Muskampen 2025: Segraren korad!

Hur använda BankID med Linux 64 bitar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BergEr:

Har datorer med windows så sitter inte i sjön. Sa bara att det finns folk som saknar telefoner för bankid.

När jag köpte min telefon var det de andra som saknade appar och hade låga andelar.
Symbian hade 51%, Android 2%, Ios 13%, MS 9%, RIM 19%.
Och eftersom telefonen klarar exakt allt jag skulle göra med en ny smartphone så har jag aldrig funderat på att byta.

Jag gissar att ni har en rejält gammal enhet med ett Symbian -baserat OS.
Symbina-baserade system är ju utdöda sedan ett bra tag tillbaks.
Jag tror att ni får acceptera att skippa BankID i sin helhet, i och med ert val, tyvärr. :-/

Tips: Även de allra billigaste Android-enheterna för några futtiga hundringar har betydligt större stöd och support för dagens IT-lösningar än någon Symbian-baserad enhet. Dags att fundera om kanske?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Jag tror att ni får acceptera att skippa BankID i sin helhet, i och med ert val, tyvärr. :-/

Tips: Även de allra billigaste Android-enheterna för några futtiga hundringar har betydligt större stöd och support för dagens IT-lösningar än någon Symbian-baserad enhet. Dags att fundera om kanske?

Har som sagt flera datorer så behöver ej mobilt (heller aldrig varit i ett scenario där det skulle behövas).

Ja, har en gammal Nokia 5800 XM. Inköpt tidigt 2009 när den kom.
Har ej funderat på att byta ut en sak som fungerar (börjar dock vara glapp där man laddar) och täcker alla mina behov.
Laddar 1-2 gånger i veckan (lyssnar på musik 2h om dagen osv), fungerar bra i -40, tål bra med fukt, är stadig, kan användas som ficklampa och går att få in 64GB SD kort i den.

Även om jag skulle vilja byta så är några hundralappar en/två veckor mat. Betalar nu 500~ om året för telefonen.
Gäller att prioritera.

Har dock aldrig känt, fan den där telefonen skulle jag vilja ha (sen jag köpte den jag har nu).
Känner också flera med exakt samma inställning så vet att jag inte är ensam

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Vadå "ni"? BergHa skriver "jag".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NoWin:

Vadå "ni"? BergHa skriver "jag".

Jaha... jag noterar att ni föredrar "du".

Själv är jag uppväxt med att det är fult att "dua" en person. I synnerhet om man inte känner personen personligen.
http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%c3%a5ng/ni-tillta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)