Vilken mobiltelefon har ni?

Permalänk
Medlem

Galaxy S3 med CM13. Letar anledningar att köpa en Oneplus 3 men jag använder telefonen så lite. Det enda jag saknar är bättre kamera allt annat duger S3an till.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Kör en Samsung Galaxy S6 Edge, måste säga att jag blev mäktigt överraskad och är supernöjd över telefonen.

Fungerar kanon och designen är galet snygg!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

OnePlus2. Dubbla sim-kort, bra kamera, stor skärm för sporttittande samt ett lågt pris. Haft den nåt halvår och är absolut nöjd!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Nexus 5X - enda jag egentligen saknar är Qi-laddning. Batteritiden är dock bedrövlig. Har en iPhone 6 i tjänsten, och 5X:en går två laddningar på en iPhone-laddning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

galaxy s4plus, det som var bra var att abonnemanget kostade 195kr med 3 gb surf och fria samtal ink mobil, fast jag har höjt till 7gb så nu kostar det 245, jäkligt prisvärt då för 1,5 år sedan. Annars är jag rätt snål med telefon för jag tycker inte det tillför mer att ha en dyr telefon. Då lägger jag hellre pengarna på något annat. Men om ett halvår ska det letas nästa fynd när abonnemanget går ut.

Permalänk
Medlem

@Casper: Faktikt förvånad över att det inte är ett problem alls. Jämförde med min polares Z5:a, 5" och 1080p, och det går inte att se någon skillnad. Även om upplösningen är låg så är färgerna faktiskt jättebra på Redmin. Jag var beredd på att det skulle upplevas pixligt, men har aldrig ens tänkt på det sen jag började använda den. Får ut 5-7h skärmtid beroende på mängd wifi under dagen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag kan hålla med om en del du skriver om faktiskt. Just detta har jag dock själv inga problem med. Ibland kan jag ha lite problem med vad som faktisk ska kopieras så där kan jag känna igen mig.

Men vad jag tänkte komma till är: Håller du ner fingret så att du kan välja exakt var i texten du vill ha markören när du ska börja skriva?

För på det sättet så hamnar iaf jag 999/1000 gånger rätt på någon sekund bara.

Om du inte visste - så gör det livet enklare för dig! Om du visste - då kan jag inte hjälpa dig mer!

Drar ett till citat på dig då jag av misstag hittade en funktion som löser "problemet" - Force touchar man space/mellanslag så kan man därefter flytta betydligt simplare! Detsamma gäller för att markera

Permalänk
Medlem

Oneplus One fortfarande, oerhört nöjd med den! Custom rom såklart.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

ingen.. för fattig..

Permalänk
Medlem

Lenovo Moto G4 Plus sedan 3 dagar.

Gick från en Moto X 2014 så inte så stor uppgradering vad gäller själva prestandan, men bättre kamera, bättre batteritid, 2x SIM och microsdport är väl de största skillnaderna

Nöjd än så länge, inte märkt av något negativt, annat än det som gör Moto G till en budgettelefon jämfört med X:en, dvs avsaknad av sensorer på framsidan (går ej att vifta fram Moto Display) och att det är en kant runt hela skärmen, snarare än att glaset är lite välvt. Så den känns så klart lite mer budget, men inget jag lider av.

För 2490kr känns den prisvärd, men inte lika prisvärd som Gen 1 Moto G:n var

Permalänk
Medlem

Har haft ett antal telefoner genom åren men min nuvarande OnePlus Two är faktiskt den enda jag känner att jag inte vill byta ut.
Den är tillräckligt bra på de flesta håll och den var relativt billig.

Överlag väldigt nöjd med telefonen!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Skaffade nyligen en Huawei Y6. Varianten med dubbla simkortsplatser och 2 GB RAM. Fungerar fint hittills. Mycket bra GPS vilket är extremt kritiskt för just mig. Överraskad över hur snabb den upplevs dvs bra flyt i gränssnittet men det beror väl mycket på mjukvaran också. Det tyngsta jag gör med den, förutom BOINC, är att surfa på webben med Opera så inget speciellt krävande precis. Batteritiden kunde dock vara bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

S4+ men den är just nu "trasig" och reservdel är beställd från uk men britterna tar 2 veckor på sig för att skicka ett litet kretskort, jag bestämde mig för att beställa en 1+3a!
Vad är era erfarenheter med 1+3an?

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

Använder BlackBerry Classic & BlackBerry 9320 Curve

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Galaxy Note 4

Galaxy Note 2 (2st)
Iphone 4S
iPhone 3GS
iPhone 3

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Honor 7 då det var bra deal på 3 med 249kr mångaden 1år paja skärmen garanti sen olåst var svår slagen deal och är nöjd med den är inget jag har att klaga på då den funkat riktigt bra än efter någon månads användande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Oneplus 3.
Innan dess hade jag Moto G (2014/Gen 2).

Beställde Oneplus 3 då min Moto var för slö, en dag efter jag beställt min nya mobil så lyckades jag repa min Moto rejält på skärmen.

