Köpa mobil från Kina

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Köpa mobil från Kina

Har kollat runt på diverse svenska hemsidor, stora som små. Har dock ej funnit en samsung galaxy s6 till något "bra" pris, funderar sålunda på att beställa från kina (ebay). Vågar man detta? och vad gör man ifall telefonen plötsligt går sönder? Kan man få garanti på nått sätt?

Det är denna jag har kollat på: http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S6-SM-G920A-Factory-Un...

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Benq123456789:

Har kollat runt på diverse svenska hemsidor, stora som små. Har dock ej funnit en samsung galaxy s6 till något "bra" pris, funderar sålunda på att beställa från kina (ebay). Vågar man detta? och vad gör man ifall telefonen plötsligt går sönder? Kan man få garanti på nått sätt?

Det är denna jag har kollat på: http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S6-SM-G920A-Factory-Un...

Spontant? Nej.

Efter lite mer eftertanke? Nej.

Du gör såklart som du vill, men för egen del skulle jag inte spendera mer än 300kr på något från Ebay, dvs inte mer pengar än jag känner att jag bekvämt kan kasta i sjön en solig dag.

Sen som du säger, om den går sönder är det enda du har extremt väldigt eventuellt garantin från Samsung. Ingen konsumentköplag i världen skulle ge dig rättigheter i Sverige på något du har köpt från Kinaland. Och det är dessutom under förutsättning att det faktiskt är en äkta Samsung du köper.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2011

Var ju nästan som att du skulle säga ja

Skrivet av Shudnawz:

Spontant? Nej.

Efter lite mer eftertanke? Nej.

OnT: Jag hade inte gjort det iallafall

Dator: Någon random Dell Dator för tillfället
Konsol: PS4 Pro
Mobiltelefon: Samsung S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Benq123456789:

Det står ju i annonsen att det inte följer med någon garanti.

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Ett märke som är stort och etablerat i Kina där det går att finna överkomliga priser samt reservdelar av god kvalitet och dessutom har en väldig bred sortiment är Xiaomi. Har än modellen mi2 som hållit bra i 3 år nu snart. Tryckte dit et större batteri och har fått byta skärm p.g.a. egen klumpighet kostar 100kr styckvis. Då det släpptes slog det alt annat på marknaden i nån vecka fast till halva priset men ändå med densamma kvalitén då Qualcomm pushade deras ny soc genom dem har jag för mig. Väntar på 5an som ska bli ett stort släpp! Operativsystemet kan du välja vilken du vill då telefonerna har dualboot så ganske riskfritt om man håller på med sånt. aktivt forum

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av n0rp:

Ett märke som är stort och etablerat i Kina där det går att finna överkomliga priser samt reservdelar av god kvalitet och dessutom har en väldig bred sortiment är Xiaomi. Har än modellen mi2 som hållit bra i 3 år nu snart. Tryckte dit et större batteri och har fått byta skärm p.g.a. egen klumpighet kostar 100kr styckvis. Då det släpptes slog det alt annat på marknaden i nån vecka fast till halva priset men ändå med densamma kvalitén då Qualcomm pushade deras ny soc genom dem har jag för mig. Väntar på 5an som ska bli ett stort släpp! Operativsystemet kan du välja vilken du vill då telefonerna har dualboot så ganske riskfritt om man håller på med sånt. aktivt forum

Får ta en titt på 5an, vet du när den släpps?

Behöver nämligen en mobil inom den närmsta månaden då jag helt saknar en nu...

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

@Benq123456789: Dem har varit lite hemlighetsfulla kring släppet därför hypen är så stort. Dem har hintat om lite smågrejer då och då. nypa salt ryktesida

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av n0rp:

@Benq123456789: Dem har varit lite hemlighetsfulla kring släppet därför hypen är så stort. Dem har hintat om lite smågrejer då och då. nypa salt ryktesida

Ok, blir nog en S6 då :/

Verkar ju som att samtliga anser att ett köp från kina är dåligt, ser sålunda över de svenska alternativen...

Kanske telefonshoppen? Ska väl inte vara några problem att inhandla från denna butik eller?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

en polare till mig köpte en ny Samsung Galaxy S6 för 3495 kr på Tele2 för ett par månader sedan.
han lämnade sin gamla galaxy s3 och fick runt 400kr + (-1000kr) i utbyte från tele2 plus studentrabatt.
så avvakta rätt tillfälle istället för att köpa din mobil från kina.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2013

Kan du lika bra köpa en Huawei mobil som är enda bra märket från kina annars om du vill komma undan höga priser och bra prestanda kolla på OnePlus X för 2200:- ny och nästan lika bra som OnePlus 2 för lite över 3000:- med mer och bättre minne mest.....
Själv skulle jag aldrig köpt nåt från kina bara falsk marknadsföring med omgjorda saker med dåliga komponenter de har usb minne på några TB som funkar en gång typ så håll er borta från dem.

CPU: Amd FX-8350 @ 4.8Ghz. Kylare: Phantek PH-TC14PE. RAM: 24GB 1600mhz. GPU: Palit 1060 SJ 6GB. MB: Sabertooth 990FX R2.0. Chassi: Obsidian 550D. Lagring: 2st Samsung 840-850 Pro 256GB +PNY 480GB SSD ~19TB hdd. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt. Flera trådlösa Tangentbord & Möss + massa annat. Corsair K65 RGB +Logitech K400r. Skärmar: 70" 4K + 2st 40" HD + 3st 27" + 100" Projektor + Hemmabio: Denon AVR-X5200W +Dynavoice DF-8. Audio Pro. JBL mfl.+ Sub: 800w 15" + 400w 4x10"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Ponx:

Kan du lika bra köpa en Huawei mobil som är enda bra märket från kina annars om du vill komma undan höga priser och bra prestanda kolla på OnePlus X för 2200:- ny och nästan lika bra som OnePlus 2 för lite över 3000:- med mer och bättre minne mest.....
Själv skulle jag aldrig köpt nåt från kina bara falsk marknadsföring med omgjorda saker med dåliga komponenter de har usb minne på några TB som funkar en gång typ så håll er borta från dem.

Får ta en titt på lurarna!

Skrivet av AdAm25:

en polare till mig köpte en ny Samsung Galaxy S6 för 3495 kr på Tele2 för ett par månader sedan.
han lämnade sin gamla galaxy s3 och fick runt 400kr + (-1000kr) i utbyte från tele2 plus studentrabatt.
så avvakta rätt tillfälle istället för att köpa din mobil från kina.

Kan nog inte få nått för min trasiga LG G2 tyvärr. Men såg att de hade "Tele2 byt" vilket innebär lägre pris, dock behöver jag byta telefon om 24månader alt. betala av resten. Får ju även med en Harman Kardon Onyx Studio (värde 3500kr) vilket förhoppningsvis går att sälja för hälften! Får ta med mig en funderare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

själv har jag en elephone p3000s 64-bit. trot jag betalade 1800 ink frakt, moms och tull. Är supernöjd med den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kringresande
Registrerad
Maj 2015

One plus 2 är grymt prisvärt skulle jag säga! Om jag behövde en ny lur nu skulle jag köpa den. Jag tycker inte att det är värt att köpa saker utan garanti.

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE