Permalänk

Köpa mobil från Kina

Har kollat runt på diverse svenska hemsidor, stora som små. Har dock ej funnit en samsung galaxy s6 till något "bra" pris, funderar sålunda på att beställa från kina (ebay). Vågar man detta? och vad gör man ifall telefonen plötsligt går sönder? Kan man få garanti på nått sätt?

Det är denna jag har kollat på: http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S6-SM-G920A-Factory-Un...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Benq123456789:

Har kollat runt på diverse svenska hemsidor, stora som små. Har dock ej funnit en samsung galaxy s6 till något "bra" pris, funderar sålunda på att beställa från kina (ebay). Vågar man detta? och vad gör man ifall telefonen plötsligt går sönder? Kan man få garanti på nått sätt?

Det är denna jag har kollat på: http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S6-SM-G920A-Factory-Un...

Spontant? Nej.

Efter lite mer eftertanke? Nej.

Du gör såklart som du vill, men för egen del skulle jag inte spendera mer än 300kr på något från Ebay, dvs inte mer pengar än jag känner att jag bekvämt kan kasta i sjön en solig dag.

Sen som du säger, om den går sönder är det enda du har extremt väldigt eventuellt garantin från Samsung. Ingen konsumentköplag i världen skulle ge dig rättigheter i Sverige på något du har köpt från Kinaland. Och det är dessutom under förutsättning att det faktiskt är en äkta Samsung du köper.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Var ju nästan som att du skulle säga ja

Skrivet av Shudnawz:

Spontant? Nej.

Efter lite mer eftertanke? Nej.

OnT: Jag hade inte gjort det iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Har kollat runt på diverse svenska hemsidor, stora som små. Har dock ej funnit en samsung galaxy s6 till något "bra" pris, funderar sålunda på att beställa från kina (ebay). Vågar man detta? och vad gör man ifall telefonen plötsligt går sönder? Kan man få garanti på nått sätt?

Det är denna jag har kollat på: http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S6-SM-G920A-Factory-Un...

Det står ju i annonsen att det inte följer med någon garanti.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ett märke som är stort och etablerat i Kina där det går att finna överkomliga priser samt reservdelar av god kvalitet och dessutom har en väldig bred sortiment är Xiaomi. Har än modellen mi2 som hållit bra i 3 år nu snart. Tryckte dit et större batteri och har fått byta skärm p.g.a. egen klumpighet kostar 100kr styckvis. Då det släpptes slog det alt annat på marknaden i nån vecka fast till halva priset men ändå med densamma kvalitén då Qualcomm pushade deras ny soc genom dem har jag för mig. Väntar på 5an som ska bli ett stort släpp! Operativsystemet kan du välja vilken du vill då telefonerna har dualboot så ganske riskfritt om man håller på med sånt. aktivt forum

Permalänk
Skrivet av n0rp:

Ett märke som är stort och etablerat i Kina där det går att finna överkomliga priser samt reservdelar av god kvalitet och dessutom har en väldig bred sortiment är Xiaomi. Har än modellen mi2 som hållit bra i 3 år nu snart. Tryckte dit et större batteri och har fått byta skärm p.g.a. egen klumpighet kostar 100kr styckvis. Då det släpptes slog det alt annat på marknaden i nån vecka fast till halva priset men ändå med densamma kvalitén då Qualcomm pushade deras ny soc genom dem har jag för mig. Väntar på 5an som ska bli ett stort släpp! Operativsystemet kan du välja vilken du vill då telefonerna har dualboot så ganske riskfritt om man håller på med sånt. aktivt forum

Får ta en titt på 5an, vet du när den släpps?

Behöver nämligen en mobil inom den närmsta månaden då jag helt saknar en nu...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

@Benq123456789: Dem har varit lite hemlighetsfulla kring släppet därför hypen är så stort. Dem har hintat om lite smågrejer då och då. nypa salt ryktesida

Permalänk
Skrivet av n0rp:

@Benq123456789: Dem har varit lite hemlighetsfulla kring släppet därför hypen är så stort. Dem har hintat om lite smågrejer då och då. nypa salt ryktesida

Ok, blir nog en S6 då :/

Verkar ju som att samtliga anser att ett köp från kina är dåligt, ser sålunda över de svenska alternativen...

Kanske telefonshoppen? Ska väl inte vara några problem att inhandla från denna butik eller?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

en polare till mig köpte en ny Samsung Galaxy S6 för 3495 kr på Tele2 för ett par månader sedan.
han lämnade sin gamla galaxy s3 och fick runt 400kr + (-1000kr) i utbyte från tele2 plus studentrabatt.
så avvakta rätt tillfälle istället för att köpa din mobil från kina.

Permalänk
Medlem

Kan du lika bra köpa en Huawei mobil som är enda bra märket från kina annars om du vill komma undan höga priser och bra prestanda kolla på OnePlus X för 2200:- ny och nästan lika bra som OnePlus 2 för lite över 3000:- med mer och bättre minne mest.....
Själv skulle jag aldrig köpt nåt från kina bara falsk marknadsföring med omgjorda saker med dåliga komponenter de har usb minne på några TB som funkar en gång typ så håll er borta från dem.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Skrivet av Ponx:

Kan du lika bra köpa en Huawei mobil som är enda bra märket från kina annars om du vill komma undan höga priser och bra prestanda kolla på OnePlus X för 2200:- ny och nästan lika bra som OnePlus 2 för lite över 3000:- med mer och bättre minne mest.....
Själv skulle jag aldrig köpt nåt från kina bara falsk marknadsföring med omgjorda saker med dåliga komponenter de har usb minne på några TB som funkar en gång typ så håll er borta från dem.

Får ta en titt på lurarna!

Skrivet av AdAm25:

en polare till mig köpte en ny Samsung Galaxy S6 för 3495 kr på Tele2 för ett par månader sedan.
han lämnade sin gamla galaxy s3 och fick runt 400kr + (-1000kr) i utbyte från tele2 plus studentrabatt.
så avvakta rätt tillfälle istället för att köpa din mobil från kina.

Kan nog inte få nått för min trasiga LG G2 tyvärr. Men såg att de hade "Tele2 byt" vilket innebär lägre pris, dock behöver jag byta telefon om 24månader alt. betala av resten. Får ju även med en Harman Kardon Onyx Studio (värde 3500kr) vilket förhoppningsvis går att sälja för hälften! Får ta med mig en funderare

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

själv har jag en elephone p3000s 64-bit. trot jag betalade 1800 ink frakt, moms och tull. Är supernöjd med den

Permalänk
Medlem

One plus 2 är grymt prisvärt skulle jag säga! Om jag behövde en ny lur nu skulle jag köpa den. Jag tycker inte att det är värt att köpa saker utan garanti.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE