Permalänk
Medlem

Vilka VR-spel ser ni fram emot?

Det enda jag har hållit koll på och är mest intresserad av är EVE:Valkyrie.

När jag såg redaktionens test av Budget Cuts blev jag dock nyfiken på om det kan komma något Myst-liknande kanske? Lite pussel och sånt i visuellt imponerande miljöer skulle kunna göra sig riktigt bra i VR tycker jag...

Permalänk
Medlem

Half life 3!! )

Seriöst: Star citizen kanske, osäker om det räknas som ett VR spel?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Daylight och liknande spel kan nog bli roliga/skrämmande med VR.
Är dock lite orolig för motion sickness.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

När det blir dags o skaffa ett VR headset till rimmligt pris blir det nog mästa dels till mina racing sims som har fram tills dess odentligt stöd för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooL3Y:

Nice!
Får man ju se till att följa hur det går

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Elite dangerous främst, även fast det inte är ett VR-Exklusivt spel direkt.

Ser också fram emot att få prova Keep talking and nobody explodes, och alla bilspel (dirt, project cars, distance etc.)

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

Hoppas på en bra implementation i Warthunder, tror det kan vara rätt fett.

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk
Permalänk
Medlem

Thunderbird ser ruskigt lovande ut: https://www.youtube.com/watch?v=zYqQ-xsOX7c

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam

Portal VR

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

sword art online

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Daylight är nog det jag ser absolut mest fram emot!

Permalänk
Medlem

Budget Cuts och Elite: Dangerous, men främst av allt Tilt Brush!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Har undvikit att spela Elite i nästan ett år nu. Det är nog den titieln jag främst ser fram emot. Sedan ser budget cuts väldigt roligt ut också. Men tyvärr har jag siktat in mig på rift

Visa signatur

MB: ASUS Z170-A | CPU: Intel i5 6600K, Stock | RAM: 2*8GB Corsair DDR4|GPU: Asus MSI 1070 GamingX | PSU: Corsair 600W G-series 80 Plus | CHASSI: Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fixad: https://en.wikipedia.org/wiki/Rez_(video_game)#Rez_Infinite

I mitt fall så bryr jag mig inte om spelen utan sakerna jag kan utveckla till VR snarare... (Har gjort några små saker i Google Cardboard, men det var inte en bra upplevelse. Varken i utvecklingsperspektiv eller resultat.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Nån av er som testade P.T. till PS4? Fy fan om det hade kommit som VR-spel!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ända sedan jag såg trailern för G-Police (preview trailer kom 1996, 20 år sen!) så har jag velat "flyga runt bland höghus". Spelet var väl sådär när det till slut kom, men kan tänka mig att en remake till VR vore ascoolt!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Tycker Hotdogs, horseshoes & hand grenades ser fasiken inte dåligt ut. Ser potentialen i mekaniken. Håller ni med?
https://www.youtube.com/watch?v=pOF0TORV3oY

Permalänk
Medlem

Om dom hade gjort en remake på black and white till VR hade jag lätt spelat det

Visa signatur

MB: ASUS Z170-A | CPU: Intel i5 6600K, Stock | RAM: 2*8GB Corsair DDR4|GPU: Asus MSI 1070 GamingX | PSU: Corsair 600W G-series 80 Plus | CHASSI: Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem

Närmast till hands...

The Gallery

Och tidigare nämda, Obduction

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt på att det någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid blir möjligt att köra Arma III i välfungerande VR. Känslan är redan fantastisk med TrackIR och i och med det är headtrackingen redan implementerad. Är väl troligtvis fps-kraven som gör det svårt i nuläget.

Permalänk

Vet att det inte är announced men... No mans sky lär ju portas!

Permalänk
Inaktiv

Då Sweclockers VR- redaktion knappt nämner något om racing simulatorer så kommer här ett tips - Assetto Corsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Då Sweclockers VR- redaktion knappt nämner något om racing simulatorer så kommer här ett tips - Assetto Corsa.

https://youtu.be/LlFKjWGxZqk

Det där ser helt fantastiskt ut!

Jag tror flygsimulatorer och racingsimulatorer fungerar absolut bäst med VR!

Permalänk
Inaktiv

Vill Se nästa elder scrolls spel som VR kommer aldrig lämna lägenheten ^^