Permalänk
Medlem

För övrigt utan att peka på någon, försök hålla god ton. Översittar tekniker och onödiga kommentarer blir folk bara trötta på

"How do you kill that which has no life?"
--South park, Make Love, Not Warcraft

Visa signatur

Permalänk
Medlem

11 pers inne i Swec s4, måste vara rekord
Verkar dock vara många som inte är med i Sweclockers också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra ingång igen, inte kört sen d3 släpptes, något nybörjar tips?

Permalänk
Medlem

@Kakann: Surt Kanske blir WD då de tydligen också skall fungera att spela. Väldigt tråkigt dock att jag behöver ge upp min DH.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@Kakann: Surt Kanske blir WD då de tydligen också skall fungera att spela. Väldigt tråkigt dock att jag behöver ge upp min DH.

Ett tips är ju att aldrig köra t10
Du borde inte behöva ge upp DH utan mer kolla vad som är fel. Visst du lär inte slå en bra u6 speed monk (dock verkar de vara få). Men WW barbs kan man slå som DH för t8/t9 speed
Vet ej vad du räknar som hyfsat, men så här tar min DH t8. Och då har jag knappt spelat på den sen första veckan. Har dock nog med dps för att köra kring 70 i 4manna GR på den. Speed 65 är inga problem.

Gearen är dock långt ifrån optimal. Skulle t.ex behöva bracers som ger speed när man förstör saker.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Skulle också kunna ansluta mig till d3 gänget på S4, jag heter:

Inwisigoth#2309

spelar dock väldigt oregelbundet, bara SC och sena kvällar när jag slutat jobba och barnen lagt sig, då jag vill varva ner före läggdags

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Kan du länka din char? är lite nyfiken på hur din spec ser ut då jag har en DH med fire multishot/rocket turret som min ambition är T10 men inte kört den sen s4 började.

Yes, såg inte din post. Sorry! Men här i alla fall. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Jalawa-2561/hero/66443755

Det man kan säga är att jag ännu inte fått tag på Ancient Yang gimpar mig en del. Armor vill man också ha +Discipline. Annars så ser jag inte direkt några gigantiska problem.

Edit: På lägre torment så byter jag steady mot hot pursuit.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

@Hzup:

Nice, jag kör dock multishot och Maruder combo.. din gör säkerligen mer skada dock.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CynXen-2151/hero/36533190

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande kör Crusse?
Började som en Crusse de första 40 timmarna, var fantastiskt kul de första 30 typ, innan vi kom upp och kunde köra T10 och polarna som körde Barb och monks döda på som fan och jag stod där o petade med mina hammers, hade ändå ett helt ok vapen!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Purrfected-2104/hero/64487...

Nu, vet jag ju dock att T8 är effektivare att farma, spendera mer tid på att röra sig än att döda mobs!

Hur tycker ni crusse är denna säsong? Kollar man leaderboarden så talar den ju ett tydligt språk, men kan va intressant o veta om det går att göra skada med dom?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@CynXen: Bara ett byte till Yang+Calamity(Kanais cube) hade nog hjälpt dig mycket. Testade också en marauder med cold. Funkar sådär. T8 går nog, men sedan blir det svårt. Väldigt svårt med resource management.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Sushifrukt: Crusader och DH är de 'dåliga' klasserna nu. Ser aldrig crusaders imo. Lite synd, gillade min Ponysader i S2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ligger rätt mycket efter gällande min Wiz och har hittils kört en Frozen Orb build som är okej solo men inte värst bra i grupp med barbs eller andra supersnabba klasser. Saknar en TalRasha del för att kunna köra Meteor builden men finns det något annat som folk kör nuförtiden (som inte är beroende av S4 gear)?

Skrivet av TiasE:

Då dog man tack vare Bredbandsbolaget.. suck.
Hann lira i hela 2 minuter nu när jag gått hem för helgen innan min uppkoppling gick ner i 5 minuter, kollade min profil på mobilen och den visade att jag levde (och visar fortfarande för den delen..) så jag drog en suck av lättnad bara för å mötas av spökskärmen när jag väl kom in i spelet igen.

Edit: kändes surt, men på ca 30 minuter hade jag en ny T8 munk redo, eller den klarar säkert T9 lekande lätt den också, men inte testat än då jag måste få upp mina legendary gems igen

Så man kan levla upp en char och geara den för T8 på 30 minuter nuförtiden?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Hzup: Jo jag har tyvärr inte hittat optimala saker att stoppa i kuben, just nu lirar jag munk i s4 så DHn får vänta lite på sina uppgraderingar.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sushifrukt:

Är det någon som fortfarande kör Crusse?
Började som en Crusse de första 40 timmarna, var fantastiskt kul de första 30 typ, innan vi kom upp och kunde köra T10 och polarna som körde Barb och monks döda på som fan och jag stod där o petade med mina hammers, hade ändå ett helt ok vapen!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Purrfected-2104/hero/64487...

Nu, vet jag ju dock att T8 är effektivare att farma, spendera mer tid på att röra sig än att döda mobs!

Hur tycker ni crusse är denna säsong? Kollar man leaderboarden så talar den ju ett tydligt språk, men kan va intressant o veta om det går att göra skada med dom?

