Permalänk
Medlem

Ska till USA snart

Tja,

Jag ska till USA här i veckan och jag har kollat runt lite och sett är CPU och gpu är väldigt mycket billigare. Skulle det funka att köpa dom i USA och sen stoppa in dom i min dator hemma?

Visa signatur

Lian Li PC-011 Dynamic | Intel i7-9700k 5.1GHz | Aorus Elite | Corsair 4x8 32GB 3200MHz | Corsair Hydro H150i | Gigabyte 1080ti OC | Samsung 970 Plus 500GB x2 | Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Ja, det fungerar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tdevz:

Tja,

Jag ska till USA här i veckan och jag har kollat runt lite och sett är CPU och gpu är väldigt mycket billigare. Skulle det funka att köpa dom i USA och sen stoppa in dom i min dator hemma?

Tänk på att vissa skatter inte är inkluderade i priserna som visas i butikerna utan de läggs sen på i kassan.

Permalänk
Medlem

Det fungerar men tänk på att det förmodligen blir ett jäkla strul ifall något skulle gå sönder eller vara DOA. Är det värt besväret? Det är upp till var och en att avgöra men för min egen del betalar jag gärna lite mer för att slippa allt strul.

Det enda jag egentligen skulle kunna tänka mig att köpa utomlands (i teknikväg) är t.ex. Apple-produkter vars garanti gäller över hela världen och där man kan lämna in produkten direkt i butik vid strul istället för att skicka den fram och tillbaka över hela världen. Jag tror även att vissa GPU-tillverkare erbjuder 'worldwide warranty' (EVGA?).

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Tack för dom snabba svaren antar att nätagg kanske inte är optimalt att köpa eftersom dom har annan ström där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li PC-011 Dynamic | Intel i7-9700k 5.1GHz | Aorus Elite | Corsair 4x8 32GB 3200MHz | Corsair Hydro H150i | Gigabyte 1080ti OC | Samsung 970 Plus 500GB x2 | Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Tror ärligt talat dem flesta erbjuder "worldwide warranty" idag. Eftersom det dessutom nästan alltid är så att man kan gå direkt via tillverkaren så ska det inte vara några problem även om det är någon del som trasig.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk som sagt på att skatt inte inkluderas i priserna "på hyllan". Den åker du också på och jag tror att den skiljer beroende på vilken stat du ska till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tdevz:

Tack för dom snabba svaren antar att nätagg kanske inte är optimalt att köpa eftersom dom har annan ström där

Skickades från m.sweclockers.com

Sannolikt är det bara kabeln mellan väggen och psun som skiljer då tex Corsair RM850x är specad för spänningar mellan 100V och 240V. Dessa sladdar går att köpa ungefär överallt.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Tdevz:

Tja,

Hoppas du inhandlar RX480 isf

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop