Permalänk

Har svårt att komma in på facebook.com, laddar vääääldigt segt och ibland inte alls. Funkade först inte på chrome och nu funkar inte det på IE, Chrome eller Mozilla.
Verkar vara den enda sidan också...

Har Comhem. har 100/10, får 100/10

Edit: klockan är nu 00.32 och det verkar funka bra nu!

Visa signatur

CPU: i7 3770k @4.0Ghz. GPU: EVGA GTX 980. Ram: Corsair vengeance 1600Mhz 20GB, 8x2, 2x2. SSD: Kingston 120GB. HDD: Seagate Barracuda 1TB. 3DMark Score: http://www.3dmark.com/fs/4093687

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheReapzter:

Har svårt att komma in på facebook.com, laddar vääääldigt segt och ibland inte alls. Funkade först inte på chrome och nu funkar inte det på IE, Chrome eller Mozilla.
Verkar vara den enda sidan också...

Har Comhem. har 100/10, får 100/10

Går bra för mig på mitt mobila telefoninternet som delar till en dator, på 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheReapzter:

Har svårt att komma in på facebook.com, laddar vääääldigt segt och ibland inte alls. Funkade först inte på chrome och nu funkar inte det på IE, Chrome eller Mozilla.
Verkar vara den enda sidan också...

Har Comhem. har 100/10, får 100/10

Samma sak för mig! Har hänt tidigare, men brukar fungera igen efter 5-10min.

Telia ADSL 30/1, får ut 14-20/1

Permalänk
Medlem

kommer inte in på www.flashback.org vad pågår?

/f

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fring:

kommer inte in på www.flashback.org vad pågår?

/f

Ingen aning, fungerar fint här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Ingen aning, fungerar fint här.

yep nu fungerar den igen

EDIT: Fungerade varken ifrån 4g, jobb eller hemma, så nått tokigt var det

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Skrivet av fring:

yep nu fungerar den igen

EDIT: Fungerade varken ifrån 4g, jobb eller hemma, så nått tokigt var det

Funkar flashback.org fortfarande för dig? Funkar inte för mig varken hemma eller ifrån 4G, har Telia på båda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broodhill:

Funkar flashback.org fortfarande för dig? Funkar inte för mig varken hemma eller ifrån 4G, har Telia på båda.

Fungerar ej härifrån. Varken BBB eller 4G.
Downforeveryone säger att sajten ligger nere

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

Fungerar ej härifrån. Varken BBB eller 4G.
Downforeveryone säger att sajten ligger nere

Skumt. http://downforeveryoneorjustme.com/flashback.org säger att den är uppe och jag kommer åt den med proxy (https://hide.me/en/proxy)

Permalänk
Vila i frid

Citat från Bahnhof: "Uppdaterad 2015-06-12 12:20 (M3365042)

För närvarande upplever delar av Internet, ur ett globalt perspektiv, störningar. Denna störning introducerar störningar på kommunikation som sker mellan många operatörer Internet världen över, inte lokalt hos varken Bahnhof eller i Sverige.

Kommunikation inom Bahnhofs nät och till en mängd Europeiska destinationer fungerar dock som vanligt.

Permalänk

Kommmer inte in på razerzone.com , behöver tanka hem razer synpase, någon vänlig själv som kommer in där och tanka ner den o skicka ett PM :)?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Citat från Bahnhof: "Uppdaterad 2015-06-12 12:20 (M3365042)

För närvarande upplever delar av Internet, ur ett globalt perspektiv, störningar.

Har också Bahnhof, och och nätet har gått trögt , och till många utländska siter. inte alls. sedan ca kl 10 idag.
Linan till Sweclocker fungera bra som tur är, lol..

edit 13.20
Nu verkar de ha fixat det, för nätet fungerar bra igen..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Så snart jag stängde av Wi-Fin i mobilen och bytte till Telia så har jag inga problem alls. Så verkar ju onekligen vara Bahnhof som har mest problem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Det är större än så, boven i dramat är AS4788.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Är den här sidan nere för andra? https://tox.im/sv

Permalänk
Skrivet av DPG:

Är den här sidan nere för andra? https://tox.im/sv

Jag kommer inte in på den, men enligt down for me or everyone så ska den vara uppe

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Jag kommer inte in på den, men enligt down for me or everyone så ska den vara uppe

Samma här. Är märkligt.

