Permalänk
Medlem

Luftpistol för nybörjare

Hej

Jag skulle vilja köpa en luftpistol. En riktig luftpistol som inte ser ut som en Five-seven eller en revolver. Bara en ganska billig runt 1000kr luftpistol.
Har ni några bra råd?

Tack

Permalänk

Mitt tips är att kolla in Luftvapen.info.
Där finns massor av kunnigt folk.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfredh:

Hej

Jag skulle vilja köpa en luftpistol. En riktig luftpistol som inte ser ut som en Five-seven eller en revolver. Bara en ganska billig runt 1000kr luftpistol.
Har ni några bra råd?

Tack

Här är ett komplett kit med en Gamo-pistol som ser mer ut som prickskyttepistoler:
Gamo P900
Ligger inom budget också på 899:-.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

sök på luftpistol med fjäder.

Perfecta S3 ser ut som en okej startmodell

Permalänk
Medlem

Jag har en Weihrauch HW40 PCA som jag tycker är juste. Det är en single stroke pneumatic, vilket gör den rekylfri. Avtrycket är, IMO, helt okej.
Gamo Compact är väl åxå rätt vettig som en enklare modell som inte kostar jättemycket pengar.

Trycklufts-/kolsyredrivna luftvapen som är rekylfria gör det lite enklare på många sätt att skjuta, eftersom fjäderdrivna vapen, särskilt de lite billigare, lever om en del och med fjäderdrivna luftvapen så sker rekylen innan kulan lämnat pipan, vilket påverkar precisionen.

HW40 är hyfsat billig, men kostar nog runt 1500kr eller så om man köper den ny. Begagnat ska det inte vara några problem att komma under 1000-lappen.

Gamo Compact är dyrare, och det är inte säkert att man kommer under 1000-lappen ens begagnat, men det kan ju vara värt att hålla utkik iaf.

Gamo har en annan modell, PR45, som åxå är pneumatisk som kostar ungefär som HW40, men den har jag ingen erfarenhet av.