Permalänk
Medlem

Dyrare än förväntat, får hoppas på att fler återförsäljare tar in det till ett mer skäligt pris.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Lika dyrt på cdon http://cdon.se/spel/fallout_4_pip-boy_edition-33915401

Runt 1000kr skulle jag kunna tänka mig att lägga men inte så här mycket :/

Förresten är det någon som vet hur många olika telefoner som den kommer passa med? Blir lite orolig nu när de börjat sammarbeta med apple...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tycker allt ser dör färgglatt ut, får team fortress 2 vibbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tycker allt ser dör färgglatt ut, får team fortress 2 vibbar.

Tänkte direkt på Saints Row när de höll på med klänning och slägga eller nallebjörnshjälm och minigun. Inte direkt min vision av Fallout, men som de säger är det ju upp till spelaren att forma världen. Så det är väl bara ge fan i alla pajasvapen, dra upp på svåraste och förhoppningsvis bjuds det på ett motsvarande hardcore mode.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Skrivet av :

Förresten är det någon som vet hur många olika telefoner som den kommer passa med? Blir lite orolig nu när de börjat sammarbeta med apple...

@Sweets589: I eftersnacket på twitch streamen så sa dom att de kommer flera olika "foam-inlays" och eventuellt en som man själv kan anpassa.

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Som det ser ut på trailern så det verkar ju kunna gå att modifiera vapnen rätt så kraftigt i spelet om man kollar på väggen i "verkstaden" där power armoren hänger så är det en laser rifle med flertalet olika kolvar, sikten, expansionskammare mm. Syns också på hunting riflen som huvudkaraktären bär på i slutet där det är monterat typ avståndsmätare, förstorning och annat kul.

Bobble-heads verkar komma tillbaka som collectibles och kommer säkert att "buffa" karaktären som det har gjort i tidigare spel.

Power armoren verkar antingen vara trasig eller så kan det vara påbörjad modifiering för att väga mindre. Om det är så, då kanske man kan modifiera armor och kläder i spelet efter hur man vill att de ska se ut

Till höger i "verkstaden" så hänger det en affisch med flertalet bilder med pipboy's i olika "stances" som kanske kan vara perks i level systemet.
skrivet: 2015-06-03 16:49

Verkar som jag inte hade alls så fel i det jag förutsåg

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Inte så farligt? det är vad 700 för en bit av plast. Undrar om några av knobsen fungerar :). Lite kul är det själv får man väl nöja sig med att skaffa en plastficka eller något och dra runt handleden ;).

De får gärna fixa någon app för smartklockor också.

Well, det är ju såklart högst subjektivt Jag tycker att det är värt det för en bit plast som kommer få stå i bokhyllan

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Well, det är ju såklart högst subjektivt Jag tycker att det är värt det för en bit plast som kommer få stå i bokhyllan

Håller med. Det är ett samlarobjekt, en cool pryl. Inte en leksak/ enhet jag kommer gå runt med dagligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen kollat gameplayen som finns so far...

...ärligt alltså, ni som klagar på grafiken...seriöst, vad är det för fel på er!?

Gaaahhh....det ser grymt ut, kommer bli hur fett som helst!!!

Permalänk
Medlem

Tydligen ska verktygen för att modda släppas i början av 2016. Dessutom kommer mods som görs på PC fungera på Xbox One som också får modsupport.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-15-fallout-4-pc-mod...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kungknas:

...ärligt alltså, ni som klagar på grafiken...seriöst, vad är det för fel på er!?

