Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Neon:

Amiibo...? Det är alltså leksaker som har lagrad data? Varför vill man ha sådant om man inte är 10 år eller något? Figurer i spelet bör man väll kunna köpa till som vanliga DLC:s eller något?

Fast nu handlar inte leksaker om ålder. Onödig kommentar enligt min mening!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

@Neon Precis, figurer som lagrar nåt trams och kan ha någon påverkan på vissa spel. Är egentligen rätt skeptisk till sånt, men dom där rackarns Yarn Yoshi figurerna är ju så otroligt gulliga så jag kunde inte låta bli att köpa dom

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag hade lite mer tur verkar det som:

http://i.imgur.com/nJsOU1R.jpg

@CrazyBlueberry
Jag har inte köpt någon Amiibo själv på ett par månader (eller ja, jag har ju en garn Yoshi nu förvisso) men allmänt tycker jag det varit fullbokat och inget i lager på det mesta. :/

fan vad nice! Fick nyss mail om att jag kan hämta spelet på webhallen imorgon

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Wow!
100 banor installerade på Super Mario Maker!
https://www.nintendo.co.uk/Games/Wii-U/Super-Mario-Maker-8927...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fast nu handlar inte leksaker om ålder. Onödig kommentar enligt min mening!

Visst, leksaker finns till alla åldrar men när det gäller Amiibo så har jag förstått det som att de är tänkt att "lekas" med precis som "man" lekar med andra "action figurer" med twisten att man kan fortsätta leken i spelet med samma figurer? Jag kan såklart ha fel men jag ser inte annars meningen med plastfigurerna? Det hade väl lika bra kunnat vara DLC:s annars?

Skrivet av Hurtigbullen:

@Jimmy Precis, figurer som lagrar nåt trams och kan ha någon påverkan på vissa spel. Är egentligen rätt skeptisk till sånt, men dom där rackarns Yarn Yoshi figurerna är ju så otroligt gulliga så jag kunde inte låta bli att köpa dom

Aha, ja håller de tillräckligt bra kvalité för att ha på display så förstår jag att det kan vara någon form av samlar pryl. De tidigare Disney figurerna jag sätt(troligen inte Amiibo) har verkligen sett ut som just leksaker för yngre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Komplett har bra pris på HORI Super Smash Bros Controller Pikachu i 30 min till vill de påstå
https://www.komplett.se/hori-super-smash-bros-controller-pika...

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Neon:

Visst, leksaker finns till alla åldrar men när det gäller Amiibo så har jag förstått det som att de är tänkt att "lekas" med precis som "man" lekar med andra "action figurer" med twisten att man kan fortsätta leken i spelet med samma figurer?

jag fattade vad du menade men tyckte det var onödigt med ålder kommentaren. Finns vuxna människor som också leker med leksaker. Men man ska inte se ner på dom bara för det

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

fan vad nice! Fick nyss mail om att jag kan hämta spelet på webhallen imorgon

Härligt!

Jag spelade igenom 1:1 till 1:7. När jag nästan var klar med 1:7 så började Gamepad varna att batteriet började ta slut så fick avbryta och ställa den på laddning. Blir att spela mer imorgon och i helgen. Jag ser speciellt fram emot att hitta den där hunden i spelvärlden. Gillade den skarpt när jag spelade Yoshis Island 1995 (även om jag först trodde det var en fiende och försökte undvika den hehe).

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Härligt!

Jag spelade igenom 1:1 till 1:7. När jag nästan var klar med 1:7 så började Gamepad varna att batteriet började ta slut så fick avbryta och ställa den på laddning. Blir att spela mer imorgon och i helgen. Jag ser speciellt fram emot att hitta den där hunden i spelvärlden. Gillade den skarpt när jag spelade Yoshis Island 1995 (även om jag först trodde det var en fiende och försökte undvika den hehe).

