Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Det är ganska roligt och dumt att hjältarna markeras som en stor röd prick på kartan - för fienden!

Såfort man spawnar som hjälte vänder ju allt sig mot en - flygplan, turrets, soldater och, om man är Rebeller, fordon.
Vet inte helt hur de tänkte där :P. Inte ens mäktiga Vader kan stå emot flygplan som bombarderar.

Systemet med hjältar var väldigt bra på de gamla Battlefronts. De spawnar mot slutet av matcherna, är väldigt mäktiga, och tilldelas till någon av top 3 spelarna. Tanken var väl att man skulle kuna vända på matchen.

Jag har spelat några fler timmar nu. Spelet är inte dåligt, men verkligen inte 600kr. När det är nere till 300kr kan man nog köpa :).

Såhär ungefär? https://twitter.com/thatbitchlando/status/652550432003334144

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Okej, jag tror jag uppgraderar till ett Ti trots allt, bara för att

Jag kör på ett GTX 980, låg på mellan 80-120+fps med allt maxat! Flöt på fruktansvärt bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar i alla fall spelet. Nerdummat eller ej, det krävs ändå skicklighet för att vara bra. Samarbete och taktik ökar även förutsättningarna för att vinna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Varför jämför alla detta med battlefield? Tycker de har gjort ett bra jobb med att inte förändra för mycket. Battlefront har ju sin charm och det finns rätt många som gilla det.
https://www.youtube.com/watch?v=7jb37pgG7AQ

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite OS

Permalänk
Medlem

Tycker det blev väldigt platt, väldigt fort. Men det kanske blir roligare på nyare kartor. Känslan var exakt som BF3 när man springer runt där och skjuter folk. Tror tyvärr alla som sagt "BF med Star Wars" skin, kommer få rätt. Jag älskar dock starwars, om det kommer någon bra SP kampanj, eller coop mode så kanske det blir värt Ett starwars spel förtjänar en bra story.

Hoppas på en remake på Republic Commander med frostbyte och 4 spelare i coop, de hade varit grymt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

hahaha.
Den piloten är nog en idiot :P. Varför offra ett skepp för att döda en värdelös karaktär? Framförallt när man är Rebell, då skeppen är väldigt viktiga när man kan attackera the walkers.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med om att spelet är rätt casual-inriktat av det jag sett i betan, men samtidigt tycker jag att det kan vara rätt skönt med sånna här spel ibland. Sen så är ju detta en beta, och det fullständiga spelet kommer säkerligen att kännas mer komplett.

Tråkigt att de tagit bort klasser dock tycker jag..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Tråkigt att dom släpper ett konsol spel till PC. Dom borde ju göra om mekaniken för PC och inte bara låta det vara så jävla platt.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Tror inte själva spelet kommer vara så platt vid release.

Men kartan är alldeles för overkill för hjältar, man dör på sekunden så fort alla lägger ögonen på dig.

AT-AT saknar riktiga counters också.

Permalänk
Medlem

Tror ni Hardcore mode kommer finnas?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Entusiast

Stör mig mest på att lokal COOP finns på X1 och PS4 men inte PC.

Perfekt på PC, massor med kraft över, inkopplad i teven, X1 kontroll funkar bra att koppla in.
På konsol däremot ser det ut som kattskit, och spelet begränsas till 30FPS. Till och med COD har lokal split-screen på PC, WTF liksom?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Gav det några timmar i helgen
Nog för att det är en BETA ... men kändes för mycket konsoll för min smak , inbiten Battlefieldspelare som man är så saknar jag mera djup (klasser mm mm )

Kanske blir köp när det hamnar i Budgetklass

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Varför jämför alla detta med battlefield? Tycker de har gjort ett bra jobb med att inte förändra för mycket. Battlefront har ju sin charm och det finns rätt många som gilla det.
https://www.youtube.com/watch?v=7jb37pgG7AQ

Att Sweclockers har lagt Battlefront och Battlefield under samma kategori tror jag kommer hjälpa till att mala på att det är en BF-mod eller att "det känns inte alls som bf! varför?!".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Rebelernas spawn platser är ju skit. Som till exempel vid andra fasen. Hur tusan ska man kunna nå den uplink som är utomhus när alla rebeler spawnar inomhus i basen? Imperials behöver ju bara campa ut/ingångarna så är hela den fasen körd.

Tror jag har vunnit som Rebels 2-3 ggr. Som Imperials har jag förlorat någon enstaka gång. Det här kan ju knappast kallas som bra balans i ett spel som ska vara casual.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk

Asså. Det här spelet. Folk springer runt och letar pickups istället för att aktivera uplinks.

Visa signatur

Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Asså. Det här spelet. Folk springer runt och letar pickups istället för att aktivera uplinks.

Asså. Folk. Folk dömer ett spel efter en begränsad Beta istället för att tänka på helheten, och att folk inte vet bättre då spelet är nytt.

Visa signatur

Permalänk

@Schluug: Tog du åt dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är jag en av de få som har roligare i Battlefront än i Battlefield 3/4? Jag tycker att Battlefield känns långsamt och tråkigt jämfört med Battlefront som är snabbt och roligt. Jag bryr mig inte om att det inte finns 4 olika klasser med femtioelva olika vapen och attachments att låsa upp. Har aldrig sett det som något mål för mig att i Battlefield låsa up så många vapen och attachments som möjligt. Har jag ett vapen och en uppsättning grejer jag trivs med så använder jag det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Asså. Folk. Folk dömer ett spel efter en begränsad Beta istället för att tänka på helheten, och att folk inte vet bättre då spelet är nytt.

Det är så pass nära release att man nog kan säga att detta speglar den färdiga releasen. Tror knappast att dom droppar hela power-up systemet innan release

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Förhoppningsvis är det rebelerna som letar orbital strikes. easy win.

Permalänk

Jag har fullt med charges och trots det så fungerar inte min personal sheild. Byter jag till min partners "hand" så fungerar det. Byter jag tillbaka till min så går det inte. Har varit så här två gånger nu. Båda när jag spelat som Imperial.

Visa signatur

Permalänk

Hm. Hade slut på min sheild på min Rebel "hand". Undrar om det är vad som buggar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Schluug: Tog du åt dig?

Nä, jag har bara kört det spelläget 2-3 gånger, men måste erkänna att jag inte har totalkoll på vad jag ska göra i alla lägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag har fullt med charges och trots det så fungerar inte min personal sheild. Byter jag till min partners "hand" så fungerar det. Byter jag tillbaka till min så går det inte. Har varit så här två gånger nu. Båda när jag spelat som Imperial.

Star Cards: Charge purchases while in the server menu may cause you to not gain additional chargers or lock you out of using charge based Star Cards in the beta. (Fix: Purchase charges in the collection menu or pick up charges across the battlefront)

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/forums/discussion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Hm. Hade slut på min sheild på min Rebel "hand". Undrar om det är vad som buggar?

Nä, du har en viss mängd charges som kan ta slut. Då får du köpa 5 nya charges eller flera för 500 credits/5 charges.

Permalänk
Inaktiv

Förstår mig verkligen inte på personerna som klagar på att detta inte duger för att det är så simpelt/konsolifierat jämfört med Battlefield. Det är ju precis det Dice ville åstadkomma.
Skaffa några Xboxar med Star Wars Battlefront 1/2. Kör LAN/co-op med några polare. Det är precis där de tidigare spelen var som allra bäst. De var väldigt enkla tredjepersons shooters med några få klasser. Du var bunden till 1-2 vapen per klass.
Hade aldrig brytt mig om detta om inte jag hade spelat "originalen" till Xbox när de kom. Jag önskar att Battlefront 3 hade varit ännu simplare. Endast 3rd person, klasser med bestämda vapen etc. Gärna en server browser också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Förstår mig verkligen inte på personerna som klagar på att detta inte duger för att det är så simpelt/konsolifierat jämfört med Battlefield. Det är ju precis det Dice ville åstadkomma.

Visst är det så, och det är förmodligen Disney som satt detta som ett krav för att de ska få använda Star Wars licensen. Men bara för att Dice lyckats med det dom vill åstadkomma så betyder det inte att det är vad dom flesta vill ha. Det är väldigt tydligt att spelet lutar mer åt casual spelare och yngre.

Och det är väl självklart att man har Battlefield-serien i åtanke när man bedömer det här spelet, samma motor och samma utvecklare, så man vet vad de hade kunnat göra utav det här spelet.

Men jag tycker spelet har sina stunder och det känns som Star Wars. Så blir nog ett köp ändå.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkigt att spela Walker Assault som Rebell. Inte en enda jävel typ som försöker gå på objective utan alla står långt bak och försöker fixa kills istället för att defenda uplinken.

Sen tycker jag att rebellerna borde spawna närmare uplinken än vad imperiet gör.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Nä, du har en viss mängd charges som kan ta slut. Då får du köpa 5 nya charges eller flera för 500 credits/5 charges.

jag försökte köpa när matchen var igång. Tror att det inte går då?

Visa signatur

Permalänk

PC Gamer skriver om tre nya spelformer: Hero Hunt (7v1!), Cargo och Droid run.

Visa signatur