Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

såg s1an och fick ha begär så blir nog ett köp till helgen då jag inte har tid att spela fören då ...men early access är fan riktigt avtändande :S

Såg inte så upphetsande ut bilen https://www.youtube.com/watch?v=UYtm8ZxHwro körde själv Subaru back in days (enligt mig den som såg snyggast ut).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Såg inte så upphetsande ut bilen https://www.youtube.com/watch?v=UYtm8ZxHwro körde själv Subaru back in days (enligt mig den som såg snyggast ut).

haha nä såg inte så sexig ut där men finns med i flera colin/dirt https://www.youtube.com/watch?v=1cQsv3onNfM
där är det jag som kör när jag och min bror hade race ...och eftersom jag slog han fick jag lägga till episk musik men även subarun såg legobil ut i äldre spel och är inte bara utsende utan prestandan som var imponerande i grupp B

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

...men early access är fan riktigt avtändande :S

Tyckte det kändes okej efter som menyer, grafik, ljud och känsla i spelet känns bra. Bara att det inte finns så mycket innehåll än, och det vet man att det är på väg.

Permalänk
Medlem

Två problem som jag märkt:
Fullscreen verkar inte fungera
Lägsta svårighetsgraden är alltför svår i Rally. Körde F2 Kit Car i Geufron Forest på svårighetsgraden Open och kom 2:35 minuter efter ettan som kom i mål på 6:57 tror jag. Ca 40-50 sekunder var för att jag tappade fokus i slutet och körde ut flera gånger, men ändå nästan 2 minuter på min körning som inte är så dålig då jag till och med fick bästa tiden på en av sektionerna.
Det enda som svårighetsgraden gör är att göra det enklare att komma 3-5:e (de lägre också förstås), men ettan brukar ligga på ungefär samma tid och tvåan 9-10 sekunder efter. Hoppas det ändrar i framtiden.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Två problem som jag märkt:
Fullscreen verkar inte fungera
Lägsta svårighetsgraden är alltför svår i Rally. Körde F2 Kit Car i Geufron Forest på svårighetsgraden Open och kom 2:35 minuter efter ettan som kom i mål på 6:57 tror jag. Ca 40-50 sekunder var för att jag tappade fokus i slutet och körde ut flera gånger, men ändå nästan 2 minuter på min körning som inte är så dålig då jag till och med fick bästa tiden på en av sektionerna.
Det enda som svårighetsgraden gör är att göra det enklare att komma 3-5:e (de lägre också förstås), men ettan brukar ligga på ungefär samma tid och tvåan 9-10 sekunder efter. Hoppas det ändrar i framtiden.

Try på alt och enter så ska fullskärm ploppa upp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Två problem som jag märkt:
Fullscreen verkar inte fungera
Lägsta svårighetsgraden är alltför svår i Rally. Körde F2 Kit Car i Geufron Forest på svårighetsgraden Open och kom 2:35 minuter efter ettan som kom i mål på 6:57 tror jag. Ca 40-50 sekunder var för att jag tappade fokus i slutet och körde ut flera gånger, men ändå nästan 2 minuter på min körning som inte är så dålig då jag till och med fick bästa tiden på en av sektionerna.
Det enda som svårighetsgraden gör är att göra det enklare att komma 3-5:e (de lägre också förstås), men ettan brukar ligga på ungefär samma tid och tvåan 9-10 sekunder efter. Hoppas det ändrar i framtiden.

Tror det är du som behöver träna. Spelet är inte direkt ett arkad rally som dirt 2&3 var. Mer en simulator, jag är helt värdelös på spelet eftersom jag köpte det igår och har samma problem som dig. Lär dig vägarna och hur bilarna betéer sig så ska det nog lösa sig.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Try på alt och enter så ska fullskärm ploppa upp.

Fungerar inte och många har samma problem på Steam.

Skrivet av ItsLea:

Tror det är du som behöver träna. Spelet är inte direkt ett arkad rally som dirt 2&3 var. Mer en simulator, jag är helt värdelös på spelet eftersom jag köpte det igår och har samma problem som dig. Lär dig vägarna och hur bilarna betéer sig så ska det nog lösa sig.

Jag vet att jag behöver träna, men det finns 5 svårighetsgrader och pratar om den enklaste inte de tre svåraste.
Jag ska ta och testa samma bana på Open och Master och jämföra tiderna för plats 1-5 och några andra då skillnaden verkar vara i tiderna för de sämre placeringarna.

EDIT:
Detta är vad jag menar.
Pant Mawr midday/cloudy

Open Master
1. 02:53.773 02:50.752
2. 02:59.111 02:56.337
3. 03:17.369 02:59.933
4. 03:24.399 03:00.907
5. 03:28.823 03:02.192
10. 04:50.393 03:08.953

Jag (klåpade lite extra i master)
8. 04:10.856 16. 04:39.156

Litet underlag med bara en gång var men.
Enda som händer är att fältet trycks ihop. Om man vinner konstant i Open så klarar man Master. Andra har också märkt det.

Jag verkar vara värdelös på att köra, men hade önskat att ettan i Open och Master inte var så där nära.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Åh vad underbart det känns att komma i mål med en bra tid efter ett helt okej stage, potatis kvalitet och 60 fps men, Lancia Stratos + tangentbord på Normal.
https://www.youtube.com/watch?v=zQyEaj8ZFL0

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

haha nä såg inte så sexig ut där men finns med i flera colin/dirt https://www.youtube.com/watch?v=1cQsv3onNfM
där är det jag som kör när jag och min bror hade race ...och eftersom jag slog han fick jag lägga till episk musik men även subarun såg legobil ut i äldre spel och är inte bara utsende utan prestandan som var imponerande i grupp B

Jo, vist var det så, dock såg groteskt stor ut bakifrån jämfört med Subarun (vad jag märkte så spelade det inte så stor roll vilken bil man körde, mer än dom låter olika) Men så klart var inte mycket "snyggt" då.

Nice körning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Fungerar inte och många har samma problem på Steam.

Jag vet att jag behöver träna, men det finns 5 svårighetsgrader och pratar om den enklaste inte de tre svåraste.
Jag ska ta och testa samma bana på Open och Master och jämföra tiderna för plats 1-5 och några andra då skillnaden verkar vara i tiderna för de sämre placeringarna.

EDIT:
Detta är vad jag menar.
Pant Mawr midday/cloudy

Open Master
1. 02:53.773 02:50.752
2. 02:59.111 02:56.337
3. 03:17.369 02:59.933
4. 03:24.399 03:00.907
5. 03:28.823 03:02.192
10. 04:50.393 03:08.953

Jag (klåpade lite extra i master)
8. 04:10.856 16. 04:39.156

Litet underlag med bara en gång var men.
Enda som händer är att fältet trycks ihop. Om man vinner konstant i Open så klarar man Master. Andra har också märkt det.

Jag verkar vara värdelös på att köra, men hade önskat att ettan i Open och Master inte var så där nära.

förstår nu vad du meanr men tycker inte det är något direkt fel med att det är en sådan liten skillnad. Man får helt enkelt ta och anpassa sig till spelet, det tar tid och kurvtagning etc är viktigt. Tipsar dig att köra med ratt, mycket enklare än xbox-kontrol

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Har bara kört ett par timmar, men jag tycker att det känns som simcade eftersom jag lyckas köra rätt okej genast. Simspel som jag testat har det gått totalt åt skogen med. Vissa bilklasser är svårare att köra med dock.
Visst är det svårare än de andra CM/Dirt-spelen men jag tror att jag kommer att lära mig rätt så bra.
Rallycross är lite lättare.
Hill Climb har jag inte kört ännu.

