Fredagspanelen 114: Pascal detaljeras, Broadwell-E i fyra modeller och HTC Vive

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 114: Pascal detaljeras, Broadwell-E i fyra modeller och HTC Vive

Jonas och Jacob lyckas slita sig från den virtuella verkligheten för ett nytt avsnitt av Fredagspanelen, med bland annat Nvidias värstinggrafikkrets GP100 på agendan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Behöver ingen VR här för att bli illamående. Bara titta på fredagspanelen med den bakgrunden och Jacobs vs Jonas skjortor. Haha

Permalänk
Medlem

Saknar Emil. Jag vet att han blivit boss och fått massa annat att göra.
Men snälla delegera och kom tillbaka till fredags panelen!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Lite off-topic, men nån som vet om Thomas recension på Philips nya 42,5 tummare är på gång?

Hur som helst, det skönt med fredag

Permalänk
Medlem

@Mrfresh:
Nej, kolla på Jacob och se utvecklingen. Redan nu är han riktigt bra. Kommer bli ännu mer avslappnat om bara några avsnitt, de kan jag satsa pengar på. Undrar om Jacob gått kurs med Conan oBrien eller någon. Gick så snabbt förändringen.

Permalänk
Medlem

@Jaco8: Thomas vet..

Permalänk
Medlem

Läste Emils inlägg på Insta eller va de var. VR: JA: de är framtiden. Rekommenderar att folk köper nu: NEJ!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mrfresh:

Saknar Emil. Jag vet att han blivit boss och fått massa annat att göra.
Men snälla delegera och kom tillbaka till fredags panelen!

Skrivet av WEBRUNNER:

@Mrfresh:
Nej, kolla på Jacob och se utvecklingen. Redan nu är han riktigt bra. Kommer bli ännu mer avslappnat om bara några avsnitt, de kan jag satsa pengar på. Undrar om Jacob gått kurs med Conan oBrien eller någon. Gick så snabbt förändringen.

Jag ska bli nästa Stephen Colbert och göra träffsäker satir på @emilakered.

Skrivet av Jaco8:

Lite off-topic, men nån som vet om Thomas recension på Philips nya 42,5 tummare är på gång?

Hur som helst, det skönt med fredag

@Laxpudding väntar tålmodigt på ett testexemplar!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag ska bli nästa Stephen Colbert och göra träffsäker satir på @emilakered.

Doit! Skönt att du har en humoristisk inställning också till hela grejen!

Permalänk
Medlem

Jag beställde Htc vive 2016-04-08 och jag kommer få min vive i maj enligt htc så inte så farlig leveranstid.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem

Det går inte en fredagspanelen-tråd utan att Emil dras upp, kan inflika att jag själv saknar hans knivskarpa humor...lite Louis CK över honom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte kollat på mer än 1 fredagspanel sen emil lämnade. Skitsynd.
Lite tråkigt för jacob kanske att höra men inget personligt, när man har vant sig vid nåt är det svårt att ändra sig.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Lika trevligt varenda gång panelen dyker upp i flödet
Tack för det!

Permalänk
Medlem

Önskar livet ur mig att AMD kommer kunna konkurrera med Intel snart med CPUerna. (jag vågar inte säga GPU pga den hatstorm som blir). Skulle vara till allas fördel om de blev riktig konkurrens. Priserna skulle sänkas till att börja med. Sen skulle nog forskningen/släppen snabbas upp också.
Ingen mår bra av en överlägsen aktör.

Permalänk
Avstängd

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

Missade du förra avsnittet? Där tog dom upp anledningen till varför Emil inte är närvarande just nu på fredagspaneler.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bredd-Clockers? Spännande.
Jag gillar panelen, bra surr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adam West:

Det går inte en fredagspanelen-tråd utan att Emil dras upp, kan inflika att jag själv saknar hans knivskarpa humor...lite Louis CK över honom

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker Jakob är suverän men saknar Emil likväl! Det är dags att han dyker upp nu så det blir lite klassisk Fredagspanelen för en gångs skull. Tycker inte det var kul att höra att man satt Emil på chefredaktörsjobb, fine om han gillar den biten men annars tycker jag ni borde ge den tjänsten till en annan. Emils touch på sidan är anledningen till att jag började läsa Sweclockers regelbundet fastän jag läst sidan sporadiskt när det startade.

Det bästa vore ju om ni tre bytte av varandra på Fredagspanelen, lite mer variation helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll på Jacob. Jag tycker han gör ett bättre och bättre jobb.
Titta på dom första fredagspanelerna, då var varken Emil eller Jonas speciellt vassa

För övrigt så gillar jag din skjorta Jacob, vart har du köpt den?

