Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Tjo!

En snabb fråga kring frakten! Ni har ett par bra erbjudanden nu som jag tittar på. Dock vill jag väldigt gärna ha grejerna imorgon och av tidigare erfarenheter att döma så har det sällan varit "same day shipping".

Hur ser det ut nu för tiden med leveranstid?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Gustenrocks:

Tjo!

En snabb fråga kring frakten! Ni har ett par bra erbjudanden nu som jag tittar på. Dock vill jag väldigt gärna ha grejerna imorgon och av tidigare erfarenheter att döma så har det sällan varit "same day shipping".

Hur ser det ut nu för tiden med leveranstid?

Så länge du beställer innan kl 12 samt att produkten finns i lager ska din order skickas samma dag. Däremot är leveranstiden 1-2 arbetsdagar, så det är inte säkert att den är framme idag. Återkom gärna med ditt ordernummer via ett PM så kan jag hjälpa dig undersöka det närmare. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett: Eftersom jag inte la någon order igår så är det försent nu, men det är bra att veta om er "innan 12:00" brytpunkt i framtiden så jag är tacksam för ditt svar. =]
Jag vet att det är 1-2 dagars leveranstid och det är bra att ni inte lovar något ni inte kan hålla, men om ni skickar paketet med er sista bil så vet jag att den med 99% säkerhet kommer fram dagen efter.

Permalänk

@Komplett: Hej! Väntas ni få in Moto 360 2nd gen (42mm) i några andra färger än svart? Syftar då på själva bezel/case. När kan det tänkas ske isåfall? Verkar inte gå att få tag på någonstans såvida man inte vill ha storleken på 46mm.

Tack på förhand!
Dagonhite

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av dagonhite:

@Komplett: Hej! Väntas ni få in Moto 360 2nd gen (42mm) i några andra färger än svart? Syftar då på själva bezel/case. När kan det tänkas ske isåfall? Verkar inte gå att få tag på någonstans såvida man inte vill ha storleken på 46mm.

Tack på förhand!
Dagonhite

Hej, jag har vidarebefordrat frågan till våran inköpare för den här produkten och vi återkommer till dig så fort vi fått ett svar. /Jonathan

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

I fredags under rean så sålde ni den här skärmen för ett mycket bra pris, ~5200 kr.

1. På morgonen (runt 7) kunde man se detta på produktsidan:

2. Jag som är jättedålig på att fatta beslut stressades således inte på särskilt mycket, eftersom det kändes osannolikt att den skulle sälja slut
3. Jag kollar några gånger under dagen och fortfarande:

4. Lite senare på kvällen, runt 9, så har jag äntligen bestämt mig. "Jag har pengarna. Det är ingen skam i att spendera lite. Att bara spara blir man inte glad av, etc". Så nu ska jag klicka hem den alltså.

......

5. Borta! Den går inte längre att hitta när man söker på sidan. Via prisjakt kan man fortfarande komma till produktsidan men köp-knappen är borta.

6. Första tanken var väl nåt i stil med "Hah, där fick jag för att jag inte kan bestämma mig". Men bara sekunden senare så börjar man fundera på vad det var som hände egentligen. Att rean var tidsbegränsad var ju tydligt och så stod det säkert någon rad med tillägget ... eller så långt lagret räcker. Var det fel på lagersaldot kanske? 50+ enheter är ganska mycket för en sån stor fläskig skärm.. Den kanske tog slut helt enkelt.

7. Som av ett infall så sökte jag efter skärmen på komplett.se, för kanske 15 minuter sedan.

Hör och häpna, den är tillbaka igen! Tillbaka till ordinarie-pris såklart. ~6800 kr. Men vet ni vad det bästa är? Vad står det under köp-knappen? Jo, det här:

Permalänk
Medlem

Väntade för länge nu på AC-87U på Blackfriday men reagerar på detta.

Varan fanns att trycka på köp 100+ anländer den 10 december men var dum och fråga Komplett på eran facebook sida om dom skickar ut fakturan först då varan lämnar lagret så man inte betalar innan den ens anlänt.

3 min senare var Varan bortplockad och fråga via eran chatt om detta berodde på frågan min via Facebook och ni bortförklarade er att det så klart ej berodde på min fråga.

hahaha, dumt och ställa frågor istället för att bara beställa märkte jag iallfall.

Hade så klart fått en order på denna router för Black Friday priset om jag ej uppmärksammat er om detta och hoppas att jag kan få en ny chans till Cyber Monday.

För har säkert sparat in massa orders som annars ramlat in om jag ej uppmärksammat er om detta men räknade inte med att förlora ordern pga detta.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag reagerade på samma gällande MSI 970 Tiger, x-antal (kommer ej ihåg antalet) i lager för att 10-15 min senare vara borta.
Men här var det ännu värre eftersom kortet dök upp igen under fredagen till normalt pris men med samma lagersaldo.
Att man kanske har visst antal av en vara till en sådan här dag förstår jag, men då borde lagersaldot motsvara det antalet, annars borde inte erbjudandet försvunnit förrän vid midnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag reagerade på samma gällande MSI 970 Tiger, x-antal (kommer ej ihåg antalet) i lager för att 10-15 min senare vara borta.
Men här var det ännu värre eftersom kortet dök upp igen under fredagen till normalt pris men med samma lagersaldo.
Att man kanske har visst antal av en vara till en sådan här dag förstår jag, men då borde lagersaldot motsvara det antalet, annars borde inte erbjudandet försvunnit förrän vid midnatt.

Eller att man skriver "Black Friday-erbjudanden HELA fredagen eller så långt lagret räcker eller tills vi bara plockar bort produkten!"

Enklast för komplett vore ju om man inte visar lagersaldot, då kan de sälja precis det antalet som de vill av särskilda produkter och köra med mer potenta lockpriser.

