Permalänk

Archer C5 Nätverksproblem

Jag har lite problem med våran nätverksuppkoppling.

Lite bakrundshistoria, jag har en Archer C5 som wireless och en eländig Technicolor TG582n som ADSL router.

1. Jag ska ha 20mbit men får bara ner 5 mbit (detta verkar vara ett relativt nyligen problem då jag hade 15mbit för inte så länge sen)
2. Mitt största problem är dock att router verkar helt "stänga av sig" då får jag byta från mitt 5ghz till 2.4 ghz vilket verkar fungera ett tag tills den gör samma sak igen (oftast händer detta när jag tankar)
3. Jag tänkte då att jag skulle uppgradera firmwaren på routern men blev lite confused då på tp links hemsida så är det vilktigt vilken Hardware Version jag har dock så är min Archer C5 v1 00000000 och jag kan inte hitta firmware till den.
4. Jag har ett problem att det verkar som att man behöver göra 2 eller flera requests innan den går igenom, dvs jag måste F5a tills jag får fram min websida, annars står de bara server not found.

Jag är jävligt trött på min Archer då jag tänkte att om jag lägger 800 spänn på en router av respektabelt rykte så ska de fungera felfritt, men så är inte fallet.

Tack på förhand
/Mvh
Mannomorth