Muskampen 2025: Segraren korad!

LG G4 presenteras 28e april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

5990:- alltså, ja intresset väcktes igen om lädervarianten inte är så mycket dyrare.

Läste någonstans idag att det i Storbritannien skulle skilja ca £20 mellan plast och läder, så förmodligen blir skillnaden här inte mer än 250-500 kr.
Ska se om jag kan hitta källan igen men kan inte garantera att den är helt säker.

EDIT:http://www.pcadvisor.co.uk/new-product/mobile-phone/3539337/l...

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk

Ingen som sett ett lite mer ingående kameratest? Jag är väldigt nyfiken på att se oberoende test av kameran, hittils har man bara sett lite svävande beskrivningar av hur bra den är eller bloggar som verkar hyffsat köpta :). Lite oberoende tester / diagram / exempelbilder osv hade varit grymt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Ingen som sett ett lite mer ingående kameratest? Jag är väldigt nyfiken på att se oberoende test av kameran, hittils har man bara sett lite svävande beskrivningar av hur bra den är eller bloggar som verkar hyffsat köpta :). Lite oberoende tester / diagram / exempelbilder osv hade varit grymt intressant.

http://www.droid-life.com/2015/05/01/lg-g4-camera-samples/
http://www.technobuffalo.com/2015/05/01/lg-g4-camera-example/
http://www.phonearena.com/news/LG-G4-camera-test-vs-Samsung-G...

Där har du lite.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Den var riktigt mycket sämre om du tittar testerna. Får mig orolig då jag inte byter lur så ofta längre, sure den är mycket kraftfullare än min S4 men mer kräm är alltid bra.

Jag är i samma sits som dig, har en S4 men tänkte byta snart, känner också att G4an verkar något klenare än jag hoppats på men kameran verkar riktigt bra iaf.

Skriv gärna i den här tråden om du skaffar en G4, hur den står sig mot S4an och om det är värt ett byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Med Adreno 418 får G4 ungefär samma prestanda vid 1440p som G2 hade med 1080p.

---------------------------------

Passade på att uppdatera förstainlägget! Riktigt gott om information finns att tillgå nu. Hoppas att det är någon som orkar läsa igenom.

Tack för uppdateringen Intressant med prestandatesterna, inte den snabbaste telefonen på marknaden men frågan är om det märks?

Hur snabb är G2an då? Rapp eller slö?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt fint ut. Gör det inte bättre när man försöker hålla sig från att köpa en telefon för ~6k

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrbrrt:

Såg ju riktigt fint ut. Gör det inte bättre när man försöker hålla sig från att köpa en telefon för ~6k

Här har du ännu mer
http://www.phonearena.com/reviews/LG-G4-Review_id3995

För min del lutar det åt en G4 faktiskt. Hade en S6 i 1,5 vecka men valde att göra återköp på den.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Kliar allt mera i fingrarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Här har du ännu mer
http://www.phonearena.com/reviews/LG-G4-Review_id3995

För min del lutar det åt en G4 faktiskt. Hade en S6 i 1,5 vecka men valde att göra återköp på den.

Får man fråga av vilken anledning du valde att göra återköp på S6an? Dissade själv S6 på grund av att den vart obekväm som tusan att hålla i samt det där med minneskort och batteri. Det som nu drar mig till G4.
Bara intresserad

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Får man fråga av vilken anledning du valde att göra återköp på S6an? Dissade själv S6 på grund av att den vart obekväm som tusan att hålla i samt det där med minneskort och batteri. Det som nu drar mig till G4.
Bara intresserad

Den främsta anledningen var batteriet och lagget jag upplevde när jag surfade i Chrome, har haft telefoner med betydligt sämre hårdvara som fungerat bättre i ex Chrome. Men sedan hade jag ledsnat på Samsung. Och jag tror jag hade högre förväntningar på en telefon som kostar 7-8k. Skärmen, kameran och själva bygget är toppklass men samtidigt inte värt så mycket pengar.

Utbytbart batteri och SD-kort är egentligen ingen dealbreaker för mig men det är absolut en bra sak att ha. Skärmen på G4 tror jag kommer upplevas som ännu skarpare än den som sitter i S6 då S6 har pentile matrix.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem

Rätt intressant jämförelse mellan kameran i G4 och S6. Han har inte skrivit ut vilken bild som är tagen med vilken mobiltelefon på en gång, utan låter tittaren bilda en uppfattning om vilken bild som man tycker är bäst först.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

på swedroid står det att kameran i s6 edge är bästa hitills så lg har nog inte så mycket att säga till om..

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tack för uppdateringen Intressant med prestandatesterna, inte den snabbaste telefonen på marknaden men frågan är om det märks?

Hur snabb är G2an då? Rapp eller slö?

Sitter faktiskt på G2 just nu. Den är riktigt rapp, snabbare än den 2/16GB varianten av G3 som jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

på swedroid står det att kameran i s6 edge är bästa hitills så lg har nog inte så mycket att säga till om..

Kan nog vara svårt att uttala sig om kameran innan någon gjort ett riktigt test. Då Swedroid testat G4an så kanske din kommentar är värd något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nu har inte Dxomark ens testat G4 så time will tell. Jag tror både presterar likvärdigt efter att ha sett några av dom tidiga testerna som kommit ut.

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Sitter faktiskt på G2 just nu. Den är riktigt rapp, snabbare än den 2/16GB varianten av G3 som jag har.

Mycket intressant. Kanske skall sälja min G3a och köpa en G2a istället
Säker på att 3GB av G3an är bättre än 2GB versionen också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej, skiljer marginellt mellan 2GB och 3GB (nog mer av en slump att det skiljer i tester). Sök på jämförelser mellan G2/G3.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det är tyvärr en ganska stor skillnad på 2/16GB och 3/32GB versionerna. Där den senare är snabbare.

--------------------------------------------------------

Priserna för LG G4 är fastställda. 6000 kronor för plast och 6500 kronor för läder!
Tillgängligheten är fortfarande innan sommaren enligt LG.

http://www.nordichardware.se/Smartphones/svenska-lg-g4-priser...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Det är tyvärr en ganska stor skillnad på 2/16GB och 3/32GB versionerna. Där den senare är snabbare.

--------------------------------------------------------

Priserna för LG G4 är fastställda. 6000 kronor för plast och 6500 kronor för läder!
Tillgängligheten är fortfarande innan sommaren enligt LG.

http://www.nordichardware.se/Smartphones/svenska-lg-g4-priser...

Det var det jag tänkte. Många älskar sin G3 men då måste de ha 32GB versionen för jag tycker min ofta är riktigt seg (trots fabriksåterställning).

Rätt bra priser faktiskt och de går emot strömmen gällande telefoner för 8k+
Sen kan man fortfarande tycka att 6k för en telefon är mycket (vilket det är) men det är iaf inte lika hutlöst som 8k.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får se vad min operatör lägger den på och om det kanske kastas med en läderbaksida där. Den verkar fortfarande ganska intressant efter att ha läst testet om hur den presterar varm och sett hur mycket de andra lurarna dök ner i prestanda.

Synd att custom ROM scenen för LG verkar lite off. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Kan du ta fram lite källor där det visar att det är ganska stor skillnad mellan 2/16GB och 3/32GB? Jag har inte lyckats, det är marginell skillnad.

Permalänk
Skrivet av rrbrrt:

Rätt intressant jämförelse mellan kameran i G4 och S6. Han har inte skrivit ut vilken bild som är tagen med vilken mobiltelefon på en gång, utan låter tittaren bilda en uppfattning om vilken bild som man tycker är bäst först.

https://www.youtube.com/watch?v=PsAt_o8zxGw&feature=youtu.be

När han testar i början med video är S6 bättre både skarpare bild och inte lika burkigt ljud.

Bilder på tårtan är S6 faktiskt lite skarpare detaljer på (vet inte om han höll kameran tillräckligt stadigt där).

Men har inte köpt eller äger någon av telefonerna. Men ska man spela in mycket video så vinner s6, mig personligen så filmar jag ytters sällan så är inget större problem.

Nä väntar hellre på nästa gen telefoner och hoppas LG går över till oled som sina teveapparater. Då blir det ingen tvekan vilken nästa telefon blir.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Agile:

Kan du ta fram lite källor där det visar att det är ganska stor skillnad mellan 2/16GB och 3/32GB? Jag har inte lyckats, det är marginell skillnad.

Har inga källor mer än mina egna erfarenheter. Äger själv en 2/16GB och har pillat väldigt mycket på min kollegas 3/32GB. Han har inte alls samma problem med att varken hemskärmen ritas om eller att appar behöver tömmas från RAM.

I benchmarks är det säkert ingen stor skillnad, men i upplevelse och flyt är det skillnad - just för att minnet tar slut.
Det är därför jag tycker att man inte ska gå enbart på prestandatester utan att faktiskt känna och klämma på enheten själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker LG G4 är en stor besvikelse, saknar funktioner som de flesta flaggskepp modeller har just nu och riktigt märkligt.
- Fingeravtryck skanner
- Ingen snabbladdning med Quick Charge 2.0. LG har valt att inte akktivera Quaclcomm Quick Charge 2.0, även Snapdragon 808 stödjer det.
- IR blaster ingen 3parts stöd och fortfarande krypterat med LGs egna fjärr lösning.
- DDR3 RAM

Förstår inte hur LG tänker här med G4, som saknar de senaste saker som andra flaggskepp modeller har. T.o.m Kina flaggskepp modeller som Oppo, Xiaomi, ZTE har bättre specs än LG G4. Visst säger inte spec mycket vid vardaglig användning, men det är vad folk tittar på och vill ha senaste i deras nya lurar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Tycker LG G4 är en stor besvikelse, saknar funktioner som de flesta flaggskepp modeller har just nu och riktigt märkligt.
- Fingeravtryck skanner
- Ingen snabbladdning med Quick Charge 2.0. LG har valt att inte akktivera Quaclcomm Quick Charge 2.0, även Snapdragon 808 stödjer det.
- IR blaster ingen 3parts stöd och fortfarande krypterat med LGs egna fjärr lösning.
- DDR3 RAM

Förstår inte hur LG tänker här med G4, som saknar de senaste saker som andra flaggskepp modeller har. T.o.m Kina flaggskepp modeller som Oppo, Xiaomi, ZTE har bättre specs än LG G4. Visst säger inte spec mycket vid vardaglig användning, men det är vad folk tittar på och vill ha senaste i deras nya lurar.

Själv kunde jag inte bry mig mindre om någon löjlig fingeravtrycksläsare eller om det är DDR3 istället för DDR4. IR är trevligt men absolut inte nödvändigt. Även snabbladdning känns som någon lyx man kan vara utan (förstår dock att det kan vara värdefullt för många).

Om man är spec-kåt och måste ha det absolut senaste inom alla områden så hade man förmodligen slutat intressera sig för G4 när man fick veta att den skulle köra SD808.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av XPerion:

- Fingeravtryck skanner
- DDR3 RAM

- Fingerskanner, var det inte det alla tyckte var löjligt och osäkert?

- Har inte kollat om stöd för QC 2 finns men säger du det så litar jag på dig! Hade varit en riktigt fin funktion trots att det sliter mer på batteriet.
Bra om man är hemma någon minut för att hämta något och sen ska fara iväg igen.

- Är inte bevandrad i detta. Det jag använder IR till fungerar den inbyggda appen. Vad erbjuder andra appar?

- Vad jag vet finns det inte stöd för DDR4 i S808.

Känns som en "budgetflaggskepp" i brist på andra ord, vilket även märks på priset. Kör mer design är specifikationer, vilket inte behöver vara dåligt i sig.

