Vilken film såg du senast?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

"The hateful eight" får 8/10 toasters!
Ja vad kan man säga om den. Tarantino-film, antingen diggar man det, eller så hatar man det.

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2012

Precis hemkommen efter premiären av Batman v Superman: Dawn of justice.
Klart värt besöket, får en 10:a. Måste ses

Chassi: Fractal Design R5 Black | CPU: Intel i7 3770K @ 4.5 GHz | Kylare: Corsair H80i GT | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Antec 620 W | RAM: Corsair Vengence 16GB 1600 MHz | MOBO: Asus P8Z77-V Pro
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008

The Last Boy Scout.

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av davvarn:

Precis hemkommen efter premiären av Batman v Superman: Dawn of justice.
Klart värt besöket, får en 10:a. Måste ses

Låter bra. Har sett fram emot denna ett tag nu.
Recenscenterna verkar dock ha väldigt delade meningar om filmen. Men som superhjältefilmfan så ska det rätt mycket till om jag skulle se den som dålig. Och trailarna har ju sett lovande ut.
Blir till att se den den kommande veckan.

Namn : Jesper | Ålder : 42 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2011

Bra och skakande dokumentär om värsta koncentrationslägret i historien Jasenovac:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

"Army of Darkness" klassiker från 1992 var många år sedan jag såg den sist men hittade den på netflix igår, rekommenderas starkt. 5/5

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Deadpool, 5/7

Lyckligt ovetande.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2013

Såg precis "August Rush". Fantastisk film. Är du lite musikintresserad kommer du säkerligen gilla den.
http://www.imdb.com/title/tt0426931/

Avslutnings scenen https://www.youtube.com/watch?v=RG-PXr7sces

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Spolade mig igenom Deadpool igår. Gav den 6/10 på IMDB. Antar att jag är för gammal helt enkelt.

En annan film jag såg häromkvällen med tjejen var Coherence. Stabil 8/10.

Coherence IMDB

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av nidnus:

Spolade mig igenom Deadpool igår. Gav den 6/10 på IMDB. Antar att jag är för gammal helt enkelt.

Coherence IMDB

Såg själv deadpool nyss, andra gången.

Ger den 9/10, förutsatt att man tar den med en klackspark och har lite koll på marvel-universumet samt håller ögonen öppna, då man annars missar mycket underbar referenshumor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Såg Star Wars, kanske inte så värst spännande kan tyckas. Men inte vanliga filmerna, utan dokumentären Star Wars - Empire Of Dreams som går igenom George Lucas jobb från första filmen och allt bakok kulisserna spelen.
Otroligt intressant om man är Star Wars nörd!

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Såg Batman v Superman igår.
Blev klart positivt överraskad, speciellt efter så många lite halvdåliga recensioner.
Det är ingen film man ser på grund av någon djupare story dock. Det här är renodlad superhjälteaction. Dock gör den det bra, det blir aldrig enformigt. Effekterna och miljöerna är påkostade.
Själva storyn är dock inte helt dum den heller. Den behandlar det filosofiska problemet mänskligheten får med diverse superhjältar som de inte kan kontrollera. I grunden är det samma fråga som behandlas här som i Marvels Captain America : Civil war som snart har premiär.

Filmen känns mycket mörkare än den första Supermanfilmen, Man of Steel.
Batman har aldrig varit så våldsam och badass som i denna film. Lex Luthor är lite småknäpp och livsfarlig. Även superman tvingas visa upp en mer mörk sida.

Filmen får 9/10 av mig.

Namn : Jesper | Ålder : 42 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

@JesperT: Jag såg också filmen, jag tyckte dock att grundkonflikten var lite vek och de överreagerade.

Nå jag är nyfiken på vad denna film kan leda till, den som känner till serietidningarna från 80 talet vet att mycket kan hända och de har storymaterial att ta ifrån.
Just detta tyckte jag var extra bra med denna film, många filmer jag ser på bio ger ingen eftertanke, likaså vilja att klura på uppföljarna.
Utan att spoila för mycket så gifter sig stål och batman med varandra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Akira

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Nya starwars . 7/10 den var bra men för mycket Disney aktig.

