Nvidia visar effekterna från Gameworks i Batman: Arkham Knight

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1.1/1.5/1.6*

Tagit bort meningslösa inlägg/flamebait samt otrevligheter. Vänligen håll diskussionen på en saklig och trevlig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaBlack:

Varför klagas det hit o dit på Nvidia och PhysX??? Extra ögongodis är ju fint o gillar man inte det är det bara att slå av PhysiX... Nvidia gör bra grejer så jag förstår inte varför folk föredrar AMD kort framför Nvidias??? De med Nvidia betalar lite mer för sina kort för att just få LITE mer ögongodis för pengarna då vissa spel använder PhysiX... Sluta klaga eller köp ett Nvidia kort. Nvidia säljer lite dyrare och de arbetar lite mer med vissa speltillverkare... Skulle deras kort säljas billigare så skulle de INTE ordna lite extra med speltillverkarna...
De som klagar över NVIDIA och PhysX kan SLUTA upp... NVIDIA kort kostar lite mer och därför får man lite mer ... ibland
AMD gör också bra grejer men de kostar lite mindre också o därför får man lite mindre.. Thats it.
Jag har kört med Nvidia efter AMD Radeon 5770 som var ett av de bästa kort jag ägt.... klockades rejält och funkar än idag.. ett riktigt fint kort från AMD. Det värsta av allt med AMD var deras drivrutiner och deras support som verkligen sög rejält... annars jättebra.
För min del så gäller Nvidia framöver ett bra tag till och varenda krona man lägger i deras fickor går till lite extra ögongodis i vissa spel... Det tycker jag är värt därför kommer jag stödja PhysX så länge det går. För er som klagar så finns det även XBOX, Playstation och Nintendo. Att spela spel på en PC är lite dyrare men också lite mer ögongodis...
första plats och mest ögongodis....

1. PC med GPU NVIDIA
2. PC med GPU AMD
3. XBOX, Playstation, Nintendo
4. Smartphones..

Lycka till med allt extra ögongodis och bygg en extra dator med ett Nvidia kort för att just spela de spel som stödjer det lilla extra ibland så slipper ni klaga om det ena efter det andra...

Det du missar är att Nvidia aktivt saboterar för konkurrerande företag, i detta fall AMD men på sätt och vis även Intel (även om deras grafikkretsar ändå är smått irrelevanta i spelsammanhang). Nvidia satsar hårt på proprietära lösningar som låser in konsumenter och straffar kunder, speciellt de som inte har deras hårdvara. När det finns etablerade standarder eller öppna lösningar så bara måste satsa allt på någon låst liknande lösning som bara fungerar för deras egna produkter. De är lite som 3Dfx var en gång i tiden, föga förvånande egentligen när just Nvidia köpte upp resterna av det företaget.

Just Gameworks är extra illa då API't är dolt för AMD vilket gör att de inte kan optimera drivarna lika lätt som en normal titel som inte använder denna konsumentfientliga lösning. Det är därför det tar tid för AMD att få ut optimerade drivrutiner för nya spel, nu senast Witcher 3. Att köpa Nvidia-hårdvara är ingen lösning och kommer, om Nvidia fortsätter köra på som de gör, förstöra PC som spelplattform. När vi äntligen kommit ifrån Glide-eran och fått API'er som fungerar oavsett kort är vi nu snart tillbaks på en segmenterad PC-marknad där man noga måste läsa exakt vilket kort specifik mjukvara kräver. Den relativa öppenheten vi länge haft på PC kommer försvinna och kanske till och med PC som spelplattform.

Samtidigt kan det mycket väl hända att 3Dfx-förbannelsen även tar Nvidia. PC-marknaden krymper, behovet av GPU'er lär också minska och det är det enda Nvidia i dagsläget har att erbjuda privatpersoner på PC-marknaden.

Permalänk
Medlem

Alltså seriöst.... Nvidia kan S*ga grovt. är så trött på företag som köper upp tillverkare och låser både funktioner och optimeringar för deras grafikkort. Hade dem varit så överlägsna som folk tror så hade dem vågat ha en öppen strid och inte behövt köpa upp tillverkare. G-sync, 3d vision, physix nu gameworks och hairworks mm bara systematiskt skit. Därför kommer jag aldrig ge pengar till företag som nvidia och apple samma skit metodik

Permalänk
Avstängd

AMD låste ut Nvidia med MANTLE men INTE var det någon som klaga då INTE.

