Permalänk

photoshop - rotera bilder

Jag har gjort en bild i photoshop och gjort en kopia av den o vill nu rotera på den så den blir upp o ner men eftersom alla delarna är i massa olika lager så måste jag rotera dom en och en o det blir inte riktigt bra så kan man fixa det på ett enkelt sätt?

Aha jag löste det! Ni kan låsa tråden om ni vill

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

Adobe program är kassa!
gå över Paint Shop Pro...
http://www.jasc.com
Ny beta version ute!

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

GAAAHhhhh.........vad är det du säger Outloaw???? Photoshop (PS) springer cirklar runt Paint shop pro (PSP). PSP har mer gemensamt med MS Paint än med PS.

Daffyduck: lösningen på ditt problem. Det finns två sätt att rotera föremål i PS. 1) när man roterar indivuella saker man har markerat och lager edit/transform 2) om du vill rotera hela bilden och alla dens lager image/rotate canvas

Permalänk
Hedersmedlem

Om man bara vill rotera ett par lager kan man länka ihop dem också. klicka i rutan bredvid ett annat lager så det blir en liten kedje-symbol där. nu kommer det lagret att ändra position lika mycket som det du arbetar på.

Outlaw84: EBSAC

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

jag fattar inte vad folk gillar med Adobe produkter???
Adobe står för långsamma och buggiga produkter i mina ögon!

Ni har säker inte ens testat Paint Shop Pro...
Ni bara snakar skit..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex

Outlaw84: EBSAC

va??

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlaw84
jag fattar inte vad folk gillar med Adobe produkter???
Adobe står för långsamma och buggiga produkter i mina ögon!

Ni har säker inte ens testat Paint Shop Pro...
Ni bara snakar skit..

Naturligtvis, du har rätt och alla andra snackar skit.. Jag HAR kört paint shop pro under längre perioder och jag föredrar ÄNDÅ photoshop. kan du tänka dig??
Jag upplever inte photoshop som varken slött eller buggigt, särskilt inte med tanke på hur avancerat det är jämfört med lek&kladd-program som psp.
Till sist vill jag ha din hjälp med något. kan du tala om för mig ifall det i topic står "photoshop - rotera bilder" eller "kom och bråka om vilket gfxprogram som är bäst"? ..och med svaret på det i åtanke, tycker du att du tillför tråden något, alls?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Naturligtvis, du har rätt och alla andra snackar skit.. Jag HAR kört paint shop pro under längre perioder och jag föredrar ÄNDÅ photoshop. kan du tänka dig??
Jag upplever inte photoshop som varken slött eller buggigt

Hur långt tid tar det att starta Photo Shop?? Eller andra Adobe produkter? typ 10-20gånger längre än det tar att starta PSP..

Jag har inte Adobe PS installerat annars hade jag vissat dig exakt hur mycket längre tid det tar...

Sen andra produkter från Adobe som t ex Acrobat är ännu värre för att dem effektivt förpestar internet med längre laddningstid och Acrobat BRUKAR hänga sig och ta med sig alla andra Iexplorer fönster...

Det är bara liksom att jag tycker att Adobe produkter är långsama allmänt.... Okej det vi(jag) gled in på kanske inte stämmer med trådens början men nu kan vi lika gärna forsätta här...

Visa signatur

Permalänk

2pac: Japp jag hittade det, tack ändå!

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

jag kr både phostoshop och PSP.
PSP är inte lika avancerat som PS och är därmed lättare att lära sig än PS.

Har själv kört PSP sedan version 3 och visst är det ett bra program.
Använder numera bara PSP till att klippa ut och klistra in för att alla andra funktioner är bättre i PS.

Sedan suger PSP med jpg komprimering. Sparar man en fil i jpg, så får man konstiga kunturer vid olika ställen vilket är väldigt irriterande! i PS kan man välja själv hur mycket man vill komprimera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlaw84
Adobe program är kassa!
gå över Paint Shop Pro...
http://www.jasc.com
Ny beta version ute!

Det var det värsta jag hört! Antagligen tycker du det för att du inte orkar lära dig något nytt så du drar den slutsatsen om PS, och du använder nybörjarprogramet PSP istället.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

Du säger att photoshop tar längre tid att ladda, men det är väl självklart det! Prova bara att jämföra Wordpad med Word. Wordpad går snabbare att starta för att det har mindre funktioner som behöver laddas!
Själv så tycker jag att pain(t) shop pro(?) bara är ett kladdprogram för såna som inte klarar att hantera photoshop.

Adobe acrobat kan jag dock hålla med dig om att det hänger sig ofta, men annars är det helt okej. Jag använder acrobat reader, och vanliga acrobat lär ju vara ännu bättre.

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
i PS kan man välja själv hur mycket man vill komprimera.

Det går i PSP också.

Permalänk
Medlem

jag tycker det grundliga i båda programmen är vad de heter:
PAINT shop pro och PHOTO shop

det säger en hel del tycker jag...

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Det går i PSP också.

De flesta saker som går i PS går i PSP också bara att de finns på andra ställen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KvDread
jag tycker det grundliga i båda programmen är vad de heter:
PAINT shop pro och PHOTO shop

det säger en hel del tycker jag...

helt korrekt!

Permalänk

Om man arbetar professionellt med programmen och verkligen utnyttjar deras funktioner, inte bara beskär en bild då och då har PSP inte mycket att komma med jämfört med PS som är närmast industristandard. Att programmet laddar långsamt (mitt tar <20 sekunder, förresten) är knappast ett problem för oss som startar det på morgonen och stänger det först när det är dags att gå hem på kvällen. Om du bara vill ha en snabb bildvisare får du väl pirata ned ACDSee eller något.

PSPs stora fördel är priset – vilket kan vara nog så viktigt, inget tvivel om det, det är bara det att det inte gör PS midre kompetent på något sätt. Snarare borde väl PSP matchas mot PS Elements, eller?

Berätta gärna vilket illustreringsprogram man skall använda också om nu Illustrator hör till de som är för långsamma. Är ATM också undermåligt?

Att sedan försöka gnälla på Acrobat för att det "förpestar internet med längre laddningstider" tyder ju på att du inte riktigt förstått vad tanken med programmet och PDF-formatet är. Lustigt nog har jag inte upplevt några stabilitetsproblem med mina Acrobater heller, varken på jobbet eller hemma. Tala gärna om vilket filformat du vill använda för att distribuera dokument med en fast formatering istället för PDF, – xAds? EPS? Svara inte HTML bara eftersom det inte klarar av just detta. När jag skickar tidningen jag jobbar på till tryck använder jag PDF:er vilket sparar enormt mycket tid då jag får små filer och typsnitt och hela konkarongen inkluderas i filerna.

P.S.
Apex får gärna förklara förkortningen för de församlade.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
P.S.
Apex får gärna förklara förkortningen för de församlade.

ebsac -> Error Between Screen And Chair

Visa signatur