Permalänk
Medlem

Är Swedroid nere? Fått "connection timed out" senaste timmen via Tele2 3G. Funkar dock via 3 i mobilen? Testat de vanliga omstarterna inkl. flushat DNS:er osv. men verkar inte funka?

Edit:
Verkar funka nu.. Skumt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Nedu de e nå skit i ledningarna ikväll.
Allt gå segt med packet loss å får man ett mätvärde så hamnar det på 0.01 till 0.05 just nu...
Fan å ja som vill spela!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

någon som har comhem som leverantör som kommer in på Webhallen?

Permalänk

Jag har svårt att nå hps hemsida, länk och undrar om den är "nere" för er med?'
Sidan är helt vit förutom en blå banner i högra hörnet på sidan där det står "Deals" i vit text.
Har kollat både via Is it down right now och Down for everyone or just me?, båda sidorna rapporterar sidan som online men säger ju inte så mycket om "innehållet" eller bristen på innehåll på sidan.

ISP: IP-Only Networks AB
Upptäckte under eftermiddagen.
Testat både chrome och [blöh] Internet Explorer....

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skånsksnapphane:

Jag har svårt att nå hps hemsida, länk och undrar om den är "nere" för er med?'
Sidan är helt vit förutom en blå banner i högra hörnet på sidan där det står "Deals" i vit text.
Har kollat både via Is it down right now och Down for everyone or just me?, båda sidorna rapporterar sidan som online men säger ju inte så mycket om "innehållet" eller bristen på innehåll på sidan.

ISP: IP-Only Networks AB
Upptäckte under eftermiddagen.
Testat både chrome och [blöh] Internet Explorer....

Fungerar som det skall för min del, när jag testade nyss. Sitter med bahnhof och testa med Chrome.
All text och bilder laddas in som det skall.

Permalänk

@anon226320: då verkar det som det är något fel i min ände helt enkelt :/
Har även dubbelkollat alla apparna jag kör och ingenting ska vara blockerat på sidan.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt loopia, vet att den är uppe, hur ska jag felsöka? Det verkar vara något med routern för jag kommer inte åt den via telefonen eller surfplattan heller.

åtgärdades genom att byta till google dns 8.8.8.8

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Är det fler som inte kommer in på thepiratebay just nu? Har prövat med .se .org .com och lite annat. Kommer till någon sida hos cloudflare.com, error 522.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Är det fler som inte kommer in på thepiratebay just nu? Har prövat med .se .org .com och lite annat. Kommer till någon sida hos cloudflare.com, error 522.

den ligger nere, kommer inte inte in genom proxy heller.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Är det fler som inte kommer in på thepiratebay just nu? Har prövat med .se .org .com och lite annat. Kommer till någon sida hos cloudflare.com, error 522.

Jag kommer in på startsidan genom thepiratebay.com.se men kan inte navigera vidare utan får då
"Error connecting to TPB. Please try again later
Error:"

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Kommer någon åt www.ebay.com?
Om Ni kommer åt den, ange gärna vilken ISP Ni har och vilken stad Ni befinner Er i.

Kör själv med Telia via stadsnätet i Malmö.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Kommer någon åt www.ebay.com?
Om Ni kommer åt den, ange gärna vilken ISP Ni har och vilken stad Ni befinner Er i.

Kör själv med Telia via stadsnätet i Malmö.

Det fungerar för mig (Telia via öppen fiber i Södertälje).

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Skrivet av Veni:

Kommer någon åt www.ebay.com?
Om Ni kommer åt den, ange gärna vilken ISP Ni har och vilken stad Ni befinner Er i.

Kör själv med Telia via stadsnätet i Malmö.

Fungerar här Telia fiber i Örebro.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11