Permalänk

Grafikkortet strular

Köpte helt nya delar för att bygga en dator. Men tänkte använda det gamla grafikkort. Men när jag spelar på det så laggar det i form av att skärmen flippar svart. Grafikkortet är ett GTX 650 Ti. Så just nu använder jag ett GTS 250 som funkar utan problem. Behöver dock ett nytt. Help?

Permalänk

Vad exakt menar du med "flippar svart"? Vad är dina övriga komponenter och vilket nätaggregat har du valt? Använder du korrekt drivrutiner?

Visa signatur

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, 860 EVO 1TB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Permalänk

Kör på 250 sedan köper du ett 1070

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

@Dehumanisation: menar att den typ hoppar bilder. Bara när jag spelar spel dock. Men league of legends kväver ju inte så mycket. Det laggar även när jag kör andra spel. Kollade inköpslistan och det står att jag hade corsair rm 750w 80+ gold modulär, mm tror att killen på inet sa att jag inte behövde så mycket så har nog en som är något sämre. Har uppdaterat drivrutinerna. Intel (R) core (TM) i5-4690k CPU, asus z97-a moderkort, 8gb ram.

Permalänk

@Dehumanisation: tror det blev 600W istället.

Permalänk

600W ska definitivt räcka, om du inte glömt du koppla in den extra 6-pinskontakten på grafikkortet. Det är svårt att tolka vad du menar att problemet är med den beskrivningen du givit, "lagg" används för så många olika problem idag. Hoppar bilder = Hoppar över bilder, dvs låg FPS, känns inte flytande? Om skärmen blir svart från och till, är det ett möjligt tecken på någon typ av problem med strömförsörjningen men det kan också vara något annat fel med kortet.

Visa signatur

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, 860 EVO 1TB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Permalänk

@Dehumanisation: det känns som att bilden hoppar i alla fall, den blir svart i en halv sekund och sen fortsätter det som vanligt. Så händer det lite från och till var annan minut. Det "laggar" inte när jag kör med andra grafikkort ex GTS 250 eller gtx 670. Lämnade dock in grafikkortet till inet (eftersom att fortfarande har garanti) men dom hittar inget fel på det. Men jag är ganska säker på att det är något fel på det eftersom att det funkar att köra med andra.