Har inte kommit så långt.. men de e ju ganska roliga om inte annat.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/65415121

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite besviken att Dart Doc inte har samma power som under PTR, riktigt fet nerf verkar det som den speccen fick :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

@GenKaan: Det är väl ändå den näst bästa speccan i spelet afaik. Enda 'problemet' är att folk laggar för mycket med WD...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@Sushifrukt: Crusader och DH är de 'dåliga' klasserna nu. Ser aldrig crusaders imo. Lite synd, gillade min Ponysader i S2.

Jo det är nog så, hur håller Wiz i DPS? Är det Archon som kan hålla sig i toppen eller?

Skrivet av CCWarlock:

Har inte kommit så långt.. men de e ju ganska roliga om inte annat.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ccw-2690/hero/65415121

Vad farmar du med den gearen och vad kör du för grift typ?
Såg ju ut att va helt ok gear ändå!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sushifrukt:

Jo det är nog så, hur håller Wiz i DPS? Är det Archon som kan hålla sig i toppen eller?
Vad farmar du med den gearen och vad kör du för grift typ?
Såg ju ut att va helt ok gear ändå!

Kommit till 53 solo. T7-T10 beroende på vad man känner för, grupp eller inte. Mina polare vill dock inte dra mig genom 55+ så spelar zdps XP barb där.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag ligger rätt mycket efter gällande min Wiz och har hittils kört en Frozen Orb build som är okej solo men inte värst bra i grupp med barbs eller andra supersnabba klasser. Saknar en TalRasha del för att kunna köra Meteor builden men finns det något annat som folk kör nuförtiden (som inte är beroende av S4 gear)?

Så man kan levla upp en char och geara den för T8 på 30 minuter nuförtiden?

1-70 tar ca 15 minuter med boost, och reservgear har man ju i stashen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@athle86 Vet inte om du inte såg första jag skrev här (glömde tagga) eller om du helt enkelt inte var inne igår men har du lust att lägga till mig i gruppen?
Ignostic#2439

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

1-70 tar ca 15 minuter med boost, och reservgear har man ju i stashen

Galet Helt enkelt galet.
De borde öka antalet tabs i Stashen dock.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Galet Helt enkelt galet.
De borde öka antalet tabs i Stashen dock.

Min stash är som ett stökigt pojkrum
Fler tabs är jag iaf i akut behov av

Ordning och reda furnace på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

@athle86 Vet inte om du inte såg första jag skrev här (glömde tagga) eller om du helt enkelt inte var inne igår men har du lust att lägga till mig i gruppen?
Ignostic#2439

Tack

Sorry jag fixar när jag kommer hem från jobbet, skickade du igår så missade jag nog dig ja. Blev lite stressigt var tvungen att hjälpa brorsan med lite saker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Min stash är som ett stökigt pojkrum
Fler tabs är jag iaf i akut behov av

Ordning och reda furnace på fredag

haha jo tack, stach är inte så illa på SC men på HC är den alltid för liten och då har jag inte hunnit börja dra upp fler klasser än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Yes, såg inte din post. Sorry! Men här i alla fall. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Jalawa-2561/hero/66443755

Det man kan säga är att jag ännu inte fått tag på Ancient Yang gimpar mig en del. Armor vill man också ha +Discipline. Annars så ser jag inte direkt några gigantiska problem.

Edit: På lägre torment så byter jag steady mot hot pursuit.

Det är exakt därför man inte kör med cindercoat på sig utan i stashen. Den kan inte rolla +disc.
Du borde också sluta levla bane of the powerfull och fixa andra gems högre (Zeis, stricken, trapped).
Dock behövs ju inte trapped på torment nivå eftersom allt dör innan den hinner fungera

Kuba cindercoat, CoE och envious blade. Bara byta Envious blade till Calamity när man kör GRs över lvl45.
Sen också Cull of the Weak när det börjar bli svårare.

Skrivet av GenKaan:

Lite besviken att Dart Doc inte har samma power som under PTR, riktigt fet nerf verkar det som den speccen fick :/

Bästa speccen som går att spela för tillfället. Så du är besviken att den inte är ännu mer överlägsen än andra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Ignostic#2439

Tack

sådär du är invited till Swec s4 communityt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DW79:

Skulle också kunna ansluta mig till d3 gänget på S4, jag heter:

Inwisigoth#2309

spelar dock väldigt oregelbundet, bara SC och sena kvällar när jag slutat jobba och barnen lagt sig, då jag vill varva ner före läggdags

Välkommen du har blivit tillagd i Swec s4 Communityt

Visa signatur

Permalänk

Joinar också gärna community!

Kawka#2881

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Asus STRIX X470-F Gaming | MSI Geforce RTX 2070 Super Gaming X Trio | 2x Corsair Vengeance LPX 8GB 3200Mhz | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Fractal Design Define R6C | Cryorig R1 Ultimate | Samsung Evo 970 500GB + WD Black 1TB

Permalänk
Medlem

Ser ut som BLizzard har bannat folk som använde Hellfire exploiten

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Ser ut som BLizzard har bannat folk som använde Hellfire exploiten

Även folk som bara testat. Sägs vara många som är bannade nu.

Visa signatur