Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Kommer display-dockan att skickas med UPS? Isåfall kanske man bör dirigera den till jobbet?

Permalänk

Är riktigt sugen på en själv... men tänkte även byta till telia men dom jävlarna har ju inte XL....

Visa signatur
Permalänk

Väntar fortfarande på att orderstatusen ska ändras.
Order behandlas: 2015-11-28, 19:57 Vi väntar på att din produkt ska komma in i lager.
Beställde ifrån Tele 2 då jag ändå behöver ett nytt SIM. Har jag tur så får jag väl den till jul

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Gick in på Elgigaten och boka en XL.
De hade de redan i lager.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Väntar fortfarande på att orderstatusen ska ändras.
Order behandlas: 2015-11-28, 19:57 Vi väntar på att din produkt ska komma in i lager.
Beställde ifrån Tele 2 då jag ändå behöver ett nytt SIM. Har jag tur så får jag väl den till jul

Fast den har ju inte släppts ännu? den skickas väl 151203? eller har jag missat något?

Hur som så dök 950XL svart upp i lager igen hos Tele2 så blev ett köp av dem. Hoppas få den denna vecka.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Fast den har ju inte släppts ännu? den skickas väl 151203? eller har jag missat något?

Hur som så dök 950XL svart upp i lager igen hos Tele2 så blev ett köp av dem. Hoppas få den denna vecka.

Nä du har inte missat något. Det är säljstart 3/12.
När jag la beställningen stod det leveranstid 1-3 dagar och nu står det i orderbekräftelsen 5-7 dagar. Hade hoppats att dom skickar den så man får den 3/12, fast dom kanske inte får skicka iväg dom förrän 3/12 då det är säljstart och då är det risk att jag får den tidigast nästa vecka.

Gick och grunnade på om det skulle bli 950 eller 950XL. Det blev en 950 då den är lite större än min nuvarande Samsung S3 som jag tycker är lagom stor. Får se om jag ändrar mig och hamnar i fosterställning i duschen gråtandes.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Gick och grunnade på om det skulle bli 950 eller 950XL. Det blev en 950 då den är lite större än min nuvarande Samsung S3 som jag tycker är lagom stor. Får se om jag ändrar mig och hamnar i fosterställning i duschen gråtandes.

Tänkte lite så jag med, har en 930 idag, men sen kom jag på att jag skulle garanterat ångra mig om jag köpte 950 och inte 950XL
Lättare att vänja sig vid större mobil än att gå och gråta över att du köpte för liten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är det med billaddare, finns det någon laddare framtagen från MS?
Någon som kan tipsa om USB-kabel Typ C till A hane-hane, borde vara enklaste sättet att nyttja befintliga uttag och laddare man redan har?

Edit: Belkin C-A 1m verkar vara det som gäller om man ska få tag i en snabbt i Sverige?

Permalänk

Var in till Elgiganten och klämde lite på 950xl igår.
Den kändes okej men långt ifrån flaggskeppskänsla.
Det var som om dom hade monterat en kanonskärm i ett budgetchassi.
Bra flyt,men fortfarande seg kamera.
Blir nog ett köp men mest för att det inte finns något alternativ!

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Någon som kan tipsa om USB-kabel Typ C till A hane-hane, borde vara enklaste sättet att nyttja befintliga uttag och laddare man redan har?

Edit: Belkin C-A 1m verkar vara det som gäller om man ska få tag i en snabbt i Sverige?

Finns även någon variant på Kjell och även Clas ohlsson

Skrivet av Tegelbruket:

Ta en titt på mozo baksida/flip cover. Ser jäkligt smutt ut.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Ta en titt på mozo baksida/flip cover. Ser jäkligt smutt ut.

