AOC G2460VQ6 – Freesync i instegsklassen

Permalänk
Melding Plague

AOC G2460VQ6 – Freesync i instegsklassen

AOC slår ett slag för AMD Freesync genom lågprisskärmen G2460VQ6. På menyn står bland annat TN-panel, full hd och synkronisering i upp till 75 Hz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Bra pris verkligen, då en okej 144Hz kostar 2500 +.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Entusiast

Riktigt trevligt med Freesync i lägre prisklasser då det ju är där som de egentligen gör sig bäst.
Personligen gillar jag högre frekvenser utan Freesync mer men å andra sidan har man ju pyntat i datorn med 2st GTX 780'n för att uppnå de frekvenserna och sådana skärmar kostar ju också minst 2000kr+.

Hade jag startat om från scratch hade jag mycket väl kunnat välja den här skärmen (eller en liknande med bättre panel).

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För det priset verkar det vara riktigt nice. Synd att den inte går lägre än 48hz, runt 30 hade varit bra, många tyngre strategispel kan hamna runt dessa FPS. (typ TotalWar)

Kommer det inga bra G-Sync skärmar med snygg design och lagom prislapp (upp till 5k) så kanske jag hoppar över till AMD bara för att få Freesync Galet trött på tearing.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Nej tack, blir att vänta en vecka på G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz) för under 3k

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av liquisole:

Nej tack, blir att vänta en vecka på G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz) för under 3k

Tyvärr TN https://pcmonitors.info/aoc/aoc-g2460pf-and-g2770pf-freesync-... , annars låter skärmen riktigt nice

Sen 160Hz låter inte billigt, får hoppas det börjar komma bra free-sync skärmar och g-sync börjar försvinna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Nej tack, blir att vänta en vecka på G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz) för under 3k

Åh, tack för tipset. Är själv på jakt eftern en bra freesync-skärm. Det spannet är ju hur sjyst som helst.

Permalänk
Medlem

"Men har du högre krav än så här måste du i dagsläget välja en annan skärm med Nvidias G-Sync-teknik eller helt enkelt vänta till den dag tillverkarna får till vettiga Freesync-kretsar vilka är mer generösa med intervallen."

Freesync-kretsar? Ska jag välja en G-sync skärm till min setup? TRAMS...

http://www.sweclockers.com/nyhet/20945-asus-borjar-salja-gami...

http://www.kitguru.net/peripherals/monitors/orestis-bastounis...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Hjälpsam

Uppskattas verkligen att ni kom med förslag på hur skärmen skall ställas in, det borde vara mumma för de flesta som köper denna.
Själv väntar jag nog ett tag till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vilken härlig skärm, det är perfekt insteg för någon med ett 380(X) eller 390(X).

Sedan finns det redan skärmar med bra intervaller, 30-144Hz ex på Acer XG270HU, fast 1440P och 144 Hz.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vilket freesync span denna skärm har Acer XR341CK :)?

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra recension även om det är på "fel" modell av skärmen. Den kommande 144Hz-skärmen blir riktigt spännande, händer det inget i det högre segmentet så kan jag nog överväga en lågupplöst 144Hz TN som ren spelskärm vid sidan av mina IPS-skärmar.

Får hoppas det blir en titt även på denna med.

Permalänk

Bra pris!

Permalänk
Medlem

Lite besviken över alla stav- och grammatikfel i texten. Korrekturläs före ni publicerar!

Permalänk
Medlem

Tummen upp till redaktionen som testar lite blandade produkter.

Synd att Freesync kommer till massa lågbudgetskärmar i ingångsfasen dock, då det är en otroligt välfungerande teknologi som borde satsas mer hos premiumskärmar som går i 144Hz (där ASUS gjorde bort sig totalt med sin utgåva)

Vill man ha en grym Freesync skärm nu så är det Acer XG270HU som gäller. Jag har alltid hatat TN paneler, men denna är ett undantag varav tom jag köpte den. Intervallet på Freesync hos den är mycket stort, obefintlig inputlag och sjukt bra färgåtergivning för en TN. Lättkalibrerad... Betraktningsvinkeln är bara dålig om du måste se på skärmen kraftigt underifrån vilket jag aldrig på något vis skulle lyckats göra. Ingen anmärkningsvärd bleeding eller ghosting jämfört med många IPS/VA som jag testat.

Det är klart, jämför du med en IPS skärm från EIZO eller NEC för 10-30K så är det en klar skillnad, men det är ingen gamingskärm eller något för i samma prisklass eller för samma marknad.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Härligt att tekniken dyker upp i instegsklassen. Blir nog att vänta på AOC G2460PF, spann upp till 160hz med ett pris som borde landa på lite under 3000. Kommer ut någon gång i september enligt AOC.

