Har någon något tips ?... [Mus, tangentbord & musmatta för runt 1.5-2K]

Permalänk
Medlem

Har någon något tips ?... [Mus, tangentbord & musmatta för runt 1.5-2K]

Hej alla Geekers/Gamers , Jag är en kille på 13 år och behöver hjälp med att hitta en bra mus och en bra musmatta även ett tangentbord . Min buget för en mus är 700 KR . Min buget för tangentbordet är runt 400-800 KR och till sist Musmattan . Där är min buget 400 kronor . Jag har även ett önskemål hur en av sakerna ska se ut och fungera och det är musmattan . Musmattan ska helst vara stor så att jag får plats med både tangentbord och mus på . Kanske är en stor musmatta inte bra .. Som sagt jag är inte bra på detta . Min gamingrig ska vara bra på spel som te.x War Thunder , Battlefield 4 , GTA 5 , CS:GO .

Med vänlig hälsning !
MadMice

Rubrik förtydligad
Visa signatur

Stationnär Dator : In Progress

Permalänk

mus och tangentbord är båda saker som du bör åka in till valfri affär (Mediamarkt som exempel) och känna på dem. Annars skulle jag säga: Zowie FK1 - Rival - Deathadder som mus, Func-KB460 med valfria brytare som tbord (Rea på dem för 700kr jsut nu) och som musmatta skulle jag nog säga QcK+ eller QcK Heavy.

Permalänk
Medlem

precis,åk o testa tangentbord o mus...på M-markt har du den definitiva musmattan:
Corsair Gaming MM 200 (395:-)..värd varenda :-
T-bord på mattan..nja,varför...?

Permalänk
Medlem

Tack , För hjälpen . Som sagt jag ska fråga Pappa om han kan köra mig till mediamarkt imorron

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill du ha den mus som har den bästa avläsningssensorn (hur bra musen reagerar på dina rörelser) så kommer snart musen Logitech g303 ut (om ett par veckor). Logitechs G502 och G402 är också bra möss med en lite annan form.
Annars är Zowies möss oftast riktigt bra, steelseries Rival är också mycket populär och bra.

Musmatta är mer en smaksak. Du bör tänka igenom om du vill ha en hård plast/aluminiummatta eller en tygmatta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMice:

Tack , För hjälpen . Som sagt jag ska fråga Pappa om han kan köra mig till mediamarkt imorron

Ta dig till Inet annars, bara att ta bussen till Gustav och gå tvärs över torget.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack daemon ! Nu vet jag det till nästa gång . Prodigys ? Jag är inte stockholmare jag är Skåning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMice:

Tack daemon ! Nu vet jag det till nästa gång . Prodigys ? Jag är inte stockholmare jag är Skåning

Inet finns i malmö också, vid gustav adolfs torg.

Permalänk
Medlem

Ahh , Just det .. Jag tänkte på Gustav adolfs torg i norrmalm . Tack för hjälpen !

Visa signatur