Tävla och vinn Be Quiet Silent Base 600

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Be Quiet Silent Base 600

Tre högaktuella datorlådor i valfritt utförande står på prispallen. Be Quiet drar igång en ny tävling för SweClockers medlemmar på temat Silent Base 600.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul tävling. Har gått i tankarna länge på ett ljuddämpat chassi. Men har aldrig kunnat motivera ett köp som inte ökar prestanda. Är ganska trött på att vibrationer från hårddiskar gör att vissa metalldetaljer skallrar i mitt nuvarande chassi.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk

Hemskaste grejen någonsin skriven :/ One Silent base for the cookie's pride
One Silent base for the times we creep silently
One Silent base gotta stay alive.. .I will survive
One Silent base for the city streets
One Silent base for the hip hop beats
One Silent base oh I do believe
One Silent base is all we need

(edit)

Körde några ord igenom en dikt generator gick inte så bra -.-

(edit)

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Hemskaste grejen någonsin skriven :/ One Silent base for the cookie's pride
One Silent base for the times we creep silently
One Silent base gotta stay alive.. .I will survive
One Silent base for the city streets
One Silent base for the hip hop beats
One Silent base oh I do believe
One Silent base is all we need

(edit)

Körde några ord igenom en dikt generator gick inte så bra -.-

(edit)

Jo, det var väldigt hemskt ) lycka till!

Permalänk
Medlem

Ha, vore kul att vinna nått för en gång skull.
Får se hur länge detta räcker:

I mitt öra kan jag höra: SURR! SURR! SURR!
Nu åker burken ner i första PLURR! PLURR! PLURR!
In your fejs, "No-Name" case, skeppa hit en Silent Base!

Permalänk
Medlem

Jäkligt kul med tävling!

Så nöjd med min lilla snutt och vill dela med er alla :D. Kan man göra det utan att den tas av någon annan som kan vinna med samma? Vet inte hur det här med juryn fungerar och när man skickar in.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

Härligt att man äntligen kanske får nytta av sitt konstanta dåliga ordvitsande och överdrivna språkintresse
Undrar precis som ovanstående om man kan dela med sig här utan risk att det tas av någon annan. Antar att det finns tidsstämplar på alla inskickade bidrag och att man plagiatcheckar lite mot tidigare bidrag.

Ytterligare fråga: Får man lämna flera bidrag, och påverkar det vinstchanserna?
EDIT: Nevermind, såg att det inte gick lämna in fler bidrag nu.
Lyckades dock förmodligen vara en av de första att norpa ett rim på hundra, så jag ska väl inte vara den

Permalänk

En sak att ta i akt kan ju även vara att bidraget inte får vara på t.ex engelska om man läser reglerna, en lite notis för er som kanske lämnat in något på något annat språk än svenska.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenaciousD:

En sak att ta i akt kan ju även vara att bidraget inte får vara på t.ex engelska om man läser reglerna, en lite notis för er som kanske lämnat in något på något annat språk än svenska.

Tycker det är taskigt av dom att gömma de reglerna längst ner och bakom en länk, borde stått i infon om tävlingen
Känns naturligt att man väljer samma språk som används i namnet på chassit i detta fallet.
Om det nu inte accepteras på t.ex. engelska borde man ju få chansen att ändra det i så fall.

Permalänk

Vänta nu, och ursäkta om jag är helt ute och cyklar, men är det varianten utan sidofönster som har dubbla ljuddämpande glas??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bah, skickade in en dikt på engelska, får väl hoppas de inte är så hårda på det
Angeånde det, det är fan inte lätt att försöka få ett bra rim och flow när det gäller Be Quiet Silent Base 600...

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Gjorde samma tabbe själv att man satt och gnuggade huvudet och diktade ihop en lång text på engelska för att sen se att det ska vara på svenska.. Då vart det bara "Fuck it then.." liksom.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanTheManSwe:

Bah, skickade in en dikt på engelska, får väl hoppas de inte är så hårda på det
Angeånde det, det är fan inte lätt att försöka få ett bra rim och flow när det gäller Be Quiet Silent Base 600...

Tycker väl jag kan lägga upp åtminstone slutpartiet av min mästerdikt för lite hjälp på traven

"Vad hjälper då, det kan man ju undra
om inte ett Silent Base 600".

www.rimlexikon.com är riktigt behändigt när man har idétorka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qubsica2:

Ha, vore kul att vinna nått för en gång skull.
Får se hur länge detta räcker:

I mitt öra kan jag höra: SURR! SURR! SURR!
Nu åker burken ner i första PLURR! PLURR! PLURR!
In your fejs, "No-Name" case, skeppa hit en Silent Base!

Vilken fin "dikt" det var

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vilken fin "dikt" det var

Nja, kanske inte en dikt enl. norm men hoppas taket är högt i sådana har tävlingar....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är dessa chassin bättre och mer ljuddämpade än Fractal Design Define R5? Ska köpa dator snart för ca 20000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cintiq:

Är dessa chassin bättre och mer ljuddämpade än Fractal Design Define R5? Ska köpa dator snart för ca 20000.

Hur svårt är det att få något bättre än någon produkt från Fractal Design?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag nämnde kriget. Bra eller anus?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

skriven samt inlämnad! lycka till alla andra!

Visa signatur

CPU I5 4690K@4.8GHz|GPU Asus R9 280X |MB Gigabyte Gaming-5

RAM 16gb Crucial Ballistix 1600Mhz CL9 | PSU SilverStone 750W

Case Fractal Arc XL | CpuCooler Cooler Master Nepton 280L

Keyboard Razer Blackwidow Ultimate | Mouse Razer Naga & Logitech G9X

Permalänk
Medlem

Superkul tävling, med bra pris Lycka till allihopa. Ska bli sjukt kul att få läsa vinnarna!

Permalänk
Medlem

Men åh! Jag skrev också min dikt på Engelska!! :/

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Jag körde på en limrik!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenaciousD:

En sak att ta i akt kan ju även vara att bidraget inte får vara på t.ex engelska om man läser reglerna, en lite notis för er som kanske lämnat in något på något annat språk än svenska.

Fan då Skulle läst i tråden först, taskigt att gömma reglerna sådär.

Permalänk
Avstängd

Håller tummarna! Tycker mitt bidrag va ganska klockrent.

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Avstängd

Skrev också en lång dikt på engelska, insåg först nu att det skulle vara på svenska.. Suck

Permalänk
Avstängd

Blir vinnarna utsedd 1:a november eller är det bara sista datum för deltagande?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ricerunner:

Blir vinnarna utsedd 1:a november eller är det bara sista datum för deltagande?

Tävlingen pågår till och med den 1 november.

Vinnarna publiceras antagligen 1 december eller om ca 2-3 veckor.

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk

Nu när tävlingsperioden gått ut kan jag avslöja att efter det jag klickade på "sänd", upptäckte jag att jag gjorde misstaget att inte skicka in senaste versionen av min dikt. Första raden är tänkt att lyda:

Arbetsdagarnas jobb är hårt

Och på ett ställe står det "skakar" istället för "ruskar". Fast det är mer av esoterisk betydelse.

Disclaimer:
Eventuella likheter mellan min dikt och Viktor Rydbergs "Tomten" är helt avsiktlig.
Enligt reglerna skulle det vara en "underhållande dikt" och jag tänkte att igenkänningsfaktorn också bidrar till underhållningsvärdet.

Permalänk

När kommer resultaten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blennermo:

När kommer resultaten?

Står längre upp i tråden:

Tävlingen pågår till och med den 1 november.

Vinnarna publiceras antagligen 1 december eller om ca 2-3 veckor.

Visa signatur

Inkice - Builder, Modder, gamer and Selfemployed