Okey, låter bra ju

Skrivet av lord_vasagos:

även t16 och stratos är med favoriter men är som juha kankkunen sa WRC is for boys, Group B is for men
och lägger en röst för återinförande av grupp b kärlek

Heh, det är väl precis detsamma som med F1 då, fråga Lauda

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

förstår nu vad du meanr men tycker inte det är något direkt fel med att det är en sådan liten skillnad. Man får helt enkelt ta och anpassa sig till spelet, det tar tid och kurvtagning etc är viktigt. Tipsar dig att köra med ratt, mycket enklare än xbox-kontrol

Så det är okej att det krävs samma skicklighet för att vinna på lättaste och svåraste? Så när man väl lyckas så går man genast från Open till Master. Helt dumt och jag hoppas att de fixar det. Gjorde inte många misstag på Open så jag vet inte hur jag ska ta in 1 minut på en bana som tar 3 minuter för de allra bästa och man måste köra perfekt i full gas. Vilket ju är okej för svåraste nivån, men inte lättaste.

Har ingen xbox-kontroll utan kör med Logitech Dual Action. Har en ratt till PS2 men det gick bättre med kontroll. Sedan känns det lite sådär att köpa en G27 för 280 euro då jag inte tänkt satsa på Master utan typ Professional.

Åtminstone är Rallycross snällare mot sådana som inte är vana.

Kan ju vara att just Pant Mawr har någon bugg också och att de andra banorna har vettigare tider för Open och Clubman, hoppas det.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Fy fan va kul det blev nu med RX detta har jag väntat på!!

Kan nog blir riktigt skoj i MP när det kommer.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Åh vad underbart det känns att komma i mål med en bra tid efter ett helt okej stage, potatis kvalitet och 60 fps men, Lancia Stratos + tangentbord på Normal.
https://www.youtube.com/watch?v=zQyEaj8ZFL0

Grymt jävla imponerad utav hur väl du kör med ett tangentbord!!

Skrivet av ArcticFire:

Så det är okej att det krävs samma skicklighet för att vinna på lättaste och svåraste? Så när man väl lyckas så går man genast från Open till Master. Helt dumt och jag hoppas att de fixar det. Gjorde inte många misstag på Open så jag vet inte hur jag ska ta in 1 minut på en bana som tar 3 minuter för de allra bästa och man måste köra perfekt i full gas. Vilket ju är okej för svåraste nivån, men inte lättaste.

Har ingen xbox-kontroll utan kör med Logitech Dual Action. Har en ratt till PS2 men det gick bättre med kontroll. Sedan känns det lite sådär att köpa en G27 för 280 euro då jag inte tänkt satsa på Master utan typ Professional.

Åtminstone är Rallycross snällare mot sådana som inte är vana.

Kan ju vara att just Pant Mawr har någon bugg också och att de andra banorna har vettigare tider för Open och Clubman, hoppas det.

Det är ju i early access och även om det finns olika svårighetsgrader så är det nog inget dom lagt ner någon jättestor tid på. Just nu tror jag det är mer fysik och force feedback dom försöker klura ut. Även om det kan kännas obalanserat nu och du är en tävlingsmänniska som vill vinna så försök att njuta utav att bara köra. Svårighetsgraderna lär tweakas mer.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kul med lite Rallyspel för omväxlingsskull. Svårt att säga något konkret om early access men om de filar ordentligt kan det nog bli något trevligt!

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt med uppdateringen tidigare idag, borde försöka montera G25an i helgen.

Skrivet av str8forthakill:

Åh vad underbart det känns att komma i mål med en bra tid efter ett helt okej stage, potatis kvalitet och 60 fps men, Lancia Stratos + tangentbord på Normal.
https://www.youtube.com/watch?v=zQyEaj8ZFL0

Riktigt snyggt kört, speciellt med tanke på vilket handikapp tangentbord faktiskt ger i dessa titlar.