AMD OpenWorks...
http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/05/19/to-comb...

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Varför klagas det hit o dit på Nvidia och PhysX??? Extra ögongodis är ju fint o gillar man inte det är det bara att slå av PhysiX... Nvidia gör bra grejer så jag förstår inte varför folk föredrar AMD kort framför Nvidias??? De med Nvidia betalar lite mer för sina kort för att just få LITE mer ögongodis för pengarna då vissa spel använder PhysiX... Sluta klaga eller köp ett Nvidia kort. Nvidia säljer lite dyrare och de arbetar lite mer med vissa speltillverkare... Skulle deras kort säljas billigare så skulle de INTE ordna lite extra med speltillverkarna...
De som klagar över NVIDIA och PhysX kan SLUTA upp... NVIDIA kort kostar lite mer och därför får man lite mer ... ibland
AMD gör också bra grejer men de kostar lite mindre också o därför får man lite mindre.. Thats it.
Jag har kört med Nvidia efter AMD Radeon 5770 som var ett av de bästa kort jag ägt.... klockades rejält och funkar än idag.. ett riktigt fint kort från AMD. Det värsta av allt med AMD var deras drivrutiner och deras support som verkligen sög rejält... annars jättebra.
För min del så gäller Nvidia framöver ett bra tag till och varenda krona man lägger i deras fickor går till lite extra ögongodis i vissa spel... Det tycker jag är värt därför kommer jag stödja PhysX så länge det går. För er som klagar så finns det även XBOX, Playstation och Nintendo. Att spela spel på en PC är lite dyrare men också lite mer ögongodis...
första plats och mest ögongodis....

1. PC med GPU NVIDIA
2. PC med GPU AMD
3. XBOX, Playstation, Nintendo
4. Smartphones..

Lycka till med allt extra ögongodis och bygg en extra dator med ett Nvidia kort för att just spela de spel som stödjer det lilla extra ibland så slipper ni klaga om det ena efter det andra...

Vill du ha monopol på PC marknaden? Även AMD har egna tekniker som senast hår simulering. Är bättre optemerad och även fungerar bra på nvidia kort. Det gör inte nvidias motsvarade. Physx t.ex belastar cpun när man kör AMD kort. Fysik kan man köra med mindre låsta alternativt.

Båda grafikkorts tillverkarna klara att rita även fysik.

Ser det som nackdel att spelen är gjorda för en gpu tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@RaBlack: AMD låste inte ut någon med Mantle. Mantle skulle fungera på Nvidia kort, det är, precis som med det flesta som AMD släpper, upp till Nvidia om de vill ha stöd för det. FreeSync, Mantle, TressFX, De fungerar allihopa på Nvidia-kort, om Nvidia så vill släppa stöd för det.
http://wccftech.com/amd-mantle-api-require-gcn-work-nvidia-gr...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaBlack:

AMD låste ut Nvidia med MANTLE men INTE var det någon som klaga då INTE.

AMD OpenWorks...
http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2015/05/19/to-comb...

AMD har inte låst ut Nvidia från Mantle, det är Nvidia som inte vill samarbeta med andra.

Har du följt utvecklingen så borde du dessutom veta att Vulkan API:et som Khronos Group ska ersätta det idag gamla och omoderna OpenGL faktiskt bygger på och utgår från arbetet AMD lade ner på just Mantle. Om Nvidia vägrar att supporta Vulkan är de snart nog troligen historia på speciellt *nix-baserade system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Snuffsis: För en kostnad så får Nvidia utnyttja MANTLE som ändå INTE är något som ger xtra ÖGONGODIS och ändå har funnits där alltid. GameWorks, G-Sync m.m. är mycket bra, sedan finns mycket annat som Nvidia gör för deras kunder som t. ex shadowplay m.m.

