Permalänk

Bästa grafikkortet i 2k klassen?

Tjena!

Jag beställde ett Uppgraderingspaket med Core i5 och ett ASUS Z97-P - ATX / Z97 modekort från webbhallen.
Det enda jag har kvar att fixa är ett chassi och grafikkort, frågan är bara vilket kort är mest prisvärt och relativt framtidssäkert ? Datorn kommer användas till 100% gaming utan streaming och mestadels shooters

Mvh

Permalänk

Jag har ställt mig själv inför samma fråga då jag planerar ett bygge, jag satsade på ett Sapphire Radeon R9 280 Dual-X, som kostar 1890kr på Webhallen :). Det har ungefär samma prestanda som ett GTX 760 fast lite billigare. Om du kan gå lite över budgeten skulle jag satsa på ett 280X från XFX som kostar 2290kr på NetOnNet och har samma prestanda som ett GTX 770. Jag vet dock inte så mycket om XFX fast det bör vara värt vad man betalar för :). Det finns även nya GTX 960 som kostar ~2000kr och har liiiite bättre prestanda än 280.

MVH Sigge

Permalänk
Medlem

Mest prisvärt i mina ögon, dock 500kr över budget: http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/asus-r92904gbocd...

Permalänk
Medlem

Om du inte har jättebråttom så kan du möjligen fundera på att vänta tills AMD släpper sin 300 serie, antingen borde du få rebranded gamla kort till lägre pris, eventuellt nya kort med bra prestanda, eller att det åtminstone pressar ner priserna lite.

Siggster har redan gett de bra alternativen för nuvarande kort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk

Grymt snabbar svar, Tack!
blir att sätta sig och spåna lite men lutar nog åt Radeon, bara att välja chassi som återstår

Mvh

Permalänk
Skrivet av DW75:

Om du inte har jättebråttom så kan du möjligen fundera på att vänta tills AMD släpper sin 300 serie, antingen borde du få rebranded gamla kort till lägre pris, eventuellt nya kort med bra prestanda, eller att det åtminstone pressar ner priserna lite.

Siggster har redan gett de bra alternativen för nuvarande kort.

Jag tycker även att det definitivt att är värt att vänta tills AMD släpper sin nya 300-serie under Q2 eftersom priserna kommer sjunka rejält då! Men om du inte har all tid i världen så kan du tittan på det som redan är sagt :).

MVH Sigge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redserpent:

Grymt snabbar svar, Tack!
blir att sätta sig och spåna lite men lutar nog åt Radeon, bara att välja chassi som återstår

Mvh

Håller med, vänta lite, men om du skall köpa idag så har netonnet för 500kr över budget
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/asus-r92904gbocd...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]