Permalänk
Medlem

Har försökt trycka upp min hastighet på snö, asfalt börjar jag förstå mig på med Lancia Stratosen, men snö/is? Med tangentbord så minsta lilla och man spinner ut. Kör jag helt åt skogen på snö? https://www.youtube.com/watch?v=bIu5sst011k , snabbaste jag lyckats köra på det hittills utan att det slutar katastrofalt. *edit* ooops inget ljud, youtube censorerade det...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Currabo:

@lord_vasagos: Jo, men ofta är EA av nya företag som inte har en aning vad de gör. Codemasters har gjort spel sen 1986 och rallyspel sen 1998 (tror jag?) så de har lite mer koll, och de har visat att de kan leverera sina patcher på sagda tider, inte en uppdatering har varit sen, och de lyssnar på communityn (bla på deras forum och deras egna subbreddit, www.reddit.com/r/dirtgame).

Japp blir väll att slå till på det ogillar lite att spel säljs som beta och tror med att det kommer mycket mer men Codemasters har blivit äckliga med det där att köpa prylar i spelen och sen early på det :S

Skrivet av Imaculent:

Tyckte det kändes okej efter som menyer, grafik, ljud och känsla i spelet känns bra. Bara att det inte finns så mycket innehåll än, och det vet man att det är på väg.

oki gött att känslan är bra för det är viktigaste i bilspel att dom har en äkta känsla och det har codemaster oftast varit ganska bra på i toca, grid, colin/dirt

Skrivet av Broken-arrow:

Jo, vist var det så, dock såg groteskt stor ut bakifrån jämfört med Subarun (vad jag märkte så spelade det inte så stor roll vilken bil man körde, mer än dom låter olika) Men så klart var inte mycket "snyggt" då.

Nice körning.

är inte bara snyggheten som är tilltalande utan att dom var extrem för sin tid och finns en myt om att toivonen körde ett varv på F1 bana med en lancia delta och med tiden han fick skulle han platsat i topp 6 i startgriden mot f1 bilar och deltan skulle klara 0 till 225 kmh på 6 sekunder sen 0-100 på 2.5 sec vilket är bättre än någon Ferrari, McLaren, Nissan GT-R, Lamborghini, Koenigsegg, idag klarar och är en bil som har identisk 0-100 tid och det är Bugatti Veyron Super Sport och det med en 30 år gammal rally bil som på en ganska rak väg skulle kunna förnedra wrc bilar än i dag men är helt andra diffar och upphängning på nyare rally bilar så även om prestandan finns där så hänger dom inte med om det är kurvigt men är ändå legendariska i mina ögon och det är svårt att se hur snabb dom var i gammla klipp https://www.youtube.com/watch?v=pakv9_SMyrM men dom var riktiga jävla bestar and i love them

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Haha att byta från en lätt Lancia Stratos på torra väglag till en tung BMW i ösregn gick inte så bra

Permalänk
Medlem

Har äntligen börjat lära mig Ff...någonting i Wales och fått grönt på både första och andra sektorn under samma körning med F2 Kit Car, men minsta lilla miss och man blir 20-30 sekunder efter och plats 3.
Problemet är nu främst att jag får plötsliga spikar i frame time. Fpsen enligt Afterburner går från 60 ner till 38-42 och tillbaka upp till 60 inom loppet av 3 sekunder vilket inte verkar så farligt. Men frame time går från 16-17 ms till över 60 ms vilket orsakar ett märkbart hack. En gång spikade den upp i 234 ms och en annan gång höll den 67 ms i 2 sekunder.
Fpsen hålls på ca 72-77 förrän första spiken och sedan går den upp i 60 och hålls där förutom spikarna i frame time.
Geforce 840M och precis allt på lägsta och 1024x768 i maximerat fönster men jag tycker att upplösningen känns som 1080p så jag är inte säker. Fullscreen fungerar inte.

