Permalänk
Medlem

texturbuggar HJÄLP!!

Fick min nya dator för ett par dagar sen en (P4 2.4ghz ati radeon 9700pro 2st 256 twinmos/winbound PC3200, gigabyte-8SQ800 ultra)

Så fort jag kör spel eller tex 3dmark01 och 03 så får jag en massa textur buggar, de fattas textuer och om man tex står vid en sten i ut2k3 så ser man igenom den osv...men i cs och q3 är de inga sånna buggar. Jag klocka mitt grafikkort men ändra tillbax till orginal efter bara ett par timmar så grafikkortet lär inte ha pajjat? jag kör med catalyst 3.2 å directx 9.0 med nyaste drivrutinerna till min skärm. har win2kpro servicepack 3

nån som har en aning om vad som spökar eller har liknade problem? och är 14000poäng bra i 3dmark01se för min oklockade dator? eller bör jag få mer?

//Tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem

Hm, det låter jävligt skumt det där med texturbuggar om du kör oklockat.. testa att känna på kortets kylfläns och på minnena o kolla om du bränner dig.. det kanske är för varmt i din burk helt enkelt, eller så kan det vara att du har för klen strömförsörjning. Du kan testa att ändra AGP-inställningar som enable/disable fastwrites, aperature size (128 mb brukar vara standard) och sen kan du testa att höja AGP Voltage till 2.6-2.8V ungefär om du kan... annars vet jag faktiskt inte vad det kan vara, kanske gamla drivrutiner som ligger o spökar?

EDIT: 14k är väl ganska normalt om du kör oklockat.. får du ordning på texturerna kan du ju klocka grafikkortet och processorn en hel del och då kan du lätt komma över 15k.. eller 5k i 3dmark03.

Permalänk
Medlem

jag har ett Chieftec 360W nätagg jag har ett 9700pro 2st hdd 1 chassifläkt den på sidan å en cdrom å floppy...chassi fläkten blåser direkt på grafikkortet vilket är bra... jag fick 5135p i 3dmark 03

[EDIT]: jag har formaterat och installerat win2kpro så de e inga gammla som ligger å spökar...