Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

Ajhuah#2419, joinar gärna er )

Du har blivit addad till Swec s4

Skrivet av Greed:

Kira#22417 joinar gärna

Skrivet av Sakkara:

Adda gärna mig också! Ersk#2190

Skrivet av Tartin:

Tartin#2753
Adda mig gärna!
Ligger på runt 70/220 har jag för mig

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen kommit en bit. Nu ska jag bara få ancient best in slot-vapen och rgift.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Vad är det bästa sättet att farma bra gear ifall man rätt nyligen dingat och spelar på T2, har inte lirat sedan season 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Vad är det bästa sättet att farma bra gear ifall man rätt nyligen dingat och spelar på T2, har inte lirat sedan season 1

Farma rifts, spendera blood shards på de delar du behöver för att få din setbonus, spendera aldrig blood shards på vapen, ringar eller amuletter om du inte redan har bra gear på övriga slots då dessa kostar mer än de smakar, speciellt på så låg torment när det tar tid att får ihop shards.
För vapen, ringar och amuletter om du inte har tur med drops så spenderar du dina Death's Breath tillsammans med lite crafting material (Death's Breath x25, Reusable Parts, Arcane Dust samt Veiled Crystals x50) och det item du vill göra till legendary.
Vill du ha legendary fist weapon t.ex så slänger du in materialen nämnda ovan samt en gul fist så vips har du legendary med 10% chans att den är ancient.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det släppte för mig igår. 4 set-delar samt en gift på en kväll, nu är det "bara" att farma efter upgrades haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@Rosapantern:

Ett annat bra tips är att använda cuben till att få rätta "set-items".
Speciellt om du får flera av samma typ handskar till exempel, så släng in dem i kuben med 10 forgotten souls och 10 Death breath så slumpas ju en ny item i samma set fram, ett ganska billigt sätta att få fram rätta typer av items om de bara inte vill droppa hur man än försöker.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Farma rifts, spendera blood shards på de delar du behöver för att få din setbonus, spendera aldrig blood shards på vapen, ringar eller amuletter om du inte redan har bra gear på övriga slots då dessa kostar mer än de smakar, speciellt på så låg torment när det tar tid att får ihop shards.
För vapen, ringar och amuletter om du inte har tur med drops så spenderar du dina Death's Breath tillsammans med lite crafting material (Death's Breath x25, Reusable Parts, Arcane Dust samt Veiled Crystals x50) och det item du vill göra till legendary.
Vill du ha legendary fist weapon t.ex så slänger du in materialen nämnda ovan samt en gul fist så vips har du legendary med 10% chans att den är ancient.

Skulle säga att det inte är värt att använda kuben för att få vapen/gear som fresh 70.. Hade hellre skapat lite set-delar från blacksmith och använt dessa tills jag hittat bättre saker. Det är väldigt lätt (och MYCKET billigare) att få ancient vapen via Blacksmith än via kuben

När det kommer till Kadala och blood shards, välj en specifik del som du vill satsa på först. Köp tills du får en bra legendary eller den korrekta set-delen, fortsätt sedan med nästa slot osv. Gör du detta istället för att köpa tills du får BiS-delar så kommer du se att det går mycket snabbare, då du dels kan ta högre torment - vilket innebär snabbare shards, samt få högre dropchans på de gear som du faktiskt vill ha

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Spela i grupp med några andra på högre rift typ T6 eller högre är bästa sättet att farma.
Annars får du gör som dom över säger.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tid och ork att boosta HC i utbyte mot löfte om att tjänsten återgäldas ifall det skulle bli aktuellt?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

@fetakniven:
Släng väg ett mess på bnet.

Gamekey #2232

Tar gärna också en invite till gruppen.

Permalänk

Det här med att ändra set item i Kanai's Cube, om jag har ett item från Tal Rasha's set som är för 69 blir det samma lvl req eller kommer det bli för 70?

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

@fetakniven:

Gamekey #2232

Gott mos! Har lagt till dig på Battlenet.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Joinar också gärna gruppen, Genoi#2457 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Är det någon som har tid och ork att boosta HC i utbyte mot löfte om att tjänsten återgäldas ifall det skulle bli aktuellt?

Då det bara tar ca 15 minuter så visst, har inget behov av att få egen boost.
tias#2939

Edit: såg att du fått svar redan, men har det inte blivit av så står erbjudandet

Skrivet av Pamudas:

Skulle säga att det inte är värt att använda kuben för att få vapen/gear som fresh 70.. Hade hellre skapat lite set-delar från blacksmith och använt dessa tills jag hittat bättre saker. Det är väldigt lätt (och MYCKET billigare) att få ancient vapen via Blacksmith än via kuben

Tja, för de nya chars som jag gjort så har jag cubat mina vapen och fått det jag velat ha väldigt snabbt iaf även om de kanske inte varit ancient, det är i mina ögon billigt och effektivt.
Men alla har väl olika erfarenheter.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

@fetakniven:

Gamekey #2232

U haf been added to Swec s4 community

Skrivet av Clayter:

Kul initiativ! Joinar också gärna gruppen, Genoi#2457 .

U haf 2 been added to Swec s4 community

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Då det bara tar ca 15 minuter så visst, har inget behov av att få egen boost.
tias#2939

Edit: såg att du fått svar redan, men har det inte blivit av så står erbjudandet

Tja, för de nya chars som jag gjort så har jag cubat mina vapen och fått det jag velat ha väldigt snabbt iaf även om de kanske inte varit ancient, det är i mina ögon billigt och effektivt.
Men alla har väl olika erfarenheter.

Nu är det en stor skillnad på att redan ha alla mats som krävs för att göra det, och att vara en fresh 70 utan några andra gubbar som redan har hunnit farma ihop en del som krävs.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Nu är det en stor skillnad på att redan ha alla mats som krävs för att göra det, och att vara en fresh 70 utan några andra gubbar som redan har hunnit farma ihop en del som krävs.

Jag gjorde det även på min första season char med mats jag fick ihop medan jag levlade, dock är det ju skillnad på om man blir boostad då man inte hinner få ihop något då.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tog ett bra antal försök men äntligen ett bra rullat vapen. Spelar med en monk och en barb.. känns lite löjligt att springa runt på crusader då, de drar runt mig i xp gear i 55+.. kanske skulle bygga en witch doctor.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/65415121

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Tog ett bra antal försök men äntligen ett bra rullat vapen. Spelar med en monk och en barb.. känns lite löjligt att springa runt på crusader då, de drar runt mig i xp gear i 55+.. kanske skulle bygga en witch doctor.

Dock kan man inte köra helltooth för det laggar sönder spelet fortfarande.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Fy satan vad det laggade igår. försöker desperat geara min barb, men fan, gr 40 är svårt änsålänge.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag kör witchdoctor och lagget är inte värt det, om du inte vill köra builds som är sämre dvs.

Permalänk
Skrivet av athle86:

Namn: Totus#2196
Class: barbapappa(barbar)

Adda gärna mig bykkarn#2869 har wwbarb/hotabarb/xpbarb samt xphealmonk/ulianasmonk jobbar på skaffa sunwoko för pusha, para 700+. Har även en semigearad wiz (du kan kalla mig fotm denna säsongen)
Bryr mig inte om jag måste carrya bara roligt att inte spela ensam.

P.S Roligt utan att läst din post har jag alltid döpt mina barbarer barbarpappa

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/64446202

Hittade äntligen Focus igår så det blev en rätt fin buff! Drog några räder solo och och fick en okey amulett tillsvidare iaf. Nu är det bara az-turraq eller vad fan skiten nu heter som saknas Man märker att de nerfat dropraten rätt hårt på flera items, men det tycker jag bara är bra, gör det roligare när det väl droppar sen

Angående WD. Ja, ruggigt irriterande att spela med en sådan i partyt... något som däremot stör mig något jävla ENORMT är att det typ ALLTID är en jävla gob portal i staden och varje gång man går nära den får man höra det där förbannade swisch-ljudet, sen stänger skiten sig när den försvinner ut ur bild och aktiveras igen när man kommer nära den.

