Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

Nu verkar Lumia Offers vara fixat. Har beställt en kod nu så väntar bara på den nu

EDIT: Nu kom koden också så nu är den beställd dock 10-12v leverans...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Agustavsson: 3e part, en fatboy. har fungerat smärtfritt sen jag fick den, men nu dessa 2 dagar har den börjat bråka

Har oxå en fatboy.. men det är väll Nokias officiella produkt.. Såå tekniskt sett är det inte 3e part... ☺men iaf.. Jag har också en sådan.. Fungerar prima.. Peppar peppar.. 😜

Permalänk
Medlem

Btw är det någon som fått sitt Mozo skydd? Brown/silver alltså..
står ju 15jan hos Komplett nu..
Sitter och funderar på att köpa här istället..
http://www.ebay.com/itm/Mozo-Microsoft-Lumia-950-XL-Qi-Wirele...

Men den kommer ju typ samtidigt om jag beställer idag.. så de ca 100:- extra känns ju lite onödiga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Btw är det någon som fått sitt Mozo skydd? Brown/silver alltså..
står ju 15jan hos Komplett nu..
Sitter och funderar på att köpa här istället..
http://www.ebay.com/itm/Mozo-Microsoft-Lumia-950-XL-Qi-Wirele...

Men den kommer ju typ samtidigt om jag beställer idag.. så de ca 100:- extra känns ju lite onödiga..

Nope, verkar gå segt för de att få fram skalen.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Fick lämna in min Lumia 950xl idag. Läste vilka fel min har

En pixel lyser rosa vid boot (trasig)?
Alla hörnen på telefonen är böjda neråt (ska vara produktionsfel enligt windows central) Då mitt skyddsglas skapade luftfickor på hörnen.
Alla bilder jag tar på rörliga object blir sjukt suddiga och skapar röda ögon på alla med ögon.

Så Elgiganten skickade in min telefon idag, hoppas på en "ny"

2-3 veckor utan telefon .. surt

Permalänk
Medlem

tror det med rosa pixel är typ standard, vet ej varför, men min gör också så.
det andra kan jag inte svara på dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

tror det med rosa pixel är typ standard, vet ej varför, men min gör också så.
det andra kan jag inte svara på dock

kollade på min farsas 950 och där fanns ingen pixel. Vart sitter din?

Permalänk
Medlem

högst upp i vänstra hörnet. inget jag stör mig på eftersom det bara är vid start av telefonen.

edit: provade precis starta om telefonen och min rosa pixel har försvunnit

Permalänk
Skrivet av Polze:

högst upp i vänstra hörnet. inget jag stör mig på eftersom det bara är vid start av telefonen.

edit: provade precis starta om telefonen och min rosa pixel har försvunnit

Har också en rosa pixel uppe i vänstra hörnet vid uppstart. Då den bara är där vid uppstart och telefonen i övrigt fungerar bra så bryr jag mig inte. Eller borde jag det?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Har man inga problem kan man alltid försöka hitta nått

Permalänk
Medlem

@downup:

Jag har också stora luftbubblor vid alla hörnen. Oavsett vad jag använt för skydd... Det ser faktiskt ut som att det är böjt.

Jag köpte också min via elgiganten, hur gick du till väga för att skicka in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fick lämna in min Lumia 950xl idag. Läste vilka fel min har

En pixel lyser rosa vid boot (trasig)?
Alla hörnen på telefonen är böjda neråt (ska vara produktionsfel enligt windows central) Då mitt skyddsglas skapade luftfickor på hörnen.
Alla bilder jag tar på rörliga object blir sjukt suddiga och skapar röda ögon på alla med ögon.

Så Elgiganten skickade in min telefon idag, hoppas på en "ny"

2-3 veckor utan telefon .. surt

Jasså.. surt.. jag har också de där luftfickorna du pratar på (dock endast en på mitt första skydd, som förövrigt inte hade utskärningar för sensorerna..) och alla bilder jag tar får röda ögon om det är mörkare och jag använder blixt.. inte såå suddiga dock..bara om någon rör sig hastigt.. men så har väll alla kameror? Hur kom du fram till att sakerna hade med hårdvaran att göra..? Förutom luftfickorna då.. :), dock så har jag läst på Windows Central att måånga tydligen har detta.. kan det verkligen vara ett produktions fel då?

För man vill ju byta mobilen om den är defekt, men jag har inte tänkt på att något skulle vara fel.. för om designen är böjd behöver de som gör skydden tänka om och röda ögon känns som ett mjukvarufel.. pixeln du nämner känns också som ett mjukvarufel pga att den inte syns annars..

btw ett tips är att använda multifoton då kan man själv ändra ljus och se vilket ljus som har minst röda ögon..

Permalänk
Medlem

Here-apparna går att sideloada

Funkar utmärkt att sideloada HERE-apparna, bara att ställa in "Utvecklarläge"(Inställningar/Uppdatering och säkerhet/för utvecklare), sen hämta hem dom från XDA-developers och installera med utforskaren (ta bort ZIP-filändelsen först). Sen letar man bara uppdateringar i store:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=62938214&postc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jasså.. surt.. jag har också de där luftfickorna du pratar på (dock endast en på mitt första skydd, som förövrigt inte hade utskärningar för sensorerna..) och alla bilder jag tar får röda ögon om det är mörkare och jag använder blixt.. inte såå suddiga dock..bara om någon rör sig hastigt.. men så har väll alla kameror? Hur kom du fram till att sakerna hade med hårdvaran att göra..? Förutom luftfickorna då.. :), dock så har jag läst på Windows Central att måånga tydligen har detta.. kan det verkligen vara ett produktions fel då?

För man vill ju byta mobilen om den är defekt, men jag har inte tänkt på att något skulle vara fel.. för om designen är böjd behöver de som gör skydden tänka om och röda ögon känns som ett mjukvarufel.. pixeln du nämner känns också som ett mjukvarufel pga att den inte syns annars..

btw ett tips är att använda multifoton då kan man själv ändra ljus och se vilket ljus som har minst röda ögon..

När jag använder multifoto blir bilderna spöken.. exempelvis

Så det fungerar ej :/ Annars är jag jävligt kass på ta foton. Men hade aldrig dessa problem med 1520.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

http://i65.tinypic.com/148oxmo.jpg

Så det fungerar ej :/ Annars är jag jävligt kass på ta foton. Men hade aldrig dessa problem med 1520.

Wow det var suddigt det.. nee såå illa har jag verkligen inte.. Men vad det gäller luftfickorna och böjda kanter såå som sagt så verkar det som alla får så.. har faktiskt inte läst om ngn som inte har så.. Nu svarar ju inte folk så snabbt här men de som inte har det kan ju dementera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

http://i65.tinypic.com/148oxmo.jpg

först när såg bilden trodde jag om det var min syn som har förändrats så illa.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av csjaunja:

Funkar utmärkt att sideloada HERE-apparna, bara att ställa in "Utvecklarläge"(Inställningar/Uppdatering och säkerhet/för utvecklare), sen hämta hem dom från XDA-developers och installera med utforskaren (ta bort ZIP-filändelsen först). Sen letar man bara uppdateringar i store:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=62938214&postc...

Tycker det ser ut som nya kartappen integrerat (man får dyka in lite i menyerna i appen) en hel del av det bästa från here apparna och kartmaterialet verkar vara detsamma. Får bara hoppas att de uppdateras lika bra som here. Verkar som att kartor appen bygger på att man som användare delar med sig av ködata till MS. Har för mig att jag läst att HERE bla får kördata från ett antal bud/fraktfirmor runt om i värden.

Permalänk
Medlem

Ni som får luftbubblor i hörnen, det är inte så att skyddet är aniingen för stort? Runt hela glaset sitter det ju en "minibezel" av plast (kan vara svårt att se men det är faktiskt så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Ni som får luftbubblor i hörnen, det är inte så att skyddet är aniingen för stort? Runt hela glaset sitter det ju en "minibezel" av plast (kan vara svårt att se men det är faktiskt så)

Vet inte.. vad är "minibezel"?

Som sagt jag har haft 2st skydd och de första var det bara ett hörn som blev bubbligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Vet inte.. vad är "minibezel"?

Som sagt jag har haft 2st skydd och de första var det bara ett hörn som blev bubbligt..

Det sitter en ram av plast runt hela glaset, jag kan tänka mig att det kan bli bubblor om skyddet inte är innanför ramen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Det sitter en ram av plast runt hela glaset, jag kan tänka mig att det kan bli bubblor om skyddet inte är innanför ramen.

Aja då fattar jag.. hehe :).

Nee mitt skydd är mindre än vad ramen sträcker sig..

Permalänk
Medlem

Köpte mitt via cdon och skickade då in denna bild till dem

De skickade hem ett nytt till mig med samma resultat. Och sen läste jag denna tråd på WindowCentral.
http://forums.windowscentral.com/microsoft-lumia-950-xl/40448...

