Permalänk
Medlem

Laserskärare - Inköp - Kostnad - Råd

Har letat runt lite i den breddade marknaden om 3D skrivare och började nu kika på laserskärare. Tanken är att det skulle vara behändigt att ha en egen, men då kommer man till kostnaden, serviceavtal etc.

Sitter någon på ett bra råd om en viss produkt möjligtvis, samt inköpsställe och ett ungefärligt pris.
Det jag kikat på som kommer närmast mitt område ( Läderhantverk - Fjäderstål - Medeltida rustningar ) är denna. Tar dock mycket gärna emot flera rekommendationer.

https://glowforge.com/

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Är rätt fräckt det där, har via jobbet kontakt med en verkstad som har 2 maskiner av liknande typ.
Går att göra riktigt häftiga grejjer med gravering i metall,glas,plast m.m men även ren skärning av "enklare" material.
Skulle jag köpa något liknande så skulle jag främst kolla på hur service ser ut och reservdelar, är ju inget man finner på biltema direkt..

Helt klart en fräck grej med en ganska vettig prislapp, lycka till och posta mer hur det går i jakten.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Är rätt fräckt det där, har via jobbet kontakt med en verkstad som har 2 maskiner av liknande typ.
Går att göra riktigt häftiga grejjer med gravering i metall,glas,plast m.m men även ren skärning av "enklare" material.
Skulle jag köpa något liknande så skulle jag främst kolla på hur service ser ut och reservdelar, är ju inget man finner på biltema direkt..

Helt klart en fräck grej med en ganska vettig prislapp, lycka till och posta mer hur det går i jakten.

Tackar! Ja det är ju inte allt för blodigt ändå. Runt 35 000 nu på förbokningspris. Den kommer ligga på runt 60 000 + vid full release.
Ska prata med företaget om just delar, service etc samt även om det går att uppgradera lasern när man vill. 45W är medföljande på dyraste paketet. Det dyraste har även en öppen matare rakt igenom, så tekniskt kan du mata in en lång bräda och skära mönster etc och få större objekt gjorda.

Man får ju en smula idéer!
Ska se vad kollegan säger och ifall vi satsar på denna.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk

KÖÖÖP!
och lägg upp bilder på hur den presterar. verkar ju superdejlig!