Vad använder ni som handbroms i racing spel?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni som handbroms i racing spel?

Tjena! Började nyligen spela Dirt Rally och skaffade också ett Logitech G27 till det. Det är riktigt roligt, men jag har stött på ett problem. Just nu har jag handbromsen bindad på en knapp på ratten, men det kan vara väldigt krångligt ibland att nå knappen. Så jag undrar vad ni använder för knapp som handbroms?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyAnidE:

Tjena! Började nyligen spela Dirt Rally och skaffade också ett Logitech G27 till det. Det är riktigt roligt, men jag har stött på ett problem. Just nu har jag handbromsen bindad på en knapp på ratten, men det kan vara väldigt krångligt ibland att nå knappen. Så jag undrar vad ni använder för knapp som handbroms?

Använder du växelspak eller paddle grejjerna?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Köp dig en th8rs och sätt den i sequential mode.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Använder du växelspak eller paddle grejjerna?

Använder växelspaken, tycker det är roligast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

hade en liknande denna på den tiden jag körde simracing , kommer inte ihåg märket men liknande
http://www.fanatec.com/us-en/sim-racing-hardware/clubsport-ha...

inte så dyr och ger grym känsla i framförallt rally spel

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Th8a/th8rs funkar fint i analog mode.
Men själv kör jag med en ombyggd pedal från g27 ratten.
Fäst på en riktig handbroms, grymt trovärdig känsla.
DIY är vägen att gå om man inte vill lägga 1500+ för en handbroms.
Problemet är att inte alla spel tar emot analog signal.
Men Dirt Rally med analog handbroms är nästan ett måste enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Jag har i t.ex dirt 3 vänster paddel till handbroms och th8a som växelspak. Men spel som assetto corsa och Project cars där man ibland kör paddlar och ibland spak så sitter handbromsen på kryss-knappen. Men jag har funderat på att köpa något separat

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Tips.
Prosim.no har sjukt grymma och billiga handbromsar.
Väl värt att kolla upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Jag använder mig av en gammal joystick jag hade stående. Den har fungerat i alla spel jag testat: Assetto Corsa, Project Cars, Dirt rally, Next car game och the Crew.

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout II Advanced| Moderkort: MSI Z97 GAMING 3| CPU: Intel Core i5-4690K| GPU: MSI GeForce NVIDIA GTX 970 Gaming 4GB| PSU: Cooler Master G650M| RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB| HDD: Seagate Barracuda® 1TB| SSD: Corsair Force LS 120GB