Tog en snabb koll på prisjakt och den verkar ha dykt upp hos netonnet. Riktigt attraktiv på 2790:-
https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/aoc-g246...

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 2good4you:

Tummen upp till redaktionen som testar lite blandade produkter.

Synd att Freesync kommer till massa lågbudgetskärmar i ingångsfasen dock, då det är en otroligt välfungerande teknologi som borde satsas mer hos premiumskärmar som går i 144Hz (där ASUS gjorde bort sig totalt med sin utgåva)

Vill man ha en grym Freesync skärm nu så är det Acer XG270HU som gäller. Jag har alltid hatat TN paneler, men denna är ett undantag varav tom jag köpte den. Intervallet på Freesync hos den är mycket stort, obefintlig inputlag och sjukt bra färgåtergivning för en TN. Lättkalibrerad... Betraktningsvinkeln är bara dålig om du måste se på skärmen kraftigt underifrån vilket jag aldrig på något vis skulle lyckats göra. Ingen anmärkningsvärd bleeding eller ghosting jämfört med många IPS/VA som jag testat.

Det är klart, jämför du med en IPS skärm från EIZO eller NEC för 10-30K så är det en klar skillnad, men det är ingen gamingskärm eller något för i samma prisklass eller för samma marknad.

Fast det är ju ändå bara bra att vi får se de första Sync-skärmarna i det lägre prissegmenten. Tekniken måste ut i alla produktnivåer och lågprissegmenten är minst lika viktiga. Nvidia kan inte konkurrera här vilket ger fördelar för FreeSync/Adaptive Sync-lägret. De som är först ute med skärmar, som AOC i detta exempel, kan dessutom sälja utan någon direkt konkurrens med.

Premiumskärmarna kommer fortsätta komma såklart. Bättre marginaler och när konkurrensen hårdnar bland i budgetsegmentet kommer troligen premiumsegmentet bli intressantare och förhoppningsvis fortsätta utvecklas i och med nya scalers som möjliggör ännu bättre skärmar.

Som jag ser det är vi på rätt väg nu. Förhoppningsvis ger Intel officiellt stöd snart nog, antingen om möjligt med befintliga produkter eller i kommande serier. Nvidia bör bli tvungen att stödja förr eller senare med.

Personligen hoppas jag mest på Eizos kommande 27" 144Hz FreeSync-skärm. Förmodligen blir den dyr prismässigt men det enda alternativet för mig i dagsläget som faktiskt är lanserad är Asus MG279Q (eller vad den nu heter) och den är jag inte intresserad att betala över 4000kr för efter allt trams med den modellen. Sjukt sugen på en FreeSync-skärm är jag oavsett, förhoppningsvis har jag en innan året är slut iallafall.

Jag nämnde MG278Q av misstag, IPS-varianten MG279Q var den som menades. :)
Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Tummen upp till redaktionen som testar lite blandade produkter.

Synd att Freesync kommer till massa lågbudgetskärmar i ingångsfasen dock, då det är en otroligt välfungerande teknologi som borde satsas mer hos premiumskärmar som går i 144Hz (där ASUS gjorde bort sig totalt med sin utgåva)

Vill man ha en grym Freesync skärm nu så är det Acer XG270HU som gäller. Jag har alltid hatat TN paneler, men denna är ett undantag varav tom jag köpte den. Intervallet på Freesync hos den är mycket stort, obefintlig inputlag och sjukt bra färgåtergivning för en TN. Lättkalibrerad... Betraktningsvinkeln är bara dålig om du måste se på skärmen kraftigt underifrån vilket jag aldrig på något vis skulle lyckats göra. Ingen anmärkningsvärd bleeding eller ghosting jämfört med många IPS/VA som jag testat.

Det är klart, jämför du med en IPS skärm från EIZO eller NEC för 10-30K så är det en klar skillnad, men det är ingen gamingskärm eller något för i samma prisklass eller för samma marknad.

Asus själva påstod att inga bra scaler finns än, men kan ju lika gärna vara för dom tjänar mer på g-sync (som dom var med och utveckla).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Sitter på en 768p TN skärm från 2008 och låter min R9 380 stå och stampa, detta vore ju ett bra alternativ då jag slipper vänta ett par löner på att åtgärda denna situation men å andra sidan skulle min syn kräva en 1440p skärm...