Tro INTE att AMD vill väl med att spela att de vill ha allt fritt... De är i underläge och därför försöker de göra vadsomhelst för att INTE tappa fler kunder. AMD har idag XBOX och Playstation, men för att Nvidia ska visa ALLA att de ÄR bäst ÄNDÅ så skapar de GAMEWORKS (som INTE fungerar idag på AMD och XBOX, Playstation) och skulle då förlora ifall de skulle släppa ALLT gratis...
Hoppas ni förstår VAD det hela handlar om... Nvidia vill visa spelkonsolerna att de borde använda deras GPUer igen för då skulle de minsann fått XTRA ögongodis.. men vem bryr sig om deras strul. Jag spelar spel PÅ PC med Nvidia kort så för mig samt många andra så ÄR det värt att köra med Nvidia för ibland får man EXTRA ögongodis i vissa spel ... Och vill man ha AMD så får man lite mindre ögongodis och det är ok det med för vissa som INTE har råd att köpa Nvidia kort. Spelen är lika bra men med mindre ögongodis inget att klaga över egentligen för de med AMD kort har ju betalat mindre än de med Nvidia.

TACK och bock o bug för det GRÖNA laget än en gång för ett underbart Batman spel... MUMS

Permalänk
Avstängd

@anon5930: Om Nvidia försvinner eller är ute ur leken är OK... Men då får AMD leda in spelutvecklarna till att ge oss spelare xtra ögongodis för det har jag INTE sett att de gjort... än. Inget spel på AMD visar något XTRA... jo kanske mer FPS i vissa spel men ALLA spel har HÖGA FPS om man väntar ett par år och spelar med ett NYARE och dyrare kort.

Några andra som skapar extra ögongodis ÄR spelmoddare som skapar helt nya spel i gamla spel...
Bock och bug för alla moddare.. TACK.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaBlack:

@Snuffsis: För en kostnad så får Nvidia utnyttja MANTLE som ändå INTE är något som ger xtra ÖGONGODIS och ändå har funnits där alltid. GameWorks, G-Sync m.m. är mycket bra, sedan finns mycket annat som Nvidia gör för deras kunder som t. ex shadowplay m.m.

Tro INTE att AMD vill väl med att spela att de vill ha allt fritt... De är i underläge och därför försöker de göra vadsomhelst för att INTE tappa fler kunder. AMD har idag XBOX och Playstation, men för att Nvidia ska visa ALLA att de ÄR bäst ÄNDÅ så skapar de GAMEWORKS (som INTE fungerar idag på AMD och XBOX, Playstation) och skulle då förlora ifall de skulle släppa ALLT gratis...
Hoppas ni förstår VAD det hela handlar om... Nvidia vill visa spelkonsolerna att de borde använda deras GPUer igen för då skulle de minsann fått XTRA ögongodis.. men vem bryr sig om deras strul. Jag spelar spel PÅ PC med Nvidia kort så för mig samt många andra så ÄR det värt att köra med Nvidia för ibland får man EXTRA ögongodis i vissa spel ... Och vill man ha AMD så får man lite mindre ögongodis och det är ok det med för vissa som INTE har råd att köpa Nvidia kort. Spelen är lika bra men med mindre ögongodis inget att klaga över egentligen för de med AMD kort har ju betalat mindre än de med Nvidia.

TACK och bock o bug för det GRÖNA laget än en gång för ett underbart Batman spel... MUMS

Skrivet av RaBlack:

@anders190: Om Nvidia försvinner eller är ute ur leken är OK... Men då får AMD leda in spelutvecklarna till att ge oss spelare xtra ögongodis för det har jag INTE sett att de gjort... än. Inget spel på AMD visar något XTRA... jo kanske mer FPS i vissa spel men ALLA spel har HÖGA FPS om man väntar ett par år och spelar med ett NYARE och dyrare kort.

Några andra som skapar extra ögongodis ÄR spelmoddare som skapar helt nya spel i gamla spel...
Bock och bug för alla moddare.. TACK.

Se över ditt tangentbord, du verkar få onödigt mycket caps i dina inlägg.

