Muskampen 2025: Segraren korad!

Uppgradera till Windows 10 direkt

Permalänk
Medlem

Uppgradera till Windows 10 direkt

Hej,

Jag har en dator som precis har installerats till Windows 7. Jag skulle vilja köra en gratisl Windows 10 uppdatering, men om jag klickar på ikonen i hörnet så säger den bara att uppgraderingen är reserverad. Finns det något sätt att tvinga igång upgraden direkt?

Permalänk

Gå in på denna: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
och sedan välj 32/64 bit, och installera, det är vad jag gorde och det funka utan problem .

Permalänk
Medlem

Som ovan sa. Använd länken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Visst laddar det verktyget ner alla windows 7 uppdateringar med? eller slipper man dom iom uppgraderingen? känns onödigt att tugga in alla uppdateringar när man ändå ska ha tian.

Permalänk
Medlem

@ThaManWithTheHat:

Är det alltså så att man kan använda sin windows 7 nyckel nu utan att ha registrerat om den till en windows 10 nyckel?
Jag läste att det var på gång men hittade ingen info om specifikt datum eller liknande. Gött i så fall! Kanske är dags att ta steget nu då.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Fungerar det verkligen att dra ner ison och bara installera? Vad jag läst mig till så måste man först uppgradera genom ikonen för att få gratis uppdatering. Efter det så kan man installera om hur många gånger man vill.

Det fanns väl i en förhandsversion bara än så länge att man kunde använda sin win7 nyckel i win10 installationen?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Visst laddar det verktyget ner alla windows 7 uppdateringar med? eller slipper man dom iom uppgraderingen? känns onödigt att tugga in alla uppdateringar när man ändå ska ha tian.

Inga uppdateringar av Windows 7 innan Windows 10 installeras med ISO-filen.

Skrivet av Trazer:

Fungerar det verkligen att dra ner ison och bara installera? Vad jag läst mig till så måste man först uppgradera genom ikonen för att få gratis uppdatering. Efter det så kan man installera om hur många gånger man vill.

Det fanns väl i en förhandsversion bara än så länge att man kunde använda sin win7 nyckel i win10 installationen?

Du måste uppgradera, men det går bra att göra det via sidan som det länkats till också.

Permalänk
Medlem

Ladda hem och kör verktyget, välj sedan "Uppgradera den här datorn nu" och du skall inte skriva någon nyckel under uppgraderingen, när installationen frågar efter en nyckel skall du klicka på skip (hoppa över) nere till höger på installations skärmen.

Och när W10 uppgraderingen är helt klar så kan du kolla om den är aktiverad genom att öppna Start menyn och klicka på Inställningar > Uppdatering och Säkerhet > Aktivering, det kan dröja några timmar innan uppgraderingen blir aktiverad så du behöver inte bli orolig om den inte aktiveras direkt

När W10 uppgraderingen är aktiverad är det möjligt att göra en helt ren W10 installation utan att skriva in någon nyckel med hjälp av samma verktyg genom att välja "Skapa installationsmedia för en annan dator" och skapa ett bootbart USB minne med W10 installationsfilerna.

Visa signatur

janee