De ska tydligen släppa en fetare variant till hösten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägg till att den har lika sunkig batteritid som g3an hade.. sen i sommar lär den ha ännu sämre då blir väl som g3 massa problem med överhettningar och skärm som sänker ljusstyrkan osv.. förstår inte hur lg kan ta ett sånt här ockerpris på en sån sket telefon..

http://www.phonearena.com/news/LG-G4-battery-life-test-nothin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

- Fingerskanner, var det inte det alla tyckte var löjligt och osäkert?

- Har inte kollat om stöd för QC 2 finns men säger du det så litar jag på dig! Hade varit en riktigt fin funktion trots att det sliter mer på batteriet.
Bra om man är hemma någon minut för att hämta något och sen ska fara iväg igen.

- Är inte bevandrad i detta. Det jag använder IR till fungerar den inbyggda appen. Vad erbjuder andra appar?

- Vad jag vet finns det inte stöd för DDR4 i S808.

Känns som en "budgetflaggskepp" i brist på andra ord, vilket även märks på priset. Kör mer design är specifikationer, vilket inte behöver vara dåligt i sig.

De ska tydligen släppa en fetare variant till hösten!

LG erbjuder endast enkelt fjärrstyrning, sammas om LG G3:

Eftersom dom krypterar IR blastern och tillåter inte 3parts. Så är det väldigt begränsat användning, många har klagat på det på G2/G3 och dom tycks inte ha lyssnat på det. Med 3parts app, går det göra mycket mer än LGs egna fjärrstyrning. Macro, auto på/av med hjälp av positionering o.s.v.
Anledning att dom valde 808, var ju 810 led av överhettningsproblem och 808 var endaste valet. Om dom vill få ut G4 i tid.

Marknaden och konsumenter eftersträvar alltid det senaste, om ett företag inte klarar av följa trenden och då hamnar dom på efterkälken. Tyvärr är det så det fungerar och G4 skiljer inte mycket från G3. Äkta läderskal, kommer inte hjälpa försäljningen.

Tycker det är lite synd att inget företag klarar av att ta upp kampen med Samsung och hålla dom i styr lite. Hoppades på att LG kunde det med G4, men som det nu ser ut så kommer dom inte heller klara av det. För stark dominans är aldrig bra och det märks redan på deras hutlösa priser med S6/S6 Edge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

LG erbjuder endast enkelt fjärrstyrning, sammas om LG G3:
http://cdn.pcworld.idg.com.au/dimg/700x700/dimg/LG%20G3%20scr...

Eftersom dom krypterar IR blastern och tillåter inte 3parts. Så är det väldigt begränsat användning, många har klagat på det på G2/G3 och dom tycks inte ha lyssnat på det. Med 3parts app, går det göra mycket mer än LGs egna fjärrstyrning. Macro, auto på/av med hjälp av positionering o.s.v.
Anledning att dom valde 808, var ju 810 led av överhettningsproblem och 808 var endaste valet. Om dom vill få ut G4 i tid.

Marknaden och konsumenter eftersträvar alltid det senaste, om ett företag inte klarar av följa trenden och då hamnar dom på efterkälken. Tyvärr är det så det fungerar och G4 skiljer inte mycket från G3. Äkta läderskal, kommer inte hjälpa försäljningen.

Tycker det är lite synd att inget företag klarar av att ta upp kampen med Samsung och hålla dom i styr lite. Hoppades på att LG kunde det med G4, men som det nu ser ut så kommer dom inte heller klara av det. För stark dominans är aldrig bra och det märks redan på deras hutlösa priser med S6/S6 Edge.

2014 har ju samsung tappat en del och dom andra aktörerna för android äger 49% såg jag senast. Få se hur det blir i år.

Hoppas nästan att Samsung blir tvungna att gå tillbaks till löstagbart batteri och minneskort igen. Så dom är inte så dominerade som man kan tro.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

2014 har ju samsung tappat en del och dom andra aktörerna för android äger 49% såg jag senast. Få se hur det blir i år.

Hoppas nästan att Samsung blir tvungna att gå tillbaks till löstagbart batteri och minneskort igen. Så dom är inte så dominerade som man kan tro.

2014 ja, S6 har däremot sålt enormt mycket bättre än S5 så skulle inte förvänta mig det. :/