Permalänk
Medlem

Mín son har letat och letat efter en Snorlax och kläckt säkert 10 10Km och inte lyckats få en.. Imorse spånade en i vardagsrummet som han fångade ... senare under dagen fick han 2 Snorlax av sina 3 10km ägg Så nu har han 3 Snorlax.... trägen vinner

Ps... igår fångade vi även en Dragonite var på 1955 CP .. Vi är på samma level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ska man gå in och min maxa på den nivån att man letar pokemons med hög IV så spelar självklart attackerna också roll.
Och nej, man kan inte se eller räkna ut IV innan man fångat den såvida det inte finns nån mod till spelet som gör det?

Angående vad som är värt att behålla, jag fick 2 Dratini igår, en CP ~360 och en CP ~580. Med ditt resonemang så hade det inte gjort något mer än 4 candy om jag inte fick den på CP ~360, istället visade det sig att den har IV 97% och jag räknar med att den kommer sparas väldigt länge tills jag förhoppningsvis får möjligheten att uppgradera den i framtiden.

Oavsett IV är Dratini med så låg CP inte värd att slösa stardust och candy på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vad har de för betydelse om någon Pokemon är XS eller XL i vikt samt längd.

Vad gör de för skillnad och vad bör man spara ?

Visa signatur

--------------------------
...::: Adder :::...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adder:

Vad har de för betydelse om någon Pokemon är XS eller XL i vikt samt längd.

Vad gör de för skillnad och vad bör man spara ?

Jag tror det är ett halvdant försök att göra spelet lite mer personligt. Om du får en Slowbro som är 2m och väger 20kg kanske du får en bild i huvudet på en långsmal typ. Medans en 100kg margikarp kanske ger dig en annan.
** Helt påhittade mått, endast för att ge exempel **

Men för spelets skull ser jag absoult ingen användning av det.

Permalänk
Medlem

Förr trodde man att vikt och längd påverkade stats som HP.
Men troligtvis gör dom inget utan istället är det hemliga stats som påverkar sådant istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, attackerna ändras när man evolve:ar så de spelar ingen roll. Varför ska man räkna ut IV innan man fångat en pokemon?

Jag tror du antingen missförstått vad vi pratar om, eller citerar fel person nånstans.

Edit: max CP för dratini är 983, så de är för dåliga båda två

Men du vet ju inte vilken "level" dragonairen var?
Det enda som spelar roll i slutändan är attacker och IV, du kommer ju ändå att kunna uppgradera din 100% IV dratini från CP ~90 om du så vill. Då kommer den bli bättre än din 930 dragonair med 50% IV i slutändan, även om det kommer att krävas mer candy. Det är nog det som @Ianbonden menar.

Permalänk
Medlem

Den nya speedtrackern är sjukt dryg...
Åkte 14 km rullskidor idag, 4:40 min/km. Fick totalt 1.2 km trackade på eggen... Vet inte om det var för att det kom upp rutan med "You are going too fast. I am a passenger bla bla bla" som jag ju inte tryckte på för jag hade telefonen nerpackad... Men grymt irriterande var det i vart fall...

Samma sak när jag springer. 5 km ger typ 1 km.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nesvop:

Men du vet ju inte vilken "level" dragonairen var?
Det enda som spelar roll i slutändan är attacker och IV, du kommer ju ändå att kunna uppgradera din 100% IV dratini från CP ~90 om du så vill. Då kommer den bli bättre än din 930 dragonair med 50% IV i slutändan, även om det kommer att krävas mer candy. Det är nog det som @Ianbonden menar.

Han skrev vilken CP den var på, och såvida man inte vill slösa på sin stardust (något man absolut inte vill), så var den för dålig för att evolve:a, oavsett vilka IV den har. Attacker spelar ingen roll i det här fallet.

Men strunt samma, vill man evolve:a för skojs skull istället för att bara försöka maxa allt, så är det bara att tuta och köra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Mattecoach

@Nesvop:

Tror gränsen är på 11 km/h eller något sånt, något man ofta kommer över när man springer/cyklar/kör rullskidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Den nya speedtrackern är sjukt dryg...
Åkte 14 km rullskidor idag, 4:40 min/km. Fick totalt 1.2 km trackade på eggen... Vet inte om det var för att det kom upp rutan med "You are going too fast. I am a passenger bla bla bla" som jag ju inte tryckte på för jag hade telefonen nerpackad... Men grymt irriterande var det i vart fall...

Samma sak när jag springer. 5 km ger typ 1 km.

Den kollar inte din position så ofta, och tar då fågelvägen mellan punkterna. Så går du en sträcka med många svängar mm så skiter det sig....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Den nya speedtrackern är sjukt dryg...
Åkte 14 km rullskidor idag, 4:40 min/km. Fick totalt 1.2 km trackade på eggen... Vet inte om det var för att det kom upp rutan med "You are going too fast. I am a passenger bla bla bla" som jag ju inte tryckte på för jag hade telefonen nerpackad... Men grymt irriterande var det i vart fall...

Samma sak när jag springer. 5 km ger typ 1 km.

Nackdelen för er som är vältränade.
När jag springer funkar det nästan bättre än när jag går (men fortfarande inte bra).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Nesvop:

Tror gränsen är på 11 km/h eller något sånt, något man ofta kommer över när man springer/cyklar/kör rullskidor.

Jo, det snackades om att det förr var 17 km/h, vilket känns rimligt om man vill ta bort de som cyklar/kör bil.

Skrivet av Gelantious:

Den kollar inte din position så ofta, och tar då fågelvägen mellan punkterna. Så går du en sträcka med många svängar mm så skiter det sig....

Vet inte om detta stämmer, jag får ju väldigt bra tracking med t ex. Runkeeper, och jag befinner mig oftast korrekt även på Pokemon Go.

Skrivet av Henrik-W:

Nackdelen för er som är vältränade.
När jag springer funkar det nästan bättre än när jag går (men fortfarande inