Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Köpa ny dator!

Tjenare!

Behöver hjälp med att bygga ihop en dator!
Jag ska använda datorn till lättare spel som CS:GO, Heroes Of The Storm, Diablo samt WoW eller liknande spel.
Datorn får kosta runt 8.000-10.000kr, kan gå över med några hundralappar! Samt även att den ska fungera till streaming av CS:GO, WOW, LOL & Diablo 3.

Tack på förhand!

Mvh GLP!

Permalänk
Medlem

@GLP:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8497818/2015-09-19

Edit:
Bytte ut moderkort operativsystem och lade till en cpukylare.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

@GLP
Har du funderat på att bygga ihop den själv eller vill du ha den färdigbyggd?

Permalänk
Medlem

@ljudnerd: Tack så hemskt mycket, kommer dock inte ha windows 10 i datorn, lär spela med win7 eller win8.

Permalänk
Medlem

@Kote: Jag ska bygga ihop den själv hemma

Permalänk
Medlem

@GLP
Okej! ljudnerds build ser bra ut. Det enda jag kan tillägga är att ifall du vill överclocka/ha lite lägre ljudnivå så kan du köpa en bättre processorkylare! Tex denna http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

Permalänk
Medlem

@GLP: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8497437/2015-09-19

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLP:

@ljudnerd: Tack så hemskt mycket, kommer dock inte ha windows 10 i datorn, lär spela med win7 eller win8.

Om du ska ha Skylake så tänk på att du inte får en processor kylare till utan måste köpa till själv. Ett bra alternativ är Cooler Master Hyper 212 EVO, har den själv, kyler bra och låter inte alls för mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

@DHW:

Det glömde jag bort i hasten.
Bra att du var på hugget, surt att få hem sitt paket och inse att man glömt kylaren.
Sorry för det.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

@DHW:

Det glömde jag bort i hasten.
Bra att du var på hugget, surt att få hem sitt paket och inse att man glömt kylaren.
Sorry för det.

Haha jo det har varit rätt surt Lätt hänt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@DHW: Tack så hemskt mycket, det är ingenting som saknas på datorn? Nätaggregat eller liknande som kommer behövas? Kan inte så mycket om datorer så behöver all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

@GLP:

Vad du än gör. Köp inte det paketet jag länkade först. Jag måste ha varit ur mina sinnes fulla bruk en stund. Såg nu att moderkortet är för ddr3 och inte ddr4. Byt bara ut det isåfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

@GLP:

Vad du än gör. Köp inte det paketet jag länkade först. Jag måste ha varit ur mina sinnes fulla bruk en stund. Såg nu att moderkortet är för ddr3 och inte ddr4. Byt bara ut det isåfall.

okej, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

@GLP:

Nu har jag uppdaterat paketet.
Jag rekomenderar att köra på skylake då det är en nyare plattform som kommer att kunna hänga med längre i framtiden. Med de speltitlar du nämner är också cpukraft viktgare än gpu. Alltså bättre att lägga pengarna på processorn än på grafikkortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLP:

@DHW: Tack så hemskt mycket, det är ingenting som saknas på datorn? Nätaggregat eller liknande som kommer behövas? Kan inte så mycket om datorer så behöver all hjälp jag kan få

Nä det är en komplett rigg utan operativsystem, men antog att du hade w7? Nätaggregat finns i den, och rätt gott och väl till komponenterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudnerd:

@GLP:

Nu har jag uppdaterat paketet.
Jag rekomenderar att köra på skylake då det är en nyare plattform som kommer att kunna hänga med längre i framtiden. Med de speltitlar du nämner är också cpukraft viktgare än gpu. Alltså bättre att lägga pengarna på processorn än på grafikkortet.

Skrivet av DHW:

Nä det är en komplett rigg utan operativsystem, men antog att du hade w7? Nätaggregat finns i den, och rätt gott och väl till komponenterna.

Okej, tack så mycket! Detta var till stor hjälp, nu vet jag ungefär vilka delar jag ska ha i datorn & så också! Tack!