Nvidia är nog ganska körd hos konsolltillverkarna idag. MS använde dom i första Xbox-konsollen. Kretsen Nvidia levererade var dålig och MS har kört ATI, sedan AMD sedan dess. Sony använde Nvidia i PS3 och fick även de en dålig krets, speciellt jämfört med vad MS fick i deras Xbox 360 av ATI. Nu försöker förvisso Nvidia själv lansera en egen konsoll baserad på deras Tegra-produkter. Sannorlikheten att de lär lyckas är rätt liten, otroligt svår marknad att ta sig in på och Nvidia verkar inte riktigt begripa sig på vad de gör.

Om Nvidia skulle försvinna är det en stor förlust. Det faktum att vi bara har två GPU-företag idag som kan leverera riktigt kraftfulla lösningar är trist. Personligen ser jag gärna iallafall en till. Nu finns det såklart alla dessa företag med små söta produkter som används för ARM och Intel har ju också simplare produkter som når upp till både AMDs och Nvidias sämst presterande produkter. Men inget som är i samma klass dessvärre.

Det AMD gör är att satsa på tekniska framsteg som ska gå att använda enligt gällande standarder eller öppna implementationer. Den där "XTRA" grafiken är sådant som helt inte utelåses Nvidia-användare vilket är rätt väg att gå framåt. Vad man kan göra med den teknik Nvidia fick i samband med uppköpet av Ageia är imponerande men ändå ganska irrelevant så länge Nvidia enbart låser in tekniken för deras egna produkter. De hade lika väl kunnat ge bättre support för annan hårdvara, tjäna mer pengar och samtidigt vara del av att föra utvecklingen av PC som spelplattform vidare. I mitt tycke vore det extremt trist om vi återigen får en PC-spelmarknad som är så hårt segmenterad som den faktiskt var på 90-talet.

Viktigt att komma ihåg är ju att komma ihåg att man faktiskt röstar med plånboken.

Permalänk
Medlem

Jag maxar arkham city med 660 ti+GTS 450 som PhysXkort . Känns dock som man behöver ett 980 för att klara av Arkham knight

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

@Snuffsis: För en kostnad så får Nvidia utnyttja MANTLE som ändå INTE är något som ger xtra ÖGONGODIS och ändå har funnits där alltid. GameWorks, G-Sync m.m. är mycket bra, sedan finns mycket annat som Nvidia gör för deras kunder som t. ex shadowplay m.m.

Tro INTE att AMD vill väl med att spela att de vill ha allt fritt... De är i underläge och därför försöker de göra vadsomhelst för att INTE tappa fler kunder. AMD har idag XBOX och Playstation, men för att Nvidia ska visa ALLA att de ÄR bäst ÄNDÅ så skapar de GAMEWORKS (som INTE fungerar idag på AMD och XBOX, Playstation) och skulle då förlora ifall de skulle släppa ALLT gratis...
Hoppas ni förstår VAD det hela handlar om... Nvidia vill visa spelkonsolerna att de borde använda deras GPUer igen för då skulle de minsann fått XTRA ögongodis.. men vem bryr sig om deras strul. Jag spelar spel PÅ PC med Nvidia kort så för mig samt många andra så ÄR det värt att köra med Nvidia för ibland får man EXTRA ögongodis i vissa spel ... Och vill man ha AMD så får man lite mindre ögongodis och det är ok det med för vissa som INTE har råd att köpa Nvidia kort. Spelen är lika bra men med mindre ögongodis inget att klaga över egentligen för de med AMD kort har ju betalat mindre än de med Nvidia.

TACK och bock o bug för det GRÖNA laget än en gång för ett underbart Batman spel... MUMS

Kallas trångsynthet det du skriver. Utan AMD och mantle hade inte DX 12 kommit i det utförande vi har idag. DX 11 är rätt kass egentligen.

Mantle ger extra ögongodis genom att hårdvaran utnyttjas bättre och mer effekter kan läggas till utan att förlora lika mycket prestanda som utan.

Te mest komiska är att man betalar mindre och får mer från amd. Som extra prestanda på äldre kort och man får minst lika mycket funktionalitet som Nvidias grafikkort.

Alltså Game Recorder Raptr, adaptive-sync, tressfx, trueaudio och tidigare mantle. Nvidia har liknande utbud, men röda tråden är att alla är låsta och/eller fungerar sämre med AMD kort.