Egentligen det enda som hindrar mig från att njuta då jag äntligen hittat rätt bilklass för mig, F2 Kit Car.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Övning ger färdighet. Jag var riktigt dålig i början men det har tagit sig bra. Man lär känna kartläsaren och när man nött banorna en stund sitter det. Vansinnigt tillfredsställande att köra ett "perfekt" race

Irriterar mig lite på AI:n när man spelar på högsta svårighetsgraden i Rally cross, motståndarna knuffas och bär sig åt

Permalänk
Medlem

@psp123: AI:n är ett känt problem och Codemasters sa redan samma dag som uppdateringen kom att den behöver fixas till. Just nu är den väldigt långsam, kör på "Very Hard" och vinner ändå, vilket jag inte borde. Sedan är de ju lite så Rallycross funkar, man får knuffas å putta lite. Självklart får man inte ramma någon, eller snurra av dem med en PIT-manöver, men knuffas, trängas, böka å stångas är det som gör det kul. Tror det är den enda FIA-ägda tävlingsgrenen som inte har en regel om att kör på varandra, så det är alltså tillåtet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

@John86: AI:n är ett känt problem och Codemasters sa redan samma dag som uppdateringen kom att den behöver fixas till. Just nu är den väldigt långsam, kör på "Very Hard" och vinner ändå, vilket jag inte borde. Sedan är de ju lite så Rallycross funkar, man får knuffas å putta lite. Självklart får man inte ramma någon, eller snurra av dem med en PIT-manöver, men knuffas, trängas, böka å stångas är det som gör det kul. Tror det är den enda FIA-ägda tävlingsgrenen som inte har en regel om att kör på varandra, så det är alltså tillåtet.

Har de sagt något om svårighetsgraden i Rally?
Just nu har vinnaren i Open och Master nästan samma tider.

Bara de inte gör Easy svårt för icke-proffs i Rallycross också.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Någon annan som uppgraderade till Skylake idag? Prestandan har markant ökat för mig... i allt annat. I DiRT Rally däremot får jag nu runt 30 FPS max och stutter jämfört med 65+ stabilt som det var innan, samma drivrutiner för grafikkortet och samma grafikinställningar, även på lägre inställningar är det ospelbart.

Att köra ett grafikkort genom Z170 chipset istället för på CPUns PCI-E lanes går inte bra alls, skiftade över kortet till dem övre slottarna och poff så var allt som det ska med DiRT Rally.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Någon annan som uppgraderade till Skylake idag? Prestandan har markant ökat för mig... i allt annat. I DiRT Rally däremot får jag nu runt 30 FPS max och stutter jämfört med 65+ stabilt som det var innan, samma drivrutiner för grafikkortet och samma grafikinställningar, även på lägre inställningar är det ospelbart.

Köpte du nytt morderkort/cpu/minne och kör samma gamla Windows installation?

Permalänk
Medlem

@LeVvE:
Nytt moderkort/minne/CPU och formaterat/installerat om OS rent, samma drivrutiner(15.7.1) och inställningar som tidigare till mitt grafikkort som är ett 290X.

*edit* det är löst

Permalänk
Medlem

@Currabo:
Förstår vad du menar. Men jag blir ofta knuffad/påkörd i kurvorna så jag snurrar runt. Tycker det är alldeles för aggressivt, men det löser sig nog så småningom

Permalänk

Är det värkligen ingen här som inte kan spara körda race i RallyCrossens Mästerskap.

Permalänk
Medlem

Nån som tycker spelet är lite väl svårt i karriärläget? Har lyckats vinna en gång. Kommer oftast 2a eller 3a för att vinnaren kör så sjukt snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@Oggaaaa: Jo, men det räcker ju att komma 3 för att gå upp en "klass" eller svårighetsgrad. Är också ganska realistiskt då den ofta kan se ut så i lägre klasser i verkligheten, nån har en helt nybyggd bil som är värld en halv miljon, en annan kör med den som byggdes för 10 år sen och kostade då inte mer än 80k.