Fasen kan dem inte släppa nån billig QHD skärm med Freesync och mellanstadie uppdateringsfrekvens

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast det är ju ändå bara bra att vi får se de första Sync-skärmarna i det lägre prissegmenten. Tekniken måste ut i alla produktnivåer och lågprissegmenten är minst lika viktiga. Nvidia kan inte konkurrera här vilket ger fördelar för FreeSync/Adaptive Sync-lägret. De som är först ute med skärmar, som AOC i detta exempel, kan dessutom sälja utan någon direkt konkurrens med.

Premiumskärmarna kommer fortsätta komma såklart. Bättre marginaler och när konkurrensen hårdnar bland i budgetsegmentet kommer troligen premiumsegmentet bli intressantare och förhoppningsvis fortsätta utvecklas i och med nya scalers som möjliggör ännu bättre skärmar.

Som jag ser det är vi på rätt väg nu. Förhoppningsvis ger Intel officiellt stöd snart nog, antingen om möjligt med befintliga produkter eller i kommande serier. Nvidia bör bli tvungen att stödja förr eller senare med.

Personligen hoppas jag mest på Eizos kommande 27" 144Hz FreeSync-skärm. Förmodligen blir den dyr prismässigt men det enda alternativet för mig i dagsläget som faktiskt är lanserad är Asus MG278Q (eller vad den nu heter) och den är jag inte intresserad att betala över 4000kr för efter allt trams med den modellen. Sjukt sugen på en FreeSync-skärm är jag oavsett, förhoppningsvis har jag en innan året är slut iallafall.

Du blandar inte ihop MG278Q och MG279Q nu va? MG278Q är TN med freesync från 35-144 Hz och är i övrigt väldigt likt rog swift (minus ROG-temat) och den har inte haft nå större problem vad jag vet. MG279Q är den med IPS som tidigare blev återkallad och dessutom har freesync-intervall på 35-90 Hz, dock väldigt prisvärd för att vara 144Hz 2560x1440 IPS.

Själv är jag också väldigt taggad på Eizos nya FS2735! Får hoppas på ett bredare intervall på denna modell.

En fråga till Thomas: Skulle det vara möjligt för en skärm att ha 2 olika freesync-intervall att välja mellan? T.ex. ett intervall mellan 30-100 HZ och ett intervall mellan 60-144Hz? Kanske är en onödig fråga då tekniken troligtvis snart tillåter oss att få tillräckligt brett intervall

Dessutom, tack för en bra recension

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaic:

Du blandar inte ihop MG278Q och MG279Q nu va? MG278Q är TN med freesync från 35-144 Hz och är i övrigt väldigt likt rog swift (minus ROG-temat) och den har inte haft nå större problem vad jag vet. MG279Q är den med IPS som tidigare blev återkallad och dessutom har freesync-intervall på 35-90 Hz, dock väldigt prisvärd för att vara 144Hz 2560x1440 IPS.

Själv är jag också väldigt taggad på Eizos nya FS2735! Får hoppas på ett bredare intervall på denna modell.

En fråga till Thomas: Skulle det vara möjligt för en skärm att ha 2 olika freesync-intervall att välja mellan? T.ex. ett intervall mellan 30-100 HZ och ett intervall mellan 60-144Hz? Kanske är en onödig fråga då tekniken troligtvis snart tillåter oss att få tillräckligt brett intervall

Dessutom, tack för en bra recension

Ah, MG279Q var den jag menade alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Lite besviken över alla stav- och grammatikfel i texten. Korrekturläs före ni publicerar!

Lite besviken att du efter tre års medlemskap, inte vet att det finns en "Skicka en rättelse"

"Hittat fel i artikeln? Vi tar tacksamt emot alla slags rättelser och förbättringsförslag. Redaktionen undersöker så snart som möjligt. Tack för din hjälp"

Vet du inte vart den finns?
Leta
Så lär du inte glömma det sen

Ontopic/

Jag hade lätt köpt denna om jag hade letat efter en bra "budgetspelskärm"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Varför är det aldrig bara rätt och slätt 144hz på freesyncskärmarna? Alltid nåt jävla tjafs typ "144hz men freesync funkar bara mellan 45 och 55 lol" eller annat blaj. Med G-sync vet man i alla fall vad man får.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk

Lite förvånad över att den bara fick "bra produkt" dock, handlar det ändå inte en hel del om vad man får i förhållande till pris? Inget märkvärdigt var väl dåligt eller? Som ni sa så var det själva teknikens fel och skärmen var bra för att använda sig av TN-paneltypen. Var det något jag missade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Varför är det aldrig bara rätt och slätt 144hz på freesyncskärmarna? Alltid nåt jävla tjafs typ "144hz men freesync funkar bara mellan 45 och 55 lol" eller annat blaj. Med G-sync vet man i alla fall vad man får.