Som jag nämnt med skärmar tidigare, varför låsa sig till en gpu tillverkare? Ska det bli så att man måste ha två olika grafikkort i datorn beroende på vilket spel man spelar?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

@Broken-arrow:

Som att säga utan Linux så hade inte Windows 10 släppts ? AMD har inte gjort något för att utveckla något åt något annat företag... Utan DX XX hade INTE Mantle kommit heller, eller? och AMD hade INTE utvecklat något för att få till så att deras kort verkar vara bättre än vad de egentligen är. Hur kan så många fortfarande gå på deras lurendrejeri.. men men sanningen ÄR att fler och fler inser förr eller senare att Nvidia ger för vad de tar betalt för... därmed hoppar fler och fler på det gröna laget och lämnar det röda. Batman spelet och många andra spel ser betydligt bättre ut med Nvidia kort än med AMD kort. Så enkelt är det, betala mer, få mer och inte som du påstår... betala mindre och få mer.. få se ett spel som visar mer ögongodis på ett AMD kort.
Kör med det tyngsta AMD kortet med allt på slaget och sedan kör du med ett enklare kort från NVIDIA och sedan spelar du Batman spelet... Vilket kort visar mer och är billigare ???? Du ser ju själv var lurendrejerierna sitter i AMDs värld. BETALA mer och ändå INTE kunna prestera med allt extra ögongodis i vissa spel.

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

@Broken-arrow:

Som att säga utan Linux så hade inte Windows 10 släppts ? AMD har inte gjort något för att utveckla något åt något annat företag... Utan DX XX hade INTE Mantle kommit heller, eller? och AMD hade INTE utvecklat något för att få till så att deras kort verkar vara bättre än vad de egentligen är. Hur kan så många fortfarande gå på deras lurendrejeri.. men men sanningen ÄR att fler och fler inser förr eller senare att Nvidia ger för vad de tar betalt för... därmed hoppar fler och fler på det gröna laget och lämnar det röda. Batman spelet och många andra spel ser betydligt bättre ut med Nvidia kort än med AMD kort. Så enkelt är det, betala mer, få mer och inte som du påstår... betala mindre och få mer.. få se ett spel som visar mer ögongodis på ett AMD kort.
Kör med det tyngsta AMD kortet med allt på slaget och sedan kör du med ett enklare kort från NVIDIA och sedan spelar du Batman spelet... Vilket kort visar mer och är billigare ???? Du ser ju själv var lurendrejerierna sitter i AMDs värld. BETALA mer och ändå INTE kunna prestera med allt extra ögongodis i vissa spel.

Vet du vad tressfx är? Det är ögongodis, det fungerar även på nvidias kort, men nividas hår teknik är sämre opptemerad och är tyngre. Även deras 700 serie blev det tungt. Så vem gör egentligen bäst optemerad teknik?

Att du vill ha monopol är bara löjligt. Vad skulle du vinna på det? Då kan ju nvidia sätta det pris dom vill och rebanda gamla kretsar och höga prestandan några procent per år. Är det bättre menar du? Redan idag är det mer som oligopol. Är många som klagar redan på nvidias priser.

Tänk om 750ti t.ex kostade 3000kr i stället, tycker du det är bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

(Vet du vad tressfx är?)
Ja jag vet vad det är.
Det är ögongodis, det fungerar även på nvidias kort, men nividas hår teknik är sämre opptemerad och är tyngre. Även deras 700 serie blev det tungt.

(Så vem gör egentligen bäst optemerad teknik?)
De gör bra teknik båda två för deras egna GPUer.
Men det Nvidia satsar extra pengar på också är att de ger det de lovar och arbetar extra hårt med speltillverkare samt satsar pengar för att just utveckla spelen bättre för de med nvidia kort. Det lilla extra man betalar för nvidias kort får man tillbaka i vissa spel med ögongodis.

(Att du vill ha monopol är bara löjligt. Vad skulle du vinna på det?)
Vet inte för det har inte hänt och nej jag tror det blir sämre som du också säger.

