Muskampen 2025: Segraren korad!

Grafikkort fungerar i ena datorn men inte i andra

Permalänk
Medlem

Grafikkort fungerar i ena datorn men inte i andra

Hejsan. Jag har ett problem med ett nyköpt grafikkort. Har kontrollerat flera trådar men inte hittat samma problem..
Först utrustning:
-Gigabyte GA-H77-D3G Moderkort
-Corsair 8gb minne x 2
-Hårddiskar 1x Intel 60 gb SSD, 1x Corsair SSD 115gb, samt en HDD okänt märke.
-Grafikkort Gigabyte Radeon HD 7970 GHZ 3gb
-Nätagg: Corsair AX850 Gold.

Problemet är att i min dator så fungerar inte grafikkortet alls. Får ingen bild ur kortet, man hör att datorn loggar in i windows och allting men ingen bild.
Har prövat kortet i annan dator med samma nätagg och då fungerar det utmärkt.
Kan köra datorn via inbyggt grafikkort på moderkortet men har även testat att stänga av detta i BIOS men blir ingen skillnad. Har kontrollerat PCI-E porten med det gamla grafikkortet och då fungerar det också utmärkt.

Så problemet är INTE:
-Strömmen då det funkar i annan dator med samma nätagg.
-Grafikkortet är inte sönder då det funkar i andra datorn.
-Moderkortet då det funkar med annat grafikkort.
-Övrigt datorfel då den startar i windows och allting.

Är det så att kortet inte är kompatibelt med moderkortet? Eller vad har jag missat..?

Hoppas på hjälp snart!!

Permalänk
Medlem

@reloops:
testa att ladda ner senaste biosversionen om du inte redan har det.
Det är det första jag tänker på som kan lösa problemet.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Jag kollar på detta direkt! Vet att jag uppdaterade en gång. Men hittade nu en massa program som behövde uppdateras som är kopplat till moderkortet. Jag återkommer med svar!! @ljudnerd:

Permalänk
Medlem

Hej igen! Testade uppdatera BIOS men kunde inte, blev något fel. Jag fick nog, köpte nytt moderkort med ny processor (min var ändå rätt gammal!) och simsalabim allting fungerar utmärkt. Tack för hjälpen!