Från tidigare i tråden:
Asus "MG278Q...med freesync från 35-144 Hz..."
"G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz)"
Även nämnts Acer XG270HU 40-144mhz i tråden. Finns nog fler och fler kommer hela tiden.

AOC G2460VQ6 som recenseras är en 75hz skärm och grymt bra pris för en adaptive sync skärm. Ej sett ngn g-sync skärm för 1800kr än, rätt mig gärna om jag har fel. Och sync intervallet blir bara bättre och bättre, är ändå en rätt ny teknik och förbättras stadigt.

Fördelen med freesync är det större urvalet och de betydligt lägre priserna då det är en öppen standard och tillverkarna slipper betala extra licenspengar till nvidia för deras gsyncmodul.
Finns t.ex. ca 5st IPS freesync skärmar men endast ca 1st IPS gsync, resten är TN paneler.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken över vad som räknas som "otydliga nackdelar" då ni skriver att det inte fanns några tydliga

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Varför är det aldrig bara rätt och slätt 144hz på freesyncskärmarna? Alltid nåt jävla tjafs typ "144hz men freesync funkar bara mellan 45 och 55 lol" eller annat blaj. Med G-sync vet man i alla fall vad man får.

Det hände på EN skärm men aa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pellemanify:

Lite förvånad över att den bara fick "bra produkt" dock, handlar det ändå inte en hel del om vad man får i förhållande till pris? Inget märkvärdigt var väl dåligt eller? Som ni sa så var det själva teknikens fel och skärmen var bra för att använda sig av TN-paneltypen. Var det något jag missade?

Skulle väl vara sync-intervallet som är lite väl tight. Men samtidigt är det ju inte direkt svårt att hålla 48 Hz med en så låg upplösning, iallafall om man har ett snabbare kort. Hade varit bättre om den klarat iallafall ner till 40 Hz. Men sett till vad det trots allt är och vad det kostar så verkar det ju onekligen vara en överlag bra produkt. Men AOCs G2460PF lär bli ännu bättre om panelen och scalern fungerar bra med 144 Hz och FreeSync.

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Varför är det aldrig bara rätt och slätt 144hz på freesyncskärmarna? Alltid nåt jävla tjafs typ "144hz men freesync funkar bara mellan 45 och 55 lol" eller annat blaj. Med G-sync vet man i alla fall vad man får.

Titta på senaste fredagspanelen så tar dom upp detta lite.

Kortfattat är det just det som är enorma fördelen med adaptive-sync det är näst intill gratis och du kan som skärmtillverkare välja själv vilket sync intervall. Scaler med sync verkar ju vara näst intill gratis, så att rida på free-sync vågen försöker flesta skärmtillverkare göra, även med smalt sync stöd.

Till dess försvar är detta första billiga sync skärmen över huvudtaget, resten vad jag sett ligger på 3.000kr+ då får du sync mellan 40-144hz.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av liquisole:

Nej tack, blir att vänta en vecka på G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz) för under 3k

Skrivet av stimpen:

Från tidigare i tråden:
Asus "MG278Q...med freesync från 35-144 Hz..."
"G2460PF som har 144hz + freesync (30 - 160Hz)"
Även nämnts Acer XG270HU 40-144mhz i tråden. Finns nog fler och fler kommer hela tiden.

AOC G2460VQ6 som recenseras är en 75hz skärm och grymt bra pris för en adaptive sync skärm. Ej sett ngn g-sync skärm för 1800kr än, rätt mig gärna om jag har fel. Och sync intervallet blir bara bättre och bättre, är ändå en rätt ny teknik och förbättras stadigt.

Fördelen med freesync är det större urvalet och de betydligt lägre priserna då det är en öppen standard och tillverkarna slipper betala extra licenspengar till nvidia för deras gsyncmodul.
Finns t.ex. ca 5st IPS freesync skärmar men endast ca 1st IPS gsync, resten är TN paneler.

Blev nog blandat lite med kHz och Hz samt H och V sync!
Scanning Frequency Scanning Frequency H: 30-83 KHz (30-160 KHz DVI-D) / V: 50-76 Hz (50-146 Hz DVI-D)
http://aoc-europe.com/en/products/specification/g2460pf

Förresten var anger dom för område för Freesync?

Edit: Tror jag hittade den som har problem med kHz (H-sync) och Hz (V-sync), Adam Simmons...
https://pcmonitors.info/aoc/aoc-g2460pf-and-g2770pf-freesync-...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!