Håller med. Ska bli kul att spela det. Alla som gnäller kan ju låta bli att spela det.***bort/moderator***

§1
Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Håller med. Ska bli kul att spela det. Alla som gnäller kan ju låta bli att spela det. ***bort/moderator***

Witcher 3 är enormt bra, och jag kör inte med Hairworks. Antagligen mer story och questinriktat än Fallout 4 som är mer åt "sandbox"-hållet. Kommer självklart köra Fallout 4 sen när det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Lika dyrt på cdon http://cdon.se/spel/fallout_4_pip-boy_edition-33915401

Runt 1000kr skulle jag kunna tänka mig att lägga men inte så här mycket :/

$120 är det officiella priset. Får hoppas att de svenska kedjorna justerar sina överpriser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Witcher 3 är enormt bra, och jag kör inte med Hairworks. Antagligen mer story och questinriktat än Fallout 4 som är mer åt "sandbox"-hållet. Kommer självklart köra Fallout 4 sen när det släpps.

Håller med. Är lite vresig så här mitt i natten. Enormt mycket gnäll kring Fallout 4. Själv tycker jag det är roligt med ett nytt Fallout bara.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Fan jag blir lite mer skeptisk varje dag, i gameplayet saknas skills i pipboyen, konversationer är en radial meny som i Mass Effect men varje alternativ visar bara 1-2 ord av fulla meningar och hur fan ska man veta vad som är bra/dåligt eller rent av agressivt eller snällt av dem alternativen?

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Håller med. Ska bli kul att spela det. Alla som gnäller kan ju låta bli att spela det. ***bort/moderator***

***bort/moderator***

Nej, juste, jag är inte 10 längre, my bad grafiken är i mina ögon rätt ful, men svårt att avgöra via extremt komprimerade videos. Värst är egentligen hur stelt allt ser ut, men i övrigt ser det ut som ett riktigt lovande spel, förutsatt att man får fler än 4 dialog options.

Kommer nog bli ett riktigt kul spel, hur kul det blir återstår att se

Skickades från m.sweclockers.com

§1
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkligen bra att de infogat alla byggmöjligheterna från start i Fallout 4. Blir fantastiskt att se alla kreationer, och hur mods kan expandera det också.

Tyckte DLC/Expansioner till Skyrim sköttes bra. Inte en massa småfjuttar som rustning och vapen för pengar, utan två större expansioner och en mindre (som man kunde skaffa via mods om man ville).

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg redigerade*

Vänligen håll diskussionen på en trevlig och saklig nivå.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.
§1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

/moderator

Ojdå.

Blev tydligen lite fel här. Var verkligen inte meningen utan tänkte skämta till det på Nvidias bekostnad bara.

OnT: Fallout 4 blir säkert bra.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Skrivet av Kent:

/moderator

Oj, jag som tyckte att jag bara nämnde ordet för homosexuella män, och gjorde det så klart jag kunde att det inte på något sätt skulle användas som ett skällsord...my bad om det tolkades annorlunda.

OnT: Att texturerna av vad jag sätt inte verkar vara något att skriva hem om gör ju egentligen inte så väldigt mycket, eftersom moddarna brukar vara väldigt snabba på att ta hand om den delen, så är mest en del animationer jag är lite missnöjd med, annars ser det väldigt lovande ut.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hoppas de lyckas med exploration delen lika bra som i fallout 3!
Kommer definitivt att bli ett köp, kanske tom måste köra igenom NV en gång innan med nya mods...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk

Fallout Shelter till android om "förhoppningsvis" några månader

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Fallout Shelter till android om "förhoppningsvis" några månader

http://i.imgur.com/UMy13vC.jpg

Månader!? FFS Bethesda!

Besvikelsen är stor... Nåväl, åter till Arcanum.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

När ska vi börja spekulera i systemkraven? Kommer det köra med DX12 vilket i sin tur innebär att vi kan köra med en dator från 90-talet?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kungknas:

Fast du verkar totalt missa att grafik innefattar mycket mer än hur många pixlar som skyfflas ut.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast du verkar totalt missa att grafik innefattar mycket mer än hur många pixlar som skyfflas ut.

Nä!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kungknas:

Okej... Då vet jag inte hur du inte kan inse vad folk klagar över.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hehehe

Permalänk
Medlem

Bara för att det ÄR humor skulle Bethesda skicka tillbaka typ 15 caps, och garantera honom en steam-kod.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.