Permalänk
Avstängd

iPhone 6, 16GB, låst Tre

En 3v gammal iPhone 6, säljer då jag ändå bara använder jobbtelefon, förnyade mitt abonnemang då det blev billigare för mig oavsett hur jag än vred och vände på det.

16GB versionen, grå/svart, kartong manual osv, finns i Norrköping men kan även skicka och jag står för frakten (Swish/Nordea) gäller.

Bud från 3500kr får jag ett vettigt bud säljer jag den, ingen utsatt tid.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Finns inga låsta iPhones sedan maj -14.. Gäller Ip4 8Gb, 5s, 6 och 6s.. OM den mot förmodan skulle va låst, så har operatören skyldighet o låsa upp gratis..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Finns inga låsta iPhones sedan maj -14.. Gäller Ip4 8Gb, 5s, 6 och 6s.. OM den mot förmodan skulle va låst, så har operatören skyldighet o låsa upp gratis..

Okej skrev mail till dem, fick den för 3v sen och kollade förut mitt jobb Telia kort fungerar inte i den.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Den kan vara låst men enligt den nya lagen som någon ovan nämnde så är de tvungna enligt denna lag låsa upp telefonen kostnadsfritt. Skall räcka med ett telefonsamtal med IMEI-nr så skall det vara ordnat på ett ögonblick. Alternativt besöka närmsta 3Butik.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Så här funkar det hos tre.. efter ett år kan du köpa upplåsningskoden för 350kr efter två år eller när det abonnemanget går ut som du tecknade med mobilen gått ut så får du öppna den kostnadsfritt.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Så här funkar det hos tre.. efter ett år kan du köpa upplåsningskoden för 350kr efter två år eller när det abonnemanget går ut som du tecknade med mobilen gått ut så får du öppna den kostnadsfritt.

Nej! Som vi redan sagt, så har operatören (Inkl 3) skyldighet o låsa upp telefonen kostnadsfritt om den är köpt efter ett visst datum..
Jag fick min 2 månader gamla 5s upplåst kostnadsfritt via Telenor, Detta var i Januari -14.. Är osäker på datum, Men har för mig att iPhones köpte efter oktober / Nov -13 ska vara upplåsta. Gäller även polarens 3 låsta 5s han köpte en vecka efter mig..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Ringde dem nu, låst i 12mån efter det kan man låsa upp gratis

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Det där låter så märkligt i mina öron, jag är fullkomligt övertygad om att jag läst att telefoner inte får säljas operatörslåsta längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att den var låst till tre, hade köpt den annars.
För att klara upp låsningen se: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/...
"Konsumenterna ska ha rätt att få operatörslås borttagna snabbt och kostnadsfritt efter den första bindningstiden."

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Det där låter så märkligt i mina öron, jag är fullkomligt övertygad om att jag läst att telefoner inte får säljas operatörslåsta längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Mailade med fick nyss svar, det har att göra med om man köper kontant eller utan bindningstid

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zadazi:

Synd att den var låst till tre, hade köpt den annars.
För att klara upp låsningen se: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/...
"Konsumenterna ska ha rätt att få operatörslås borttagna snabbt och kostnadsfritt efter den första bindningstiden."

Du får ta och byta kan släppa den för 3500kr, tre har blivit grymma med täckning efter senaste uppgraderingarna och bra service.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

@Jaeger90: Tyvärr ingen mottagning där jag bor med tre och nästan ingen med de andra operatörerna heller. ;P
Men tack ändå.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej,

min fru slängde nyligen sin 6:a i toaletten och är på jakt efter en ny. 3300+frakt bjudet.

MVH
Daniel

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Tja!

3400+frakt är mitt bud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaeger90:

Ringde dem nu, låst i 12mån efter det kan man låsa upp gratis

Så ska de inte va..

Skrivet av Specias:

Det där låter så märkligt i mina öron, jag är fullkomligt övertygad om att jag läst att telefoner inte får säljas operatörslåsta längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt! Iofs har ja bara hört de om iPhones, Men de kan mycket väl stämma som du skriver..

Skrivet av Zadazi:

Synd att den var låst till tre, hade köpt den annars.
För att klara upp låsningen se: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/...
"Konsumenterna ska ha rätt att få operatörslås borttagna snabbt och kostnadsfritt efter den första bindningstiden."

De där är också fel.. iPhones köpta efter ett visst datum får inte va operatörslåsta.

Skrivet av Jaeger90:

Mailade med fick nyss svar, det har att göra med om man köper kontant eller utan bindningstid

Ja har alltid köpt mina med bindningstid och avbet, Och dom har varit upplåsta..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Hej,

min fru slängde nyligen sin 6:a i toaletten och är på jakt efter en ny. 3300+frakt bjudet.

MVH
Daniel

Skrivet av pistolpet3y:

Tja! 3600kr + frakt kan ja sträcka mig till

3400+frakt är mitt bud!

Tja 3600kr + frakt kan jag sträcka mig till

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Vi möts på mitten med 3.5+frakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pistolpet3y:

Vi möts på mitten med 3.5+frakt

Det tar emot xD men okej.. skickar PM

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||