Google lanserar ny Chromecast med bättre trådlöst nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Bra räckvidd, men Chromecast har bättre räckvidd!

Ajdå. Får se mig slagen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

beställt korall versionen

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raxxor:

Det kan ju iofs vara en produkt som denna hen syftade på

https://www.hifiklubben.se/streaming/fler-produkter-med-strea...

Fast chromecast audio är ju fortfarande billigare, och bättre räckvidd tack vare wi-fi.

Ok, men som du säger så blir det ju fortfarande billigare med Chromecast Audio, fast egentligen bryr inte jag mig, jag streamar inget, jag spelar endast direkt från ljudkällan.

Skrivet av NoNamesWayne:

Är ju bluetooth-receiver jag pratar om. Inte en hemmabioreceiver med bluetooth.
Gav runt 300kr för min med aptx-stöd.

Ok, men som tidigare sa, kan du styra den via mobilen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall Google Store har support för E-kort? Vill inte åka ut för strul som när jag köpte Google Developer..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd

Beställt båda

Grymt bra med Spotify-stöd, det har jag väntat på länge.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Givet köp!

Edit: Den skulle vara tillgänglig i 17 länder, någon som har sett listan?

Den finns att köpa i Sverige nu, vilka de andra 16 länderna är spelar väl inte så stor roll?

Permalänk
Medlem

Vad kostar den?
Är inte hemma och kommer inte åt playbutiken här ifrån.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Vad kostar den?
Är inte hemma och kommer inte åt playbutiken här ifrån.

390 :- (vet inte ännu vad det blir med fraktkostnad)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

390 :- (vet inte ännu vad det blir med fraktkostnad)

Coolt, såg bara att USA har fri frakt på sin sida.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davvarn:

390 :- (vet inte ännu vad det blir med fraktkostnad)

Fri frakt på deras store.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fri frakt på deras store.

Okej, bra. Inte kommit längre en "Lägg till ett kredit-eller bankkort" då jag inte ännu fått svar på min fråga, ifall E-kort fungerar i deras Store. För att det blev en jäkla massa strul när jag betalade för mitt Google Developer konto. Har du någon aning?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Den finns att köpa i Sverige nu, vilka de andra 16 länderna är spelar väl inte så stor roll?

Den dök upp där typ samtidigt eller bara någon minut efter mitt inlägg.

... men nu kan jag inte lägga en beställning. Får bara det extremt hjälpsamma felmeddelandet "Ett fel uppstod när köpet bearbetades. Försök igen senare". Har testat på två datorer nu så då är det väl nå skit med kontot -.-

Edit: Google Play och Google Store är så pass tätt sammanlänkat att det måste finnas ett giltigt betalningsalternativ inlagt i Google Play för att man ska få ta sig vidare till kassan i Google Store. Ok, jag lyckades räkna ut det, men det hade ändå varit schysst att printa ut den infon som en grej att kontrollera. Oftast så får man ju fylla i sina adress- och betaluppgifter i kassan om man inte redan har sparat allt de behöver veta i ett konto. Och det visste ju jag, att de inte hade all info. Aja.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Hur menar du? Det jag gör är att slå på receivern, slår på bluetooth och spelar sedan musik från telefonen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Sådär, beställd:-) Äntligen 5Ghz!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Var sjukt besviken på den första modellen, då den klarar rätt dåligt med video och ljudformat, ungefär hälften av alla mina lokala videofiler. Någon som vet om den här kommer att ha bättre stöd för olika format och kodekar?

Permalänk

Lite missnöjd... jag hade hoppats att det skulle komma en videospelare med separat audio-utgång som man kunde koppla till receivern. Nu verkar det inte ha blivit så tyvärr. Ska man ha en separat audiospelare hade jag velat ha en digital ljudutgång åtminstonde.

Jag hittar inga detaljerade specs på manickerna - någon som hittat det?