Mobo:Asus P5k Processor:Intel core duo e8500 3.16Ghz + Cooler Master X Dream i117. Ram:kingston pc2-5300 ddr2 4GB. HDD: WD5000AAKX 500GB GPU:ASUS GeForce GTX 560 Ti 1GB . Nätdel:Chieftec 650W Ctb-650s. Chassi:Cooler Master Elite 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

10 cloverfield lane helt ok ger den en 6/10 kanske lite utdragen på vissa scener.

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Jag såg Fast 7 på Viaplay. Så jävla dålig alltså, det börjar bli för mycket nu. Hjältarna i filmen får liksom alla resurser dom vill ha. Men jag vet! Vi släpper ut bilar från ett plan och förföljer en buss, vad kan gå fel liksom? Personligen hade jag tagit en Apache istället, känns som ett säkrare kort.

Skrivet av nidnus:

Coherence IMDB

Håller med om Deadpool. En ren tonårsfilm skulle jag beskriva det som. Action, blod och penisskämt till det svämmar över.

Coherence finns på Netflix, jag har tänkt se den snart!

Skrivet av NewCamps:

10 cloverfield lane helt ok ger den en 6/10 kanske lite utdragen på vissa scener.

Jag så trailer på tuben, dem verkar helt klart spännande! Det ska vara thriller/skräck, hur skräckig är den?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012

Såg "Det Vita Folket" Igår kväll.

Rörig, konstig och totalt osammanhängande. Svenskt drama med intriger utan backstory.
Tanken är att man skall känna något för karaktärerna men det är svårt då dom är plattare än pappersark.

2/10 Sorkar
http://www.imdb.com/title/tt2172095/

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av biorrith:

Jag såg Fast 7 på Viaplay. Så jävla dålig alltså, det börjar bli för mycket nu. Hjältarna i filmen får liksom alla resurser dom vill ha. Men jag vet! Vi släpper ut bilar från ett plan och förföljer en buss, vad kan gå fel liksom? Personligen hade jag tagit en Apache istället, känns som ett säkrare kort.

Håller med om Deadpool. En ren tonårsfilm skulle jag beskriva det som. Action, blod och penisskämt till det svämmar över.

Coherence finns på Netflix, jag har tänkt se den snart!

Jag så trailer på tuben, dem verkar helt klart spännande! Det ska vara thriller/skräck, hur skräckig är den?

Hjältefilmarna är för den yngre generationen, det står rätt klart. Tycker överlag de är rätt löjliga. Finns ett par undantag dock, exempelvis tyckte jag mycket om Watchmen och Sucker punch.

Se Coherence. Mycket bra.

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

@biorrith: Skräck finns med inte så värst mycket men man märker av det, trailern är väldigt spännande det kan man hålla med om.

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2009

Den nya Batman vs Superman.
Betyg : 8 av 10
Ben Affleck som jag för övrigt rankar som B-skådis gjorde faktiskt en rätt bra insats i filmen.
Specialeffekterna var lite väl svulstiga (och overkliga) i slutet och det drar ner betyget något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Der Himmel über Berlin, den var fin 8/10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2013

The Social Network, riktigt bra var den!
9/10

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av newtoninja:

Den nya Batman vs Superman.
Betyg : 8 av 10
Ben Affleck som jag för övrigt rankar som B-skådis gjorde faktiskt en rätt bra insats i filmen.
Specialeffekterna var lite väl svulstiga (och overkliga) i slutet och det drar ner betyget något.

Måste bara kommentera, tyckte inte alls han passade som Batman.. men man tycker olika

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåning i Luleå
Registrerad
Dec 2008

den nya bond-filmen spectre. Den var inte så bra

R5 1600@3,8ghz, Sapphire Fury Tri-X, 16GB, 750GB crucial SSD, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Dell u2515h
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005

Djungelboken , en riktigt bra rulle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

The Huntsman: Winter's War

Bra grejer

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Deadpool

Klart underhållande. Inte en av dom bättre kanske som man har sett.
Men en film som man inte behöver tänka sig igenom så mycket.

Är bara att slå på autopiloten och hänga med så gott det går.

6/10

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Deadpool - Bra action och sjukt snyggt filmad. Inte så mycket mer dock. 7/10

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Captain America Civil War, seg start, mycket CGI, och halvtaskig handling. Ändå ganska okej, men alldeless för lång!

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB