Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeFeCT79:

353mb "patch" 40 minuter, på 99% så blir det error och den börjar om från början igen.........

Har samma fel men får Code 1. Något namnproblem i windows kan jag läsa mig till. Om man nu inte har något Microsoft konto. Hur fan gör man då då. Har inget behov av det heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Det blir lite "fatal error" när man klickar sig in på din hemsida/länk i signatur.

Skicka en bild på hur det ser ut via PM, så ska jag försöka lösa det på bästa möjliga sätt. Jag kan komma åt sidan genom länken.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

finns det inga på SWEC som söker folk att lira med? jag kan gta och spelar fps spel så är inte helt blåst, utan det är ju alltid roliugare att köra fler! är 21 år

Jodå: #15350854

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Har inte hängt med i tråden men, ni som upplever cutscenes som "laggiga" kan det inta vara att de körs i 30fps?
har inte spelet än själv men bara en tanke. Många spel låser ju just de till 30fps. Kanske känns laggigt, när man 1sek innan har lirat 60+

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Går det att tanka ner installationsfilerna nånstans och bara skriva in sin licensnyckel? För installationen från skivorna vägrar fanimej att starta.

EDIT: Hittade det i Social club.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att social club launchern bara laddar och laddar? Jag kör gta via steam.

http://imgur.com/z3oMKtP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Går det att tanka ner installationsfilerna nånstans och bara skriva in sin licensnyckel? För installationen från skivorna vägrar fanimej att starta.

EDIT: Hittade det i Social club.

Eftersom Steam strular med kontokort osv (nyss bytt bank) fick jag köpa spelet fysiskt. Kommer hem och skall installera det....hittar inte BD spelaren i datorn. Fick öppna den och se där!! En kabel på BD spelaren satt snett (antagligen rört den när jag bytte graffe) äntligen snurrar första skivan i spelaren....men det går lååååångsamt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvasten:

Någon som har problem med att social club launchern bara laddar och laddar? Jag kör gta via steam.

http://imgur.com/z3oMKtP

Hur länge? Min laddade i åratal men tillslut gick den vidare

Permalänk
Medlem

Mina datorer i specs nedan, dock bytt ut 670 med gtx970 black samt 670an gick till datorn som har 570 listad. Gjort ny installation på båda burkar samt senaste gtav nvidia drivisen som swec uppmanade en till.

Köpt spelet på steam 59€ och lirar i 1920res, 4x AA o allt på high (tror jag? Allt verkar inbockat, dock rörigt med alla flikar av inställningar, ska ej klaga ändå)

Summa summarum;

Ermahgurd va porrigt spel! Grafiken e awesome, världen känns så levande, inga kraschar eller buggar .. även fast de vart dyrt spel så värt varedna krona. Hade ej några problem med 99% patchbuggen som alla pratar om. Heller ej haft fps lagg när solen går ner tex som vissa klagat på här..

Iom att ja väntat in PC versionen så har jag precis börjat med singleplayer, ska köra multiplayer när jag klarat spelet.

Min uppfattning av GTA V (jämfört med 4an): ÄNTLIGEN ROCKSTAR! ni lyckades göra detta spel sjukt snyggt, bra skalning för 970, inga kraschar eller buggar (än så länge, 10.1% campaign klar medans vi pratar), och riktigt rolig spelupplevelse! Så pass bra att min kvinnliga rumskompis fastnat också o sitter o kollar på medans ja lirar.. mycket välgjort spel. Ska bli kul o joina multiplayer sen..

Ps. Gillar fps viewen, killen känns pytte lite klumpig när man kör first person, men jag älskar det! Känns på något sett mer verkligt, som att benen måste "hinna gå", precis som i irl! Skum jämförelse men ni som lirat ARMA 3 kommer förstå vad jag menar!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur länge? Min laddade i åratal men tillslut gick den vidare

~10 minuter nu. Men jag får väl vara tålmodig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Eftersom Steam strular med kontokort osv (nyss bytt bank) fick jag köpa spelet fysiskt. Kommer hem och skall installera det....hittar inte BD spelaren i datorn. Fick öppna den och se där!! En kabel på BD spelaren satt snett (antagligen rört den när jag bytte graffe) äntligen snurrar första skivan i spelaren....men det går lååååångsamt.

Har installerat spelet sen 11:40 idag och nu börjar det bli färdigt men då börjar det strula med sista uppdateringen. Tar sin lilla tid att köra igång kan man säga.
Hade också skivor kan tilläggas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jäklar va lång tid det tar att installera från skivorna..
Kunde ju vara billigare om de använde usb minne istället för 7st dvd skivor, men då är de ju inte "fysisk kopia" på samma sätt längre.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KlyfftPotatis:

finns det inga på SWEC som söker folk att lira med? jag kan gta och spelar fps spel så är inte helt blåst, utan det är ju alltid roliugare att köra fler! är 21 år

http://socialclub.rockstargames.com/crew/sweclockers
Många där!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

RIP Internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkas:

Vilka grafikinställningar kör du på med ditt 580?

Allt på normal, jag får ca 40-60 i fps.