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8

Permalänk
Avstängd

YouTube

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag tycker Jakob är suverän men saknar Emil likväl! Det är dags att han dyker upp nu så det blir lite klassisk Fredagspanelen för en gångs skull. Tycker inte det var kul att höra att man satt Emil på chefredaktörsjobb, fine om han gillar den biten men annars tycker jag ni borde ge den tjänsten till en annan. Emils touch på sidan är anledningen till att jag började läsa Sweclockers regelbundet fastän jag läst sidan sporadiskt när det startade.

Det bästa vore ju om ni tre bytte av varandra på Fredagspanelen, lite mer variation helt enkelt!

Jo absolut, Jacob är riktigt vass nu efter sin inskolning
Men som du säger så tycker jag det vore roligt med lite mix, inte bara Emil till och utan framförallt Tomas skulle jag vilja se mer av, och inte bara i form av recensioner då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Jonas, tänk på ryggen när du lyfter!

Fredagspanelen har blivit lite som en tradition och vi vill se dig i rutan en lång tid framöver. Med tid så kommer du att bli nästa Arne Weise .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Missade du förra avsnittet? Där tog dom upp anledningen till varför Emil inte är närvarande just nu på fredagspaneler.

Såg bara delen när de berättade om att Emil har blivit bänkad på "bakom skrivbordet pappersjobb" än att göra det som han är bäst på, dvs recensioner och tjattra gött i "fredagspanelen". "Fredagspanelen" dog helt när Emil lämnade, vart tom och icke intressant/rätt usel om man säger så, då Jonas och Emil var så synkade och perfekt som "radarpar" för panelen.

Skrivet av anon114264:

Jag tycker Jakob är suverän men saknar Emil likväl! Det är dags att han dyker upp nu så det blir lite klassisk Fredagspanelen för en gångs skull. Tycker inte det var kul att höra att man satt Emil på chefredaktörsjobb, fine om han gillar den biten men annars tycker jag ni borde ge den tjänsten till en annan. Emils touch på sidan är anledningen till att jag började läsa Sweclockers regelbundet fastän jag läst sidan sporadiskt när det startade.

Det bästa vore ju om ni tre bytte av varandra på Fredagspanelen, lite mer variation helt enkelt!

Håller med, Emil borde släppa det och låta någon annan ta det.
Men det är väl så att "the old crew" vill hålla i alla tyglar stenhårt, och ha fullständig kontroll över allt flöde, brukar vara så i företag där personer varit med och byggt upp verksamheten under lång tid, vilket både Emil och Jonas varit, så det kanske mer handlar om 110% igt kontrollbehov än egen vilja att ta pappersarbetet?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Tyckte att Jacob var extremt jobbig i de första avsnitten han var med, men nu känns han lika bekväm som Emil var, tycker Jonas & Jacob duon fungerar bättre än Jonas & Emil :).

Går man tillbaka och tittar på de första fredagspanelerna och tio avsnitt senare så. Err...

Permalänk
Medlem

Nyttja taket + väggar för utrustning.. ~ Förslag.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk

Nej Fredagspanelen funkar inte för mig utan Emil, tyvärr. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

Ja när emil var med var det väl mer flummpanelen ? man lärde sig inget nytt
Med Jacoob spar man tid då han har gjort grovjobbet och läst på alla nya nyheter osv
Vilket uppskattas. Flum är bra men i lagom mängd!
Tycker Jacob är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

"helt tappat" var väl att hårddra lite. Jag tycker att Emil är en fena på att underhålla men jag gillar vad Jacob tillfört hittills.
Det är ju fortfarande informativt att kolla på fredagspanelen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ännu en "fredagspanel" utan Emil.
Kanske dags att döpa om "fredagspanelen" till något passande? Kanske "sömnpanelen".

Tillbaka med Emil, eller lägg ner "fredagspanelen" helt då den helt tappat sin charm/intressanta värde som videopanel när Emil lämnade.

Så länge du sitter och freeloadar på redaktionens goda arbete (dvs blockerar ads) kan du hålla dina åsikter för dig själv. Dra nu inte mer kostsam bandbredd genom att svara på detta inlägg.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superapan:

Så länge du sitter och freeloadar på redaktionens goda arbete (dvs blockerar ads) kan du hålla dina åsikter för dig själv. Dra nu inte mer kostsam bandbredd genom att svara på detta inlägg.

Haha, tror du på den själv? Är du så naiv?
"freeloadar"... Vilket påhitt du kommer med.
Och bandbredd är inte dyrt, man kan få 100/100 bandbredd för 40 kr/månad (+moms) för servrar

Och det "goda arbetet" har fallit när Emil gick ifrån fredagspanelen, så där finns det ännu mindre värde i att ge Geeks Publishing AB mer intäkter när de har en vinstmarginal på nästan 45%, en marginal som andra företag (som levererar betydligt mer värde) bara kan drömma om att nå upp till.

Så det går ingen nöd på Geeks Publishing AB om det är någon som blockar en enstaka reklamannons eller inte, kom igenom det är 90%+ som blockar så får du se om omsättning/vinst sjunker.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||