Permalänk

Känns lite smickrande att miljonärer kollar på samma produkter som mig.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Hedersmedlem

@djlasseman: Fler borde köpa Eizo. Toppkvalitet oavsett prisläge.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

@djlasseman: Fler borde köpa Eizo. Toppkvalitet oavsett prisläge.

Ja, det är sant. Men 105" led från Samsung vettitusan

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Vansinnigt snabb leverans efter black friday, redan nu ligger paketet på posten. Mycket trevligt!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Kommer ni delta i Cyber Monday?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Vansinnigt snabb leverans efter black friday, redan nu ligger paketet på posten. Mycket trevligt!

Låter kul för dig, min beställning har fortfarande inte skickats, beställde kl 06:15. Hoppas att min kommer innan helgen

Permalänk
Medlem

När skickar ni produkterna man har köpt på Black Friday? Står fortfarande "Bekräftad" för mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

När skickar ni produkterna man har köpt på Black Friday? Står fortfarande "Bekräftad" för mig.

Jepp samma här. Väntar också på att min order skall ändras från "bekräftad".

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Jag fick min levererad igår, dock inte hem utan till pick-up-point.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Jag fick min levererad igår, dock inte hem utan till pick-up-point.

Valde också pick up point. Dock inte hänt ett smack med ordern än. Beställde dock i söndags.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Valde också pick up point. Dock inte hänt ett smack med ordern än. Beställde dock i söndags.

Jag beställde typ 01.00 på fredagen

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hade verkligen hoppats på att mitt paket skulle skickas idag då jag är ledig imorgon, men icke sa nicke. Riktigt dålig service av komplett då mina produkter är beställda i fredags... Ja det må ha varit Black Friday med allt vad det innebär men 3 arbetsdagar innan paketet ens lämnar lagret?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Beställde kl 01 i fredags och det verkar som att posten hämtar dom i morgon, står fortfarande bara att elektronisk info mottagen.

Gissningsvis tror jag att eftersom deras lager plockas enbart av robotar(?) så finns det ett tak för hur många beställningar som kan plockas varje dag. Om webhallen slog försäljningsrekord i fredags lär Komplett ha sålt en herrans massa också. Eller så har det bara snålats in på övertid i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Hade verkligen hoppats på att mitt paket skulle skickas idag då jag är ledig imorgon, men icke sa nicke. Riktigt dålig service av komplett då mina produkter är beställda i fredags... Ja det må ha varit Black Friday med allt vad det innebär men 3 arbetsdagar innan paketet ens lämnar lagret?

Likadant med elgiganten och webhallen mfl. Alla har lite problem just nu

Permalänk

Beställde ett headset på Black Friday och det står att den skickades i måndags(30/11) men kollar man på kolli nr så står det bara"Elektronisk förhandsinformation mottagen". Riktigt dåligt att man ska behöva vänta över 1vecka på att man ska få det man har beställt för jag tvivlar på att den hinner komma innan helgen.

Permalänk
Skrivet av Leffe2000:

Beställde ett headset på Black Friday och det står att den skickades i måndags(30/11) men kollar man på kolli nr så står det bara"Elektronisk förhandsinformation mottagen". Riktigt dåligt att man ska behöva vänta över 1vecka på att man ska få det man har beställt för jag tvivlar på att den hinner komma innan helgen.

Posten har också fått extremt mycket mer paket än de brukar få, så de kan mycket väl inte ha hunnit scanna alla så det är kanske någonstans mellan komplett och dig. Än är det bara onsdag middag, det finns fortfarande tid för det att hinna till dig innan helgen.

http://www.ehandel.se/PostNord-Verkligheten-har-vida-overstig...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Dag 3, fortfarande "Bekräftad" under status, dvs orden inte ens lämnat lagret... Beställde mina produkter kl 13:29 och jag antar att ni har någon form utav kö-system för när produkterna skickas ut. Tycker isåfall synd om de som gjorde sina sista minuten-beställningar innan 12-slaget mot lördag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@sQuille: Jag beställde kl 02:00 ungefär och det står fortfarande bekräftad. Tycker det är riktigt dåligt av Komplett. Sakerna som jag beställde på fredag eftermiddag hos CDON kom i måndags.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag beställde i Fredags och det står plockad på ordern.Detta är under all kritik att inte ordern skickats än.
Vad håller ni på med?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

Ang. er ''Välj rätt grafikkort''-guide, VÄLJ RÄTT? Jo tjena! Enligt eran logik så behövs det ett R9 390X/GTX 980 för att punga ut 60 FPS (1080p) i BF4 på High/Ultra? Jag kan säga er att ett R9 380 räcker gott o väl till det, alternativt ett GTX 960. Sitter själv med ett R9 280 och jag ligger på 60 i High/Ultra (1080p)!

Vad gör guiden för något gott? Lura kunder på pengar så ni kan tjäna lite extra? Vidrigt av er säger jag bara. Har kontaktat er ett antal gånger ang. detta men ni fortsätter ändå med ett lurendrejeri, jag vill nu uppmärksamma er andra om dehär skämtet.. Det här är på gränsen att ni förlorar mig som kund.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Har handlat en hel del från komplett genom åren. Inte alltid varit nöjd med priset ni erbjöd för tillfället och då valt någon annan, ni har hård konkurrens.

MEN "Give Ceasar what belongs to Ceasar" måste ge enormt beröm för de få tillfällen jag behövt ha kontakt med kundservicen, särskilt mitt senaste.
Ett stort tack till Alexander, som hjälpte mig med något jag först trodde aldrig skulle gå att få, och absolut inte i hos många av de andra butikerna. Så komplett, där har ni en som förtjänar en Bonus och en rejäl klapp på axeln.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10