Avundsjuk!!
Har du High-Capacity Batteri?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Avundsjuk!!
Har du High-Capacity Batteri?

Hehe, men snart så..

Nä, bara den vanliga. Dock tyckte jag att batteriet gick åt lite väl fort och då laddade jag den i onsdags. Blev väl runt 2 timmar speltid och sedan var den igång medans jag var till tvättstugan blandannat. Funderar lite på att köpa ett batteri om jag hittar de nedsatt något tag som reserv. Det suger ganska skapligt när man är mitt i spelandet och den vill laddas. Visst går det att koppla i laddaren men det är lite störande med sladden. Men ja, det löser sig nog.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hehe, men snart så..

Nä, bara den vanliga. Dock tyckte jag att batteriet gick åt lite väl fort och då laddade jag den i onsdags. Blev väl runt 2 timmar speltid och sedan var den igång medans jag var till tvättstugan blandannat. Funderar lite på att köpa ett batteri om jag hittar de nedsatt något tag som reserv. Det suger ganska skapligt när man är mitt i spelandet och den vill laddas. Visst går det att koppla i laddaren men det är lite störande med sladden. Men ja, det löser sig nog.

rekommenderar dig starkt att skaffa den. Otroligt värt enligt mig!

Haha gick in på webhallen idag och såg att det fanns achievements, kanske inte är nytt men lite roligt ändå när man såg denna:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kan inte annat än hålla med dig. Skaffade mitt från HongKong innan det kom till Sverige och det är helt klart ett lyft och väl värt priset!

Edit:
Köpte mitt här: http://www.play-asia.com/wii-u-gamepad-battery-pack-2550mah/1...
Blev rätt dyrt med tull och moms vill jag minnas, men det var det värt

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Hoppas de kommer en bundling med Zelda sen när det släpps Är i princip största anledningen till att jag vill ha ett nintendo

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Sätter ni inte kontrollen i laddaren efter varje gång? Det gör jag, antar att det är ett litium batteri som sitter i.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BrottOchStraff:

Hoppas de kommer en bundling med Zelda sen när det släpps Är i princip största anledningen till att jag vill ha ett nintendo

Det tror jag verkligen att det kommer komma

Skrivet av Neon:

Sätter ni inte kontrollen i laddaren efter varje gång? Det gör jag, antar att det är ett litium batteri som sitter i.

Jag låter min gamepad alltid stå i laddaren efter varje gång jag har spelat klart. Är väll inte dåligt för batteriet va?

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Äntligen helg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt!

Mitt kom idag! Tillsammans med mina tre Yoshi-amiibos!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag låter min gamepad alltid stå i laddaren efter varje gång jag har spelat klart. Är väll inte dåligt för batteriet va?

Det är ett litium så det är bara bra att alltid ha den i laddaren när man inte spelar.

Skrivet av tyvar1:

Agreed!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag tror inte det ska vara någon fara, men...

Rent generellt för Li-Ion och LiPo batterier är att dom dels mår bäst av att lagras med s.k. storage-charge och dels att dom är känsliga för överladdning. Med överladdning i detta sammanhang menas att man laddar dom över 4,1 eller 4,2 volt per cell för Li-Ion respektive LiPo. Om laddlogiken i laddkretsarna är vettigt ihopkommen är det ingen fara, men toleranserna är riktigt snäva, om dom laddas upp till 0,05V över gränsen så sjunker livslängden till typ 1/3-del.

Med det sagt så ska jag väl också säga att min gamepad står i ladd-dockan när den inte används, dvs när vi inte spelar eller när sambon inte har Netflix igång.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tror inte det ska vara någon fara, men...

Rent generellt för Li-Ion och LiPo batterier är att dom dels mår bäst av att lagras med s.k. storage-charge och dels att dom är känsliga för överladdning. Med överladdning i detta sammanhang menas att man laddar dom över 4,1 eller 4,2 volt per cell för Li-Ion respektive LiPo. Om laddlogiken i laddkretsarna är vettigt ihopkommen är det ingen fara, men toleranserna är riktigt snäva, om dom laddas upp till 0,05V över gränsen så sjunker livslängden till typ 1/3-del.

Med det sagt så ska jag väl också säga att min gamepad står i ladd-dockan när den inte används, dvs när vi inte spelar eller när sambon inte har Netflix igång.

Tackar för informationen!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Haha gick in på webhallen idag och såg att det fanns achievements, kanske inte är nytt men lite roligt ändå när man såg denna:
http://i.imgur.com/lTD1nw0h.jpg

Får bli ett köp framöver då.

Jo, jag såg något om det i deras mailutskick som kom imorse med hehe.

Skrivet av Neon:

Lite olika här. Håller jag på med något spel till Wii U brukar jag försöka placera den i laddaren när jag är klar. När jag spelar något annat brukar jag inte ladda den förrens jag ska börja spela då batteriet drar ur sig när den inte används.

Skrivet av tyvar1:
Skrivet av Hurtigbullen:

Mitt kom idag! Tillsammans med mina tre Yoshi-amiibos!!!

Sådär ska det se ut!

Skrivet av Gelantious:

Det är ett litium så det är bara bra att alltid ha den i laddaren när man inte spelar.

Agreed!

http://www.mmmkay.se/images/SweC/15060033-2.jpg

Zero Suit Samus... nice! En sån får det nog ändå bli framöver, jag måste ha missat den helt innan.

Permalänk
Konsolgrävare

haha bra där!

Visa signatur

Permalänk

ger yoshi 8.5 av 10

riktigt trevligt och kul. men det går inte att jämföra med tex super mario galaxy (9.7 av 10). samma nivå som dkc freeze i spelglädje änsålänge. (klarade precis värld 1). stark rekommendation från min sida

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Jag å sambon har bara hunnit med 2 banor tillsammans, men det var ju hysteriskt kul! Yoshi multiplayer rockar helt enkelt Jag tror att en del av grejen är när man studsat och far runt och gör lite fel, typ äter upp och skiter ut den andra spelaren när man inte tänkte sig det

Jag ska avvakta med betyget lite, men hittills tycker jag det är rätt jäkla bra. Mer avslappnad spelstil, vilket jag gillar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu provat Donkey Kong Country: Tropical Freeze och det ser lovande ut! Lagom svårt känns det som.

Sen provade jag även Super Mario 3D som jag haft stora förhoppningar på men jag vet inte, det känns riktigt, riktigt, riktigt lätt!? Kan man ställa upp svårighetsgraden på något vis? Redan första nivåerna bjuder på en kattdräckt och så fort man får på sig den så blir allt mycket enklare, trotts det kvarstår fiendernas egenskaper d.v.s allt de försöker göra är att gå på en i långsam hastighet.

Har bara spelat ett par banor i båda spelen så jag kan såklart inte säga så mycket men jag kan säga att än så länge så står Donkey Kong ut jämfört med Super Mario 3D trotts att jag torde att det skulle vara tvärtom.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Neon:

Har nu provat Donkey Kong Country: Tropical Freeze och det ser lovande ut! Lagom svårt känns det som.

Sen provade jag även Super Mario 3D som jag haft stora förhoppningar på men jag vet inte, det känns riktigt, riktigt, riktigt lätt!? Kan man ställa upp svårighetsgraden på något vis? Redan första nivåerna bjuder på en kattdräckt och så fort man får på sig den så blir allt mycket enklare, trotts det kvarstår fiendernas egenskaper d.v.s allt de försöker göra är att gå på en i långsam hastighet.

Har bara spelat ett par banor i båda spelen så jag kan såklart inte säga så mycket men jag kan säga att än så länge så står Donkey Kong ut jämfört med Super Mario 3D trotts att jag torde att det skulle vara tvärtom.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze kommer blir knsigt svårt. Hade det redan svårt vid första bossen haha. Men älskar svårighetsgraden!

