Instalera windows 8.1 problem (0xC1900101 - 0x20003)

Permalänk
Medlem

Instalera windows 8.1 problem (0xC1900101 - 0x20003)

Hej alla, just instalerat windows 8 och det har inte varit helt problemfritt, men nu har jag lyckats få windows helt updaterat via windows update och nu försöker jag instalera windows 8.1 men instalationen fastnar på 82% (låtit den stå och tugga i över 30 min) och när jag startar om datorn så gör den en rollback till windows 8 och ger mig felkod 0xC1900101 - 0x20003.

Som jag skrev så är mitt windows helt updaterat, har även instalerat dom senaste drivrutinerna för mitt grafikkort och moderkort.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hej alla, just instalerat windows 8 och det har inte varit helt problemfritt, men nu har jag lyckats få windows helt updaterat via windows update och nu försöker jag instalera windows 8.1 men instalationen fastnar på 82% (låtit den stå och tugga i över 30 min) och när jag startar om datorn så gör den en rollback till windows 8 och ger mig felkod 0xC1900101 - 0x20003.

Som jag skrev så är mitt windows helt updaterat, har även instalerat dom senaste drivrutinerna för mitt grafikkort och moderkort.

Hittade du en lösning på problemet? Har samma bekymmer på laptop nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

TS fick visst svar på en Microsoftsida:
http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_8-wi...

Om det inte hjälper kan du uppdatera alla dina drivrutiner, så att du har de senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fika:

Hittade du en lösning på problemet? Har samma bekymmer på laptop nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej.
Problemet för mig var mitt trådlösa nätverkskort, efter jag tagit bort den från datorn så fungerade uppdateringen felfritt.
Dock så var det på min stationära dator där det var lätt att ta ut komponenter för att hitta den som bråkade.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!