Permalänk
Medlem

Råkade ta bort /dev/*

Jag höll på flumma lite och kompilera om kärnan osv. och efter det så tog jag bort allt i /dev (vet ej riktigt varför) och körde "sh MAKEDEV all" jag fixade lite till och startade sen om. Vad händer då? Jo tydligen gjorde den bara ad0s1[a-h] inte ad0s2[a-h] och jag har Windows på partition 1 och FreeBSD på partition 2 så då ger den ju ett felmeddelande eftersom /dev/ad0s2[a-h] inte finns så kan den inte mounta de. Jag får då ett sh skal där inte ett enda kommando fungerar pga. att den inte hittar /dev/ad0s2[a-h] och nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Är det nån som har några tips?

Permalänk
Medlem

Fick du bara ett tokryck och råkade placerade fingrarna över r, m, -, r och f i följd och trycka enter?

(Sorry, har inget intelligentare än så att säga. )

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk

Hehe

Visa signatur

Kör Mandrake Linux 9.1 och Windows XP

Sending KILL signals...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att man kan ju lika gärna ta bort allt och göra om det me MAKEDEV men det funkade ju inte riktigt så bra.

Permalänk
Medlem

Boota från startdisketterna och välj sedan console mode, därifrån tror jag du kan mounta saker och sedan återskapa /dev/

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Jag tänkte att man kan ju lika gärna ta bort allt och göra om det me MAKEDEV men det funkade ju inte riktigt så bra.

Tar du bort hjulen ifrån bilen bara för att sätta dit dem igen eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
Tar du bort hjulen ifrån bilen bara för att sätta dit dem igen eller?

Han kanske vill byta till sommardäck

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

då sätter han inte dit "dem" igen, utan några andra däck...

Min /dev försvinner också när jag installerar om