Permalänk
Medlem

redstorm overclocking ?

Har ett program inne i bios som heter redstorm overclocking. Vet nån om detta prog är bra, å om det klockar cpun bra ??

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Re: redstorm overclocking ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Har ett program inne i bios som heter redstorm overclocking. Vet nån om detta prog är bra, å om det klockar cpun bra ??

Jag hade de på mitt gamla modekort. De klockad illa som fan.

Datan kraschade hella tiden.

Jag hade samma som dig

Permalänk
Medlem

så jag borde inte köra det då eller ?

om jag nu kör det och det går illa, kan jag återställa allt till tidigare ursprung då ?

Glömnde nämna att jag har en AMD xp 2000+ och ett soltek sl-75kav moderkort.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Det är bara att plocka bort batteriet på moderkortet en stund eller nolla biosen med en jumper.

Jag har också Redstorm på mitt mobo, men det är absolut inget att rekomendera. Kör manuellt istället..

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk
Medlem

Hur kör jag manuellt då ?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Hur kör jag manuellt då ?

sitter dip switchar på moderkortet.... längst upp på moderkortet....

har också ett soltek sl-75kav moderkort

Permalänk
Medlem

detr vågar jag inte ge mig in på, men tack för svaren iaf

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

tja... har ett Soltek 85DRV-3 nånting...
rätt gammalt... från i somras...
när jag försökte dra upp min prolle med 0.1-0.3 volt högre så starta datorn inte...

fick ju köra ett antal timmar med batteriet ute för att nollställa...
och nu funkar datorn igen...

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Avstängd

jag hade ett 75KAV förrut, bror sitter på ett DRV5, klockar max den tror den kan klarar så det blir ostabilt som hvete, manuellt måste man nästan

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag kan inte köra det heller. Han bara klockar på tills datorn hänger sig. Sen så måste man nollställa BIOS.