Permalänk
Medlem

AMD A6-5400k Speldator, hjälp!

Tjenare allesammans!
Jag har länge velat haft en stationär dator som jag kan spela lite enklare spel med mina kompisar, till exempel counter strike.
Men jag har dock aldrig velat lägga ner 12k på en bra speldator, min budget är klar och tydlig.
Men nu har jag hittat en dator och som rubriken lyder: AMD A6-5400k och funderare på om det ändå är en vettig dator att köpa. Den kostar 4k och känner att det är ett rimligt pris för mig som inte är något proffs.
Har letat runt på recensioner angående denna PC men inte hittat något vettigt. Om några av er kan säga något angående denna PC så vore jag oerhört tacksam, och gärna att ni förklarar lite vad som är bra och dåligt av det som sitter i PC'n.
Tack på förhand!!

AMD A-series A6-5400K 3,6GHz
8GB DDRIII
1TB Hårddisk Toshiba 7200
Asrock Moderkort
Radeon HD 7540D / 2 GB
10/100/1GB lan
5.1 Ljudkort
ATX Miditower 500w

/ Ompenn

Permalänk
Medlem

riktig skit, hör hemma på tippen... 4k rakt ner i sjön tyvärr, den datorn lär inte orkar ett enda spel på lägsta.

råder dig att kolla här på swec marknad istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

riktig skit, hör hemma på tippen... 4k rakt ner i sjön tyvärr, den datorn lär inte orkar ett enda spel på lägsta.

råder dig att kolla här på swec marknad istället.

Är det innehållet som är skit eller har du egna erfarenheter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

egna erfarenheter? förstår inte riktigt hur du menar? jag har inte ägt någon av delarna, men jag vet ungefär hur de presterar. innehållet är skit ja, riktigt gammalt och budget redan då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

egna erfarenheter? förstår inte riktigt hur du menar? jag har inte ägt någon av delarna, men jag vet ungefär hur de presterar. innehållet är skit ja, riktigt gammalt och budget redan då.

Okej, tack för hjälpen!
Vet du någon modernare dator som man kan köpa för runt 4k?

Permalänk
Medlem

Böjd att hålla med. Förslagsvis försöker du hitta en burk för hälften här på marknaden och köper sedan ett grafikkort för 2000kr istället. Kommer ge betydligt mer spelupplevelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

@DozeN menar innehållet.

Om vi säger så här att om man vill ha en dator som klar lite spel hyffsat bör man kanske inte skaffa nått som mest är tänkt för enklare kontorsprogram.

Vad är det tänkt för spel, och vad har du för budget ungefär?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

Okej, tack för hjälpen!
Vet du någon modernare dator som man kan köpa för runt 4k?

somsagt skulle råda dig att kolla här på marknaden. kan leta upp något till dig imorgon (är trött och på mobilen nu), vart bor du?

Permalänk
Medlem

Om man kunde öka på budget kanske något så skulle man nog kunna få ihop nått som funkar för enklare spel, men blir till att bygga själv förstås då...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

somsagt skulle råda dig att kolla här på marknaden. kan leta upp något till dig imorgon (är trött och på mobilen nu), vart bor du?

Västernorrland

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

@DozeN menar innehållet.

Om vi säger så här att om man vill ha en dator som klar lite spel hyffsat bör man kanske inte skaffa nått som mest är tänkt för enklare kontorsprogram.

Vad är det tänkt för spel, och vad har du för budget ungefär?

Jamen typ Counter strike, kanske GTA IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

Tjenare allesammans!
Jag har länge velat haft en stationär dator som jag kan spela lite enklare spel med mina kompisar, till exempel counter strike.
Men jag har dock aldrig velat lägga ner 12k på en bra speldator, min budget är klar och tydlig.
Men nu har jag hittat en dator och som rubriken lyder: AMD A6-5400k och funderare på om det ändå är en vettig dator att köpa. Den kostar 4k och känner att det är ett rimligt pris för mig som inte är något proffs.
Har letat runt på recensioner angående denna PC men inte hittat något vettigt. Om några av er kan säga något angående denna PC så vore jag oerhört tacksam, och gärna att ni förklarar lite vad som är bra och dåligt av det som sitter i PC'n.
Tack på förhand!!

8GB DDRIII
Asrock Moderkort
Radeon HD 7540D / 2 GB
10/100/1GB lan
5.1 Ljudkort
ATX Miditower 500w

/ Ompenn

Kampanjpris 5490 kr. Mycket bättre grafikkort och väldigt mycket bättre processor.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/240085-l...

Kampanjpris 4790 kr. Mycket bättre grafikkort och processor.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/240091-l...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Om du inte är alltför anal och måste köra grafiken i Ultra 1080p/4k osv,
så kanske AMD A10-serien med fyra kärnor och Radeon R7 kunde vara någonting eftersom dessa faktiskt pallar att hantera flera "större speltitlar" till en behaglig upplevelse. På YouTube finns i vanlig ordning videos där gamers testat hur väl/uselt det fungerar. Sök på YouTube exempelvis cs:go amd A10 radeon r7.

Har du redan CS:GO, skärm, mus, kanske även något funktionellt chassi i gömmorna, etc etc etc - allt som kan räknas bort från budget - så är det hur som helst förmodligen helt görbart att på ett eller annat vis få ihop en datamaskin för ~4000sek som levererar mera än tillräckligt med juice så att du kan roa dig med kamraterna.

Den "AMD A6-5400k"-baserade datamaskinen med prislapp 4k är för övrigt ej rimligt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Datorn du har beskrivit är värdelös, ingen dedikerad grafik samt de billigaste komponenterna i övrigt.

Här är en pc som är färdig med allt installerat osv, får minst 150 FPS i CSGO med allt max @ 1080p http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/243532-l...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

Tjenare allesammans!
Tack på förhand!!

8GB DDRIII
Asrock Moderkort
Radeon HD 7540D / 2 GB
10/100/1GB lan
5.1 Ljudkort
ATX Miditower 500w

/ Ompenn

Är det någon på Blocket som säljer den och påstår att det är en speldator? Skulle ej bli förvånad...

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompenn:

Västernorrland

Verkar tyvärr vara väldigt få datorer som säljs, här är den enda jag hittade: https://www.blocket.se/vasternorrland/Bra_Speldator_med_skarm...

Lite oklart vilka komponenter som sitter i den mer exakt, jag mejlade säljaren och frågade Det är väl grafikkortet som är kasst, men för cs lär det funka alldeles perfekt, du lär garanterat få över 250fps.