Andra GPU'n i datorn clockar upp även med Crossfire avslaget.
Hej!
Har ett irriterande problem som ganska specifikt endast dyker upp i csgo. Jag får nog prestanda ut av ett av mina r9 nano's i min crossfirekonfiguration så jag har gått in i Crimson och slagit av crossfire för csgo. När jag startar spelet så går ändå clock speeden upp på andra grafikkortet och det blir lika varmt. Vad kan det bero på? En sak som fungerar är om man slår av Crossfire för hela systemet, men det känns lite önödigt att göra det varje gång man vill köra lite cs.
Märkligt att det inte fungerar stänga av crossfire i spelprofilen, iaf ett alternativ om du vill vara snäll mot korten är ju att använda amd overdrive på spelprofilen och underclocka båda korten ordentligt, då går de svalt och lungt.
@Gainsgoblin: Får en del fps drops i menyn där ljudet laggar. Det märks i musiken och när man drar musen över menyknapparna. Ingame går det oftast smooth utan fps drops faktiskt.
@Klubba: Det är just det som är problemet. I alla andra spel kan jag stänga av crossfire selektivt i varje spel men i CSGO fungerar det inte.. MM att underclocka kan vara smart. Man får inte sämre latency med lägre clock? Har du testat undervolta för att få den att gå riktigt effektivt??