Självklart har man genomgångar och av just den anledningen vill man uppgradera alla användare vid ett tillfälle för att inte hålla utbildnigar såfort en användare byter dator. Men windows är väldigt intuitivt och de flesta klarar en övergång utan några problem.
Okej du överdriver bara så att du har ett argument. Och jo det är precis det du säger. Att du inte vet vart en funktion finns betyder inte att det är sämre. Om du jobbar med datorer regelbundet eller klickar runt lite så tar det, inte vet jag, en vecka så har du koll på det nya systemet. Själv har jag inte haft några problem alls att hitta rätt. Jag hade lite bekymmer i Windows 8 men det är samma där, klickar runt lite så vet man vart saker är. Jag använder förvissa ganska många snabbkommandon för att komma dit jag vill i Windows så jag kanske går runt detta problemet, vad vet jag. Åter igen Windowsknappen-x är en ny favorit.
Det var därför jag sade att jag menade att det inte tas / användare
Utan tar det för större grupper.
Men generellt så är företag rätt dåliga på att utbilda vid byte av system och program.
Som vanlig användare vid en arbetsstation behöver du inte ens ha tillgång till kontrollpanelen.
Vilka inställningar i Windows 10 är det förresten som du inte kan komma åt genom att gå in i just inställningar?
Låter som du spenderar ganska mycket tid på att rota runt i inställningarna istället för att vara produktiv. xD
Nej det går snabbare. Som van användare av Windows 7 och 8 så var det inte några som helst problem att finna sig. En del är ju tyvärr obildbara.
De flesta "vanliga" användarna iallafall. De flesta uppdateringarna kräver ju en omstart av datorn. Är det en nackdel att datorn då startar om fortare?
Även "entusiasterna" lär väl föredra snabbare start. Svårt att byta hårdvara i datorn utan att stänga av den. Lägg till alla hårdvarutestare också, som Sweclockers t.ex.
Det mesta? Det är utspritt mellan olika ställen, dåligt upplägg.
Det är just det som är problemet, att man är vanvid W7, då är W8/W10 upplägget väldigt konstigt och ologiskt.
Ja, för vad spelar det för roll om det tar 30 sek eller 25 sek att start datorn efter uppdateeingar som görs 1 gång/månad (patch tisdag för Microsoft andra tisdagen i månaden).
Det är nog ingen direkt som tycker att det är viktigt om det tar 25 eller 30 sek att starta en dator.
Jo, jag blir också irriterad på att W10 skriker ut att man ska uppdatera på den datorplatta jag inte vill uppgrader från W8.1.
Men på det stora hela tycker jag det är bra. I framtiden sitter inte ett antal mindre vetande procent användare med ouppdaterade datorer. Gott att Goole och Morzilla gör det samma med Chrome och Firefox.
Och för all del känns det som en storm i ett vattenglas när allt mer människor väljer att använda mobil och surfplatta istället för sin dator. Jag är helt oförstående till det beteendet men så ser verkligheten ut.
Finns alltid två sidor av att tvingas uppgradera och uppdatera.
Att Microsoft trycker ut W10 så hårt är rätt korkat, men det är ju inte konstigt då de vill upp å sitt mål om 1 Miljard datorer till 2018.
Och att fler går till att använda mobiler/surfplattor istället är inte komstigt, då datorn idag tappat sin funktion för ex surf, bankärenden, mail mm.
System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||