*4) The corners of my glass screen are not bent downwards slightly meaning I might be able to get a screen protector to stick*

---------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte mitt via cdon och skickade då in denna bild till dem
http://i67.tinypic.com/2ilkav5.jpg

De skickade hem ett nytt till mig med samma resultat. Och sen läste jag denna tråd på WindowCentral.
http://forums.windowscentral.com/microsoft-lumia-950-xl/40448...

*4) The corners of my glass screen are not bent downwards slightly meaning I might be able to get a screen protector to stick*

---------------

Exakt samma skydd hade jag först och det släppte ju ändå inte så mycket i hörnen.. men det andra nu släpper i alla fyra hörn med stora bubblor..

Edit: Jag prova precis att lossa baksidan och "böja" hörnen försiktigt upp och en bubbla försvann och de andra blev mkt mindre.. :/ kändes ju inte så bra.. kan se en kant efter den lilla smuts som kommit under.. Nu är då jag säker på att det är ett produktionsfel..

Fy f*n vad krångligt.. nu måste man ju byta skiten.. för 6000:- vill jag ha en felfri produkt hur smått detta fel än må vara..

Edit2:
Fick svar på WC och det verkar som det har fixat sig för andra genom att byta skydd och röda ögon tycker de att jag inte ska bry mig.. och nu har bubblorna kommit tbx.. haha förmodligen tryckte jag bara ner skyddet under tiden som jag "böjde"...

Nee fy fan det känns verkligen som jag letar fel.. måste sluta.. är ju egentligen SUPER nöjd.. men man vill ju som sagt inte ha en defekt enhet..

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men vad tusan ska ni med skydd till. Tidigare hade jag en Lumia 800 som var två år när den blev pensionerad, den hade då inte ett enda märke eller repa på displayen. Nu har jag en Lumia 920 som är 2 år och 2 månader, fortfarande inte ett märke på displayen.
Telefonerna har väl Gorillaglas 3 idag och klarar det mesta. Displayskydd är överreklamerat enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ursäkta mig, men vad tusan ska ni med skydd till. Tidigare hade jag en Lumia 800 som var två år när den blev pensionerad, den hade då inte ett enda märke eller repa på displayen. Nu har jag en Lumia 920 som är 2 år och 2 månader, fortfarande inte ett märke på displayen.
Telefonerna har väl Gorillaglas 3 idag och klarar det mesta. Displayskydd är överreklamerat enligt mig.

Gorilla 4 på XL.. :P.. men för min del är det om man tappar den spricker den före "riktiga" skärmen.. Min fru har ett sådant skydd till sin Z3 och den är sprucken som f*n men skrämen under är helt hel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Känner lite samma sak, förvisso ska ju displayen vara plan om det är det den är tänkt att vara från tillverkaren.

Men min Lumia 735, som också har Gorilla Glass 3, har fått tåla MYCKET stryk (ser inte vacker ut efter ett lätt stökigt nyår=), men displayen är helt repfri.

Å andra sidan en annan prisklass på telefon, inte för att mina iPhones har blivit speciellt mycket bättre behandlade, dock har dom hållt betydligt sämre än Lumian.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Har samma erfarenhet som du! Har inte haft skärmskydd sedan gorillaglas kom och skulle man lyckas repa så är skärmar både lättbytta och tämligen billiga nuförtiden. Synd att försämra en bra skärm med att kludda nått utanpå den och dessutom betala en slant extra för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stigtramparn:

Har samma erfarenhet som du! Har inte haft skärmskydd sedan gorillaglas kom och skulle man lyckas repa så är skärmar både lättbytta och tämligen billiga nuförtiden. Synd att försämra en bra skärm med att kludda nått utanpå den och dessutom betala en slant extra för det

Så kände jag också förut.. men.. kanske man ska slänga bort skiten då och gå tbx till samma bana men tänkte innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Orkar inte mer "små-repor" som sand i byxfickan etc. När glaset klarar sand ska jag sluta med skydd. ;p

Permalänk
Medlem

Hur många här inne får problemet med röda ögon? Jag får de ibland och ibland inte.. speciellt om det är en grupp människor under mörkare omständigheter(med blixt förstås).. har verkligen försökt googla mig till ett svar.. hittar inget.. och kan inte förstå hur detta skulle vara ett hårdvarufel..

Prova precis ta ca 20st olika selfies och jag fick ofta röda ögon när jag titta åt sidan men nästan aldrig när jag titta rakt mot kameran.. på avstånd verkade problemet bli värre fast jag förstår inte riktigt varför..

Sådana kort folk tar på windowcentral fattar jag bara inte hur de får till, skulle aldrig kunna ta sådana kort.. och då kör ju de ofta på standard inställningar.. fattar nada..