Då kan ju nvidia sätta det pris dom vill och rebanda gamla kretsar och höga prestandan några procent per år.
(Är det bättre menar du?)
Jag menar inte att just det är bättre ifall det blir så. Kanske kanske inte beror på ifall AMDs tekniker hoppar över och anställs av Nvidia för att utveckla GPUer med ännu mer och bättre teknik... sånt vet man inte... tyvärr. Men jag tror som du säger att det är sämre såklart.

(Redan idag är det mer som oligopol. Är många som klagar redan på nvidias priser.)
Ja, men fler och fler går över för just att spelen ibland är finare och spelas så som det är menat att spelet skall spelas.

(Tänk om 750ti t.ex kostade 3000kr i stället, tycker du det är bra pris?)
Nej det är inte ett bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Vore bra ifall du kunde ge svar på det jag frågar så att man kan se hur vissa tänker och varför de lägger sina pengar på andra produkter än vad man själv gör.

Tack för dina frågor men försök svara även på det jag frågar.
För övrigt så stod jag länge på AMDs sida men då på CPU fronten det lovades mycket men de gav upp senare. ATI tyckte jag också var mycket bra i jämförelse med idag... Hoppas AMD gör något för att kunna få tillbaka många trogna AMD/ATI:are. De skjuter sig själva i foten gång på därmed slutar folk att köpa deras produkter... Och då spelar inte pris in. Folk vill SE(Ögongodis) att deras kort ÄR bättre.

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Vore bra ifall du kunde ge svar på det jag frågar så att man kan se hur vissa tänker och varför de lägger sina pengar på andra produkter än vad man själv gör.

Tack för dina frågor men försök svara även på det jag frågar.
För övrigt så stod jag länge på AMDs sida men då på CPU fronten det lovades mycket men de gav upp senare. ATI tyckte jag också var mycket bra i jämförelse med idag... Hoppas AMD gör något för att kunna få tillbaka många trogna AMD/ATI:are. De skjuter sig själva i foten gång på därmed slutar folk att köpa deras produkter... Och då spelar inte pris in. Folk vill SE(Ögongodis) att deras kort ÄR bättre.

Jag kört tidigare 5770 som jag inte haft något problem alls med (förutom att det inte gav den prestanda som jag ville i bf 3). 6970 har en polare haft innan han bytte till 7970. Ärligt så märker jag ingen skillnad mot mitt 670 i spel, förutom jag köpte det för dyrt (7970 låg runt på samma pris men presterade som ett 680). Har inte märkt något extra ögongodis faktiskt och använder sällan något Nvidia specifikt med detta kort, så hade i efterhand köpt 7970 för den har bätttre rå prestanda och ger ju på sitt vis mer ögongodis (genom att man kan lägga på mer effekter).

Men även AMD har ju släppt ett spel med ögongodis (vist ett), men det funkar då även bra på Nvidias grafikkort.

Svaret på dina frågor. Är att AMD gjorde något för att DX 11 hängt med så länge och är tungt, dessutom rätt utdaterat. Men personligen sett frammatch för GL (så jag slipper windows helt). Så vet ju inte exakt orsak, men troligt vad det för att sparka igång MS.

Nej Matle eller vulcan ger inte mycket i första steget. Men helt enkelt får ju se med tiden. Sägs med DX i alla fall att spel kan bli effektivare på att utnyttja flera trådar (sen hur mycket får man se).

Sen gjorde AMD en fatal felsatsning på cpu sidan. Men deras satsning på APU verkar ju löna sig (även om det är rätt dålig balans mellan cpu/gpu).

Finns inte många spel och det mesta är ju att det flyger runt lite mer skärp än "vanligt"
Som detta (har spelet själv och märker aldrig faktiskt av det extra godis alls), även om det är roligt med ögongodis så beundrar man det bara i några sek (i alla fall jag, speciellt i FPS spel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Lankus:

Absolut. Därför det kanske är lite svårt att säga att ett 970 räcker bara för att det står med i recommended.

Permalänk
Medlem

@Koyaanis:

För mig betyder "Recommended" att man kan köra spelet i high/60fps/1080p

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

@Lankus:

Samma här, dock får man sällan det om man läser av utvecklarnas "recommended specs". Inte jag iaf

Permalänk
Medlem

@Koyaanis: Med tanke på att konsolerna ofta nöjer sig med 30fps så blir det extra knepigt.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4