Photoshop / Spel Dator och Skärm (<13000kr)

Permalänk
Medlem

Photoshop / Spel Dator och Skärm (<13000kr)

Hej

Jag planerar att bygga min första dator, kommer nästan enbart använda den till photoshop och simpla spel som Runescape.
Skärmen är viktigt, ska vara ganska stor/bred så man lätt kan multi-taska när man skissar i photoshop. Föredrar 1440p skärmar.

Saker som jag eftersträvar är att datorn är tyst, har mycket minne och ram, kall och ska klara av det flesta spelen med bra fps.
som jag skrev, behöver en bred dator skärm eller 2 skärmar.

Saker jag förväntar mig ska finnas i datorn:
12> GB
3Tb> Minne
SSD
Och tyst

Min budget är högst 13000kr för datorn och skärmen/skärmarna

Tack för alla svar på denna tråd :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowes:

Hej

Jag planerar att bygga min första dator, kommer nästan enbart använda den till photoshop och simpla spel som Runescape.
Skärmen är viktigt, ska vara ganska stor/bred så man lätt kan multi-taska när man skissar i photoshop. Föredrar 1440p skärmar.

Saker som jag eftersträvar är att datorn är tyst, har mycket minne och ram, kall och ska klara av det flesta spelen med bra fps.
som jag skrev, behöver en bred dator skärm eller 2 skärmar.

Saker jag förväntar mig ska finnas i datorn:
12> GB
3Tb> Minne
SSD
Och tyst

Min budget är högst 13000kr för datorn och skärmen/skärmarna

Tack för alla svar på denna tråd :3

Angående skärm finns det lite intressant i den här tråden att läsa och tänka till över http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=161218

Hur tänkte du fördela budget, skärm vs dator? Vad är viktigast?
Du skriver först simpla sen dom flesta spel?
TN Paneler behöver du inte titta efter överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joth:

Angående skärm finns det lite intressant i den här tråden att läsa och tänka till över http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=161218

Hur tänkte du fördela budget, skärm vs dator? Vad är viktigast?
Du skriver först simpla sen dom flesta spel?
TN Paneler behöver du inte titta efter överhuvudtaget.

Datorn är förstås viktigaste, tänkte lägga runt 10 på datorn och runt 3 på skärm (köper säkert en vanlig hd skärm och köper flera av samma modell efter ett tag) man lär bli pank efter köpet så man får börja spara upp till mera skärmar

Jag använder just nu en laptop så jag kan inte spela så jätte krävande spel, men jag vill kunna spela det flesta spelen, kanske inte the witcher 3, gta 5 eller battlefield men det skulle vara kul att lätt kunna starta upp Dishonored eller bioshock infinite och spela lite.

Grafikkortet ska vara så kraftfullt så man lätt kan spela runescape med högsta settings och AAA spel på medium med stabil fps.

Photoshop > Spel
Jag spenderar hellre pengarna på ett riktigt bra cpu än ett bra gpu, men man vill ju ha det bästa av två världar.

Hoppas detta svarade på dina frågor :3