Permalänk
Medlem

Radeon R9 280X OC

Hej,
Jag har till slut uppgraderat systemet för att klara FreeSync så jag har ett 280x liggande som jag tänkte sälja.

Modellen är "Sapphire Radeon R9 280X 3GB DUAL-X OC" men original fläktarna är utbytta mot 2 st Noctua NF-A9x14, så den är både tystare och svalare en originalet. Kortet är närmare 2 år men aldrig varit överklockat.

Köparen står för frakten och jag tar endast förskotts betalning antingen genom swish, banköverföring eller Bitcoins.

Tar bud i tråden och vi börjar på 900 kr?

Mvh
Viktor

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Börjar väl med utgångspris.
Skaffat 1440p skärm och det annars formidbla 7870ghz går på knäna i Witcher 3.

Permalänk
Medlem

Noterat.
Jadu 1440p var inte lätt drivet. speciellt inte när du ville ha 144 Hz FreeSync också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

--

Permalänk
Entusiast

Hahaha, det är ju nästan värt att buda för kreativiteten!
Noctua löser ALLA kylbehov

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Jag använde samma finurliga lösning på mitt XFX R9 280 DD men jag fick tyvärr inte samma fina resultat som dig! Jag hamnar på högre temperaturer tyvärr, jag har dock inte kopplat in fläktarna i grafikkortets fläktplats utan styr de med en "hiss".

Skulle det bli bättre om jag skaffar en VGA fläkt kabel och kopplar in dem där?

Visa signatur

FD Define R5, i5 6600K @ 4.5 GHz, R9 Fury Strix DCIII

Permalänk
Medlem

Jag får väl buda 1000kr då.
Dags att försöka lämna den gamla gtx570an bakom sig med sin pyttefläkt.
Skönt att den är färdigmoddad med fläktar så man slipper göra det själv.
Vad skulle frakt till göteborg gå på? Så jag vet hur länge jag vill hänga på eventuell budgivning.

Vidar

Permalänk
Medlem

1100+frakt (59:- Skicka lätt )

Permalänk
Medlem

Haha vad snyggt! Kör du fläktarna via grafikkortets fläktströmtillförsel eller genom moderskortet? Behövdes någon adapter?

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Går väl upp till 1200;- då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VidarH:

Går väl upp till 1200;- då.

Bud noterat.
Avslutar imorgon kväll.

Fläktarna är styrda från Grafikkortet. Så det följer självklart med adaptern för AMD fans till 4 pins PWM om någon känner att dom tex. vill bytta till 120mm fläktar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadazi:

Bud noterat.
Avslutar imorgon kväll.

Fläktarna är styrda från Grafikkortet. Så det följer självklart med adaptern för AMD fans till 4 pins PWM om någon känner att dom tex. vill bytta till 120mm fläktar.

Jag budar 1300 kr + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

--- Louqe Ghost S1 <>Gigabyte Z390 I AORUS PRO WIFI <> Intel® Core™ i5-8600K <> Noctua NH-L12 <> EVGA GTX 1080 FE <> Corsair Vengeance LPX 16 Gb 3200 Mhz DDR4 <> Corsair SF600 600W 80+ Platinum <> ---

Permalänk
Skrivet av rudervall:

Jag använde samma finurliga lösning på mitt XFX R9 280 DD men jag fick tyvärr inte samma fina resultat som dig! Jag hamnar på högre temperaturer tyvärr, jag har dock inte kopplat in fläktarna i grafikkortets fläktplats utan styr de med en "hiss".

Skulle det bli bättre om jag skaffar en VGA fläkt kabel och kopplar in dem där?

Har inte tillräckligt mycket på fötterna för att uttala mig generellt, men Sapphires kylare från 700-serien och delvis 600-serien har fått väldigt bra recensioner, även när externa fläktar används. Asus Strix och dcII är väl top of the line men det är troligt att Sapphire använder en större och tyngre kylare under stock-fläktarna än vad exempelvis XFX kanske gör.

Sett moddar med 2x120mm som varit knepiga men fungerande även med fast spikat lågt varvtal. Själva chippet lär ha samma värmeutveckling oavsett tillverkare men det är möjligt att du får bättre ljudnivå med nämnd modifikation.

Största tipset jag kan ge med avseende ljudnivå är MSI Afterburner eller liknande.
Man kan testa varje last på en pwm styrd fläkt och ibland kan skillnaden mellan 63 till 64 av Max fläkthastighet introducera ett missljud eller en annan ljudkaraktär som upplevs mer störande.

Mitt eget går på 10% till 63 grader därefter en snabb kurva upp till 73grader men om temperaturen hoppar över det så är förbigår den ett tjutande fläktspann och går ännu högre (händer typ aldrig dock) men kring 66-72% piper det lite och vid 73% kommer ett wooschande ljud tillbaka.

Permalänk
Medlem

Slut.
PM skickat till Guggeen.

Visa signatur