Just nu Folio på mobilen från dbrand.com.
Toknöjd!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Samsung E620

Riktigt smidig och liten och lång passtid

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Oneplus 3.
Innan dess hade jag Moto G (2014/Gen 2).

Beställde Oneplus 3 då min Moto var för slö, en dag efter jag beställt min nya mobil så lyckades jag repa min Moto rejält på skärmen.

Just nu Folio på mobilen från dbrand.com.
Toknöjd!

Har en Oneplus 3 också. Bytte ut min s3a som var plågsam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Honor 7 då det var bra deal på 3 med 249kr mångaden 1år paja skärmen garanti sen olåst var svår slagen deal och är nöjd med den är inget jag har att klaga på då den funkat riktigt bra än efter någon månads användande

Skaffade min via Comviq (månadens mobil April)
Fria samtal & sms 3GB surf (senior abonnemang) 195:-

Löjligt billigt

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Använder främst min arbetstelefon som är en Xperia Z5.
Vi får en viss summa att köpa telefon för, allt utöver det dras från lönen. Minns inte hur mycket extra det blev, men företaget är själv en återförsäljare så vi får rätt bra priser.

Inte märkt så mycket av några värmeproblem el liknande. Var problem en gång när jag använt den aktivt för att kolla på nätet och sen fick ett samtal. Löste sig med en omstart och lite avkylning. Dock har det bara hänt en gång i början, sen har det nog kommit uppdateringar också efteråt som ev förhindrat sånt.

Hade tidigare en Xperia ZR.
Min privata telefon, som jag i princip aldrig använder, är en Acro S.

Som synes kör jag bara Sony, efter noggranna överväganden varje gång. Sony är underskattade jämfört med Samsung och Apple. En orsak till att välja dem är för att främja konkurrensen och stödja en annan tillverkare som gör bra produkter.

De egenskaper som utmärker Sony jämfört med andra, även om det kommer mer från andra också, är:
-Vattentät
-Bra batteritid
-Tunn och lätt, hyfsat åtminstone.
-Bra byggkvalitet
-Har hål för rem

Nackdelar är t ex:
-Inte först med uppdateringar
-Inte så revolutionerande med nya funktioner
-Ibland dyra

Totalt sett är det inte några större överraskningar, men välbalanserade och rätt bra mobiler som tål lite mer än genomsnittet.

Får hoppas att det kommer en ny Sony-platta i höst, sålde tidigare min Z3 Tablet då jag fick bra betalt för den.

Ett allmänt tips också som inte bara gäller Sony:
Skaffa en laddare med stöd för Quickcharge om er mobil stöder det, laddar väldigt snabbt för de gånger man inte har tid att lämna på laddning en längre tid.

Permalänk
Medlem

Efter 4-5 år av Iphone 4s och 5 c så köpte jag en OnePlus3 precis för att min sambo behövde en telefon till Pokemon GO då hennes var för dålig.

Haft den i några dagar nu, det ända jag tycker är irriterande än så länge är all jävla reklam överallt Chrome. Och har ingen lust att roota den för att få bort det.

Om de är några speciella appar man måste ha till Android så är jag intresserad

Permalänk

Världens bästa telefon Samsung Galaxy S7 Edge

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Efter 4-5 år av Iphone 4s och 5 c så köpte jag en OnePlus3 precis för att min sambo behövde en telefon till Pokemon GO då hennes var för dålig.

Haft den i några dagar nu, det ända jag tycker är irriterande än så länge är all jävla reklam överallt. Och har ingen lust att roota den för att få bort det.

Om de är några speciella appar man måste ha till Android så har jag intresserad

Om man vill kunna blockera telefonförsäljare alternativt bara vill veta vem som ringer, så brukar jag rekommendera TrueCaller. Fungerar mycket bättre på Android än iPhone

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Ska kolla in det

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S3 Neo. Android 4.4.2 KitKat.
Inköpt september 2014. Skulle vilja ha haft en bättre kamera osv.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Haft den i några dagar nu, det ända jag tycker är irriterande än så länge är all jävla reklam överallt. Och har ingen lust att roota den för att få bort det.

Om de är några speciella appar man måste ha till Android så är jag intresserad

Vadå för reklam? Var?

---

Har en OP3, galet nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pergro:

Skaffade min via Comviq (månadens mobil April)
Fria samtal & sms 3GB surf (senior abonnemang) 195:-

Löjligt billigt

Fuskigt ;)... bättre deal än min men är ändå nöjd och dom är löjligt prisvärda sen lurade jag på frun en p9 på comviq för 255kr månaden så vi köra bara huawei här hemma och är trevlig den med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag ville komma undan billigt och köpte mig en Nexus 5x för 2000kr.
Otroligt nöjd och med "rena" google, Android blir faktiskt så mycket bättre än sony med sin bloat som jag hade innan.

Att kunna få Android N (7?) direkt OTA (over the air) in i telefonen har google gjort extremt bra med.

Det enda jag kan klaga på är att det inte finns plats för SDkort.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

iPhone 6s Plus 128gb, använder 10... XD

Visa signatur

Hej