Permalänk
Medlem

Meep, tror nog jag inväntar Nvidia Shield Console släppet i Europa istället. Även om det verkar som att jag får vänta tills håret mitt blir grått på det. Känns som att enda uppgraderingen var 802.11ac.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

@Rajat: Hur menar du? Det jag gör är att slå på receivern, slår på bluetooth och spelar sedan musik från telefonen.

Kan du styra musiken från datorn via telefonen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Jag har ingen nytta av det men det går ju om t.ex via spotify connect.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Lite missnöjd... jag hade hoppats att det skulle komma en videospelare med separat audio-utgång som man kunde koppla till receivern. Nu verkar det inte ha blivit så tyvärr. Ska man ha en separat audiospelare hade jag velat ha en digital ljudutgång åtminstonde.

Jag hittar inga detaljerade specs på manickerna - någon som hittat det?

Jag kör med stickan direkt i receivern och använder den för att byta mellan de olika enheterna. Funkar det inte för dig?

Inte hittat några speccar. Vill veta om 2'an har stöd för fler filformat eller om det bara är samma fortfarande (i.e. måste köra Plex eller liknande för att transcoda media).

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Okej, bra. Inte kommit längre en "Lägg till ett kredit-eller bankkort" då jag inte ännu fått svar på min fråga, ifall E-kort fungerar i deras Store. För att det blev en jäkla massa strul när jag betalade för mitt Google Developer konto. Har du någon aning?

Testa? Brukar väl funka för det mesta. Någon måste ju testa för att få fram svar på frågan

Permalänk
Medlem

Chromecast Audio...får bilder i huvudet vilka dispyter som kan komma uppstå när alla ska strömma sin favvo låt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Testa? Brukar väl funka för det mesta. Någon måste ju testa för att få fram svar på frågan

Jag får väl ta och göra det ändå, lär dröja ett tag annars om svaret på frågan aldrig dyker upp..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Chromecast audio verkar nice.
Men detta med att "spotify har stöd".

Jaha? Det dom behöver fixa är ju nått som istället funkar som AirPlay, där har själva iOS stöd för att skicka ljudet = vilken app som helst har "stöd".

Det är ju totalt värdelöst att bygga ett sånt här system som inte har stöd på os-nivå.
Men det är väl bara att glömma att Apple ger dom det

Kanske funkar så om man har en androidlur?

Permalänk

Har Chromecast2 stöd för chromecast Audio? Om jag kopplar den till min reciever vill jag ju kunna spela upp både video och musik. Kommer den att fatta att min reciever kan spela upp material från spotify?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Jag får väl ta och göra det ändå, lär dröja ett tag annars om svaret på frågan aldrig dyker upp..

Se där ja, det verkade ändå fungera. Hurray!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Har Chromecast2 stöd för chromecast Audio? Om jag kopplar den till min reciever vill jag ju kunna spela upp både video och musik. Kommer den att fatta att min reciever kan spela upp material från spotify?

Skickades från m.sweclockers.com

Spotify ska fungera även i Chromecast 2, tänker dock att den visar bild på skärmen om TVn är igång.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Chromecast skapades ju för video och sköter uppspelningen själv. Med AirPlay antar jag att uppspelningen dör om enheten skulle göra det? Med CC är det inga problem, spellistan fortsätter på.

Vi har suttit i soffan och visat Youtube-klipp för varandra, då kan alla lägga till klipp i spellistan helt oberoende från varandra. Med AirPlay antar jag att varje person då skulle behöva "ta kontroll" över enheten för att spela upp på TV:n.

Permalänk
Medlem

@davvarn:
Det är bra, ta en för laget

Permalänk
Medlem

Är det någon som förstått om enheten fortfarande behöver extern ström och om man i så fall kan ta det från TV:n som i 1:an? När jag läser specen får jag det till att man får med en extra strömsladd på 2 meter. Sådär sugen på mer kablar är man ju.