Super Mario 3D World kommer bli jäklands svårt att klara ut 100% speciellt i sista världen. I början är det dock riktigt lätt som du säger

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Donkey Kong Country: Tropical Freeze kommer blir knsigt svårt. Hade det redan svårt vid första bossen haha. Men älskar svårighetsgraden!

Super Mario 3D World kommer bli jäklands svårt att klara ut 100% speciellt i sista världen. I början är det dock riktigt lätt som du säger

Jag tror det var värld 3 jag fastnade hårt i DKC:TF. Nivån med väderkvarnar och lövhögar eller något. Någon gång borde jag försöka spela igenom spelet. Är nog det svåraste spelet jag spelat på senare år, och då med enbart fokus på att ta sig igenom nivån utan att samla föremål.

De flesta av Nintendos platformstitlar idag har stigande svårighetsnivå där man under spelets gång hela tiden sakta smyger upp svårighetsnivån genom att ställa lite högre krav på spelaren. Att spela igenom ensam bör i de flesta fall gå bra, speciellt om man inte ger upp alltför lätt. Spelar man med någon så blir det lättare också. Ska man hitta allt i nivåerna så drar ju tiden lätt iväg och svårigheten går upp.

Yoshis Woolly World börjar lätt också men svårighetsnivån stiger för varje värld. Spelade 3-3 igår kväll och fastnade mot slutet av nivån då jag antingen hoppade fel eller lyckades trycka neråt i luften vilket gör att Yoshi försvinner i avgrunden hehe. Nu var det ganska sent och efter 6 försök så gav jag upp för kvällen.

Permalänk
Medlem

@tyvar1:
@anon5930:

Att svårigheten stiger gradvis skulle jag säga är en grundsten i så gott som alla spel, får man inte till det så får man anta att det är storyn som driver(Där Nintendo sällan skiner).

Så här långt skulle jag säga att Super Mario 3D ligger på typ samma svårighetsgrad som New Super Mario U om inte något lättare. New Super Mario hade en stigande svårighetsgrad men den var extremt långsam och även på de svåraste banorna så försvann inte merän 2-3 liv max. Antagandet blir att Nintendo riktar in sig på väldigt casualplay, förstår inte varför man inte erbjuder olika svårighetsgrader istället, borde inte vara jätte svårt i de flesta fallen.

Självklart kan man prata om att samla in allt från samtliga banor för att göra spelet längre och svårare men risken är stor att man tröttnar i förtid. Sen får man fråga sig om det verkligen är så som spelet är tänkt att spelas i "normal" läge? Ex om man spelar igenom spel som Witcher 3 eller GTA 5 så är normen att man tar sig igenom storyn plus en och annan extra grej medan att göra allt i världarna får falla under fan spelarna.

Vad är det för skillnad på fan spelare och duktiga spelare? Skulle anta att fan spelare har inget emot om vägen till total completion är halvtråkig.

Jag är ingen inbiten Nintendo spelare men jag har spelat en hel del Nintendo när jag var yngre. Jag gillar världarna och karaktärerna som omväxling från de mer allvarliga spelen på andra platformar. Tyvärr blir det dock ganska lite Nintendo spelande jämförelse vis då de erbjuder för lite motstånd. Vi har såklart titlar som står ut där man får jobba en del för att komma till slutet, ex Zelda och vissa Mario spel så som Mario 64 och Mario Galaxy.

Värt att nämna igen är att jag har bara spelat par banor på de 2 nya spelen så det är för tidigt att säga så mycket mer.

Visa signatur

Permalänk

Det är kampanjpris på Splatoon med Squid amiibo på webhallen, bara några kvar. För er som är intresserade

Permalänk
Inaktiv

@Neon: Det blir intressant att se vad du tycker om svårighetsnivån i DKC:TF ett par världar in.