Någon som kan svara på varför det alltid är både den portalen och en till kossnivån öppen i varenda jävla public game?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/64446202

Hittade äntligen Focus igår så det blev en rätt fin buff! Drog några räder solo och och fick en okey amulett tillsvidare iaf. Nu är det bara az-turraq eller vad fan skiten nu heter som saknas Man märker att de nerfat dropraten rätt hårt på flera items, men det tycker jag bara är bra, gör det roligare när det väl droppar sen

Angående WD. Ja, ruggigt irriterande att spela med en sådan i partyt... något som däremot stör mig något jävla ENORMT är att det typ ALLTID är en jävla gob portal i staden och varje gång man går nära den får man höra det där förbannade swisch-ljudet, sen stänger skiten sig när den försvinner ut ur bild och aktiveras igen när man kommer nära den.

Någon som kan svara på varför det alltid är både den portalen och en till kossnivån öppen i varenda jävla public game?

Man öppnar dom i en act man inte tänker vara i sedan om man är smart.
Tur att det inte låter så om uberbossarna man öppnar till och dom är i ett eget rum med.

Själv försöker jag mer få till ancient saker och en ny hellfireamulett då jag inte fått någon bra än
Samt att jag saknar 9 saker för kuben på munken sedan har jag kraftat in alla föremål man kan krafta in på den

Min munk
http://eu.battle.net/d3/en/profile/vinylen-2125/hero/64282003

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Man öppnar dom i en act man inte tänker vara i sedan om man är smart.
Tur att det inte låter så om uberbossarna man öppnar till och dom är i ett eget rum med.

Själv försöker jag mer få till ancient saker och en ny hellfireamulett då jag inte fått någon bra än
Samt att jag saknar 9 saker för kuben på munken sedan har jag kraftat in alla föremål man kan krafta in på den

Min munk
http://eu.battle.net/d3/en/profile/vinylen-2125/hero/64282003

Jag tror snarare det kan vara sessioner som aldrig dör, dvs att folk kommer in och ut och de där portalerna kanske öppnades för flera dagar sedan. Dessutom kan man ju starta riften i a3 och sedan när man tar en tp till stan ändå hamna i a2 t ex. Har aldrig sett någon logik i hur det där fungerar. Hoppas verkligen att de tar bort animationen, eller åtminstone ljudet när den ploppar upp i stan, alternativt lägger den någonstans där man inte triggar den när man går på de "normala" ställena i stan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Adda gärna mig Robbie00#2115
Tack på förhand..

Visa signatur

Acer XB270HU | 2 x Evga 980 sc acx 2.0 | Intel 2600K @ 4,5ghz| 16GB ram | asus p8p67pro | Corsair AX 850|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Adda gärna mig bykkarn#2869 har wwbarb/hotabarb/xpbarb samt xphealmonk/ulianasmonk jobbar på skaffa sunwoko för pusha, para 700+. Har även en semigearad wiz (du kan kalla mig fotm denna säsongen)
Bryr mig inte om jag måste carrya bara roligt att inte spela ensam.

P.S Roligt utan att läst din post har jag alltid döpt mina barbarer barbarpappa

Du har blivit addad till Swec s4 Community

Skrivet av robbie00:

Adda gärna mig Robbie00#2115
Tack på förhand..

Du har blivit addad till Swec s4 Community

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heal monk med nästan 1 m life per second söker spelare för grift 60+ adda wagabagawaga#2724

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem

Spelar oftast kvällar du kan adda xp1ratex#2704 till community så kanske man hittar nån att rifta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Dessutom kan man ju starta riften i a3 och sedan när man tar en tp till stan ändå hamna i a2 t ex. Har aldrig sett någon logik i hur det där fungerar. Hoppas verkligen att de tar bort animationen, eller åtminstone ljudet när den ploppar upp i stan, alternativt lägger den någonstans där man inte triggar den när man går på de "normala" ställena i stan.

Jag hamnar då alltid i samma act som jag öppnat riften från, dvs alltid act1

Min barb börjar ta sig: http://eu.battle.net/d3/en/profile/BergEr-2435/hero/65533077

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.