Permalänk

Om jag har köpt en kod från t.ex elgiganten. Vars ska jag skriva in den för att kunna ladda ner spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har samma fel men får Code 1. Något namnproblem i windows kan jag läsa mig till. Om man nu inte har något Microsoft konto. Hur fan gör man då då. Har inget behov av det heller.

Kolla denna länk:
http://www.vg247.com/2015/04/14/gta-5-pc-launch-day-issues-and-how-to-fix-them/

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av knugenwtf:

Om jag har köpt en kod från t.ex elgiganten. Vars ska jag skriva in den för att kunna ladda ner spelet?

Steam funkar inte (har själv köpt spelet på Elgiganten och det går INTE att skriva in produktnyckeln där) gissar att man får gå in på Rock Stars social hub, regga sig och ladda ner därigenom.
Snart halvägs med skivorna...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvasten:

Någon som har problem med att social club launchern bara laddar och laddar? Jag kör gta via steam.

http://imgur.com/z3oMKtP

Jepp

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Skicka en bild på hur det ser ut via PM, så ska jag försöka lösa det på bästa möjliga sätt. Jag kan komma åt sidan genom länken.

ungefär sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av knugenwtf:

Om jag har köpt en kod från t.ex elgiganten. Vars ska jag skriva in den för att kunna ladda ner spelet?

https://socialclub.rockstargames.com/activate

Du behöver skapa konto/logga in först, och efter aktivering knyts din kod permanent till det kontot du använt.

Permalänk
Medlem

Tog 1h 7 min att installera från 7 skivor. Nu är jag fast vid social club patchen som pendlar mellan 600kbs till 1.6 kbs för att hela tiden tappa connection och försöks reconnecta... Störande!!! Fick även ett problem när skivorna var installerade och man skulle stoppa i cd1 igen och installera directX, då kunde inte directX installeras utan fick göra det manuellt sen? Går det att göra så?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Spelet är väldigt bra optimerat.... för att vara så mycket skit som pågår på skärmen flyter det på bättre än många andra spel som t.om har sämre grafik, speciellt med tanke på att jag sitter på ett HD6970 i väntan på AMD's nya kort. Hatten av till Rockstar.

Sen ångrar jag inte att jag hållt mig borta från alla GTA V spoilers under åren, spelet är ju helt fantastiskt!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Tack, var det problemet jag också hittat så har gjort mig ett Microsoft konto och lagt om användaren till det så jag hoppas nu att dte ska funka. Håller på att ladda ner patchen för fjärde gången.
Den är endast 356 mb men hastigheten är ju inte där man vill att den ska vara. Med 100/100 lina så hoppar den mellan 5 kb/sek - 1200 kb/sek. Den övre är ju helt ok men tyvärr är det bara korta ögonblick som detta uppnås.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Tog 1h 7 min att installera från 7 skivor. Nu är jag fast vid social club patchen som pendlar mellan 600kbs till 1.6 kbs för att hela tiden tappa connection och försöks reconnecta... Störande!!! Fick även ett problem när skivorna var installerade och man skulle stoppa i cd1 igen och installera directX, då kunde inte directX installeras utan fick göra det manuellt sen? Går det att göra så?

Ingen aning om DirectX men kan väl tillägga att det är inte bara EN patch du ska hämta. Är just nu inne på den fjärde men det ska nog vara den sista om det nu inte hinner komma en till innan denna är färdig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Inne på skiva 4 nu....sen skall patchen laddas ner...sen skall man knyta spelet till kontot...sen skall det väl strula lite med drivisar osv...så 07 imorgon kanske?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Jag skrev annars "... hur det ser ut via PM", men ok Problemet ska vara åtgärdat nu i alla fall. Tack

Skrivet av KingCobra:

Inne på skiva 4 nu....sen skall patchen laddas ner...sen skall man knyta spelet till kontot...sen skall det väl strula lite med drivisar osv...så 07 imorgon kanske?

Om man ska räkna ihop både installationen och uppackningen, så tog det kanske 4 timmar för min del att fixa hem GTA V. Varför existerar skivor nu för tiden ens? :S Visst. Det är mycket smidigt om man inte har något Internet, men typ allt kräver ju Internet nu för tiden, så... ja.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Inne på skiva 4 nu....sen skall patchen laddas ner...sen skall man knyta spelet till kontot...sen skall det väl strula lite med drivisar osv...så 07 imorgon kanske?

Nu är du nog lite för positiv. räkna med kl 11, tidigast.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

har joinat, men det tar väl 2 dagar innan jag kan spela....

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk

Herrejäklar va tungt det går att ladda ner nu. Märks verkligen att halva världen sitter o tankar GTA V från Steam nu. Deras serverpark brinner väl upp när som helst. Min nedladdningshastighet pendlar KRAFTIGT! Ni ska se grafen i aktivitetshanteraren Jag gissar på att min genomsnittliga hastighet är 2Mb/s. Inte mer. Har 100mbit fiber från Telia. Kanske inte brukar gå i 10-11Mb/s från Steam men iaf i 8-9 i normala fall

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!