Halvtråkigt att köpa en premiummobil med ett orginalskal som känns som ett tillfälligt transportskydd.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Finns även någon variant på Kjell och även Clas ohlsson

Tack för tipset, inte helt lätt att få tag i kablar. Kjell hade inga i webblager och inga i butiker i närheten hade i lager heller. Clas hade en modell i lager så den fick det bli. Inte USB 3.1 men spelar mindre roll då jag bara ute efter att kunna ladda i bilen.
Hade hoppats att MS skulle skickat senast idag men fortfarande har inget hänt med ordern.
Synd att det inte verkar vara någon som fått in Mozo backcover än.

Permalänk
Skrivet av Tegelbruket:

Mehh skräm mig inte...

Skrivet av jmkbiker:

Dom ser trevliga ut, men jag hade nog velat ha aluminium eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som bokat på Halebop??

Hörde med deras support idag.. och de är lika "bra" som vanligt..
De kunde inte säga något alls, bara att den preliminärt kommer 3/12..

Det oroar mig lite att vissa butiker jag sett bara fått in svarta och andra bara vita.. den andra färgen hos respektive butik är listad längre fram.. :/..

Permalänk
Medlem

Inte alltför upplyftande att läsa trådarna på wpcentral från de som redan fått sin 950xl. De som klagar är naturligtvis de som syns mest men ska bli intressant att följa hur det går med strömförbrukning, hoppas det löser sig med kommande uppdateringar.

Jag sitter för tillfället lugnt kvar i båten med en oerhört prisvärd 640XL.

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Tack för tipset, inte helt lätt att få tag i kablar. Kjell hade inga i webblager och inga i butiker i närheten hade i lager heller. Clas hade en modell i lager så den fick det bli. Inte USB 3.1 men spelar mindre roll då jag bara ute efter att kunna ladda i bilen.
Hade hoppats att MS skulle skickat senast idag men fortfarande har inget hänt med ordern.

Man får med en Usb till Usb-C om jag fattat rätt?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Skrivet av Garderoben:

Man får med en Usb till Usb-C om jag fattat rätt?

Så här står det på Tele 2 sidan i alla fall.
"I Förpacknigen USB-C-kabel, Laddadapter"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det ingår men bara en och vill slippa ta med mig laddare till jobbet, bil mm.
Inplanerat leveransdatum från UPS är 4/12 enligt senaste uppdatering, trist att MS skriver leverans senast 3/12 och sedan skickar det först 3/12..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Någon som bokat på Halebop??

Hörde med deras support idag.. och de är lika "bra" som vanligt..
De kunde inte säga något alls, bara att den preliminärt kommer 3/12..

Det oroar mig lite att vissa butiker jag sett bara fått in svarta och andra bara vita.. den andra färgen hos respektive butik är listad längre fram.. :/..

Tycker de ger olika svar på Facebook. Vissa vet inte, andra säger att de vill att vi ska ha dem innan helgen och andra säger att den ska skickas imorgon.

Jag hoppas på att min XL vita skickas imorgon! Köplats 5 har jag.. hoppas bara de tog in X antal av varje telefon. :/

Permalänk
Medlem

jävla UPS, MS lovade ju leverans senast den 3e.. UPS har beräknad leverans den 4e

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tycker de ger olika svar på Facebook. Vissa vet inte, andra säger att de vill att vi ska ha dem innan helgen och andra säger att den ska skickas imorgon.

Jag hoppas på att min XL vita skickas imorgon! Köplats 5 har jag.. hoppas bara de tog in X antal av varje telefon. :/

Nr 5 alltså riktigt bra :)! Jag är nr 14 på den svarta... men jag har köpt ett mozo cover brown/silver, så färger spelar inte så stor roll. Sa det till dem att jag kan byta till vit om det finns tillgängliga om svart försenas eller liknande, men då behöver jag annullera hela orden och göra en ny... :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Nr 5 alltså riktigt bra :)! Jag är nr 14 på den svarta... men jag har köpt ett mozo cover brown/silver, så färger spelar inte så stor roll. Sa det till dem att jag kan byta till vit om det finns tillgängliga om svart försenas eller liknande, men då behöver jag annullera hela orden och göra en ny... :/.

Ringde samma dag de släpptes på sidan. Hoppas på orderstatus imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Ringde samma dag de släpptes på sidan. Hoppas på orderstatus imorgon!

Hade jag oxå gjort.. men jag kunde utnyttja student så jag fick vara pushig som helvete för att de skulle lägga till Lumia 950XL till studenter.. sedan boka jag direkt.. Kmr ihåg när jag skulle boka Samsung S3 och det var samma sak där.. de visste aldrig ngt fören helt plötsligt låg den på ica..

Förr kunde man ju inte ens följa paketet.. men det kan man iaf nu.. iaf enligt supporten..

Permalänk
Medlem

Och Telenor.se har fortfarande ingen uppgift om när den kommer i lager... Gaahh. Och don't get me started om bemötandet i butik när jag ville boka en...

Permalänk
Skrivet av erCon:

Och Telenor.se har fortfarande ingen uppgift om när den kommer i lager... Gaahh. Och don't get me started om bemötandet i butik när jag ville boka en...

Ehmmm 950??? vad sa du?, Microsoft, dom gör väll inga telefoner?????

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde en XL första dagen det gick. Får den på fredag. Förresten, det är ju UPS. Dom kommer att komma kl 13.00 när jag är på jobbet. Sen kommer dom komma kl 13.00 på måndag. Jag kan ju ha gått i pension eller fått influensa. Sen kommer dom kl 13 på tisdag.
Försökte byta leveransadress idag (till jobbet).
Men då ska dom först skicka ett papper med uppgifter....tar 2-5 dagar. Wtf.
Får bli som med min Surface 4. Ta bilen och åka till Järfälla och hämta den hos UPS. Har lust och hämnas och komma dit på en söndag när dom inte är där...vänta nu....

Allvarligt så trodde jag den skulle komma idag. Senast i morrn. Men men. Beställde en Mozo backcover i brunt skinn. Blir nice.

/T

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Massa prylar men älskar min Synology 214+ (2x WD Red 3 tb)

Permalänk
Skrivet av jmkbiker:

Jo det ingår men bara en och vill slippa ta med mig laddare till jobbet, bil mm.
Inplanerat leveransdatum från UPS är 4/12 enligt senaste uppdatering, trist att MS skriver leverans senast 3/12 och sedan skickar det först 3/12..

Kollade en 950 unboxing video och då var det en laddare med fast kabel och en separat USB. Fast det kan kanske skilja från region till region.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Inte alltför upplyftande att läsa trådarna på wpcentral från de som redan fått sin 950xl. De som klagar är naturligtvis de som syns mest men ska bli intressant att följa hur det går med strömförbrukning, hoppas det löser sig med kommande uppdateringar.

Jag sitter för tillfället lugnt kvar i båten med en oerhört prisvärd 640XL.

Har också läst en del negativa trender på wpcentral. Tycker det mest oroande är att vissa påstår att dom har ca 15h batteritid även om dom inte använder telefonen. Att det finns en del buggar osv kan jag köpa då det är en ny telefon med ett purfärskt OS.

Börjar bli lite nojig nu, va helt säker på att jag skulle slå till på en 950 i januari, men om inte trenden vänder så ser det mörkt ut då deras budgetlurar fungerar ganska bra ändå. Man får väl ha lite is i magen och hålla tummarna på att dom i alla fall kan isolera problemet med batteritiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har också läst en del negativa trender på wpcentral. Tycker det mest oroande är att vissa påstår att dom har ca 15h batteritid även om dom inte använder telefonen. Att det finns en del buggar osv kan jag köpa då det är en ny telefon med ett purfärskt OS.

Börjar bli lite nojig nu, va helt säker på att jag skulle slå till på en 950 i januari, men om inte trenden vänder så ser det mörkt ut då deras budgetlurar fungerar ganska bra ändå. Man får väl ha lite is i magen och hålla tummarna på att dom i alla fall kan isolera problemet med batteritiden.

Läst samma men jag tänker att windows "phone" 10 är fortfarande under utveckling, så jag är ganska säker på att inom kort kommer batteritiden vara som lumia 1520.