Tips när det gäller forumtjänst

Permalänk
Medlem

Tips när det gäller forumtjänst

Hej!

Har fått i uppgift av firman att kika på någon form av forumtjänst. Är på jakt efter tips efter en bra forumtjänst som kan användas.

Är novis inom detta område men har funderat på några krav/balla grejor som tjänsten ska hantera:
- responsiv
- hantera att man skapar ett konto via sociala medier, tex Facebook
- möjlighet att banna en viss IP-adress
- gärna bra möjligheter att påverka den grafiska layouten, tex ändra färger, logo mm

Vad har ni för erfarenheter, vad ska man välja? Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Skulle tro mybb skulle passa bra för syftet.
Det finns en annan variant också, men kommer inte ihåg namnet på den.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

PHPBB är väl en av de största. Kör själv den åt föreningen. Finns mängder med plugins och teman (även responsiva). Så länge man kan HTML, CSS och PHP en gnutta är det inga problem att justera designen heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som tidigare svar... PhpBB och MyBB är det du söker. Båda systemen har dom funktioner du efterfrågat. Vill ni vara lite mera sport och lägga ut stålar på det finns Invision Power Board och vBulletin. Personligen föredrar jag IPB framför vB, enklare att gosa runt i template-mallarna där.

Visa signatur

$ /dev/null

Permalänk
Medlem

Jag föredrar SMF, här är ett exempel: www.apexgaming.net

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

MyBB/phpBB om det ska vara gratis, vBulletin om det får kosta.
vBulletin slår MyBB/phpBB med hästlängder.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krölle:

Tack för alla svar så långt, har börjat att spissa på phpBB eftersom det fanns en app för det till min NAS. Hittills verkar det ganska kompetent vill jag lova. Vet dock inte om det är jag som är korkad men det verkar inte som att jag på något smidigt vänster kan komma åt CSS / HTML filerna för att trixa med layouten? Jag har en Synology NAS och använder appen som fanns i deras bibliotek, verkar som att man måste komma in i root-systemet för att komma åt HTML / CSS filerna?

Jag har aldrig använt appen tyvärr. Men själva tema-filerna bör du komma åt över ftp eller ssh om du har det aktiverat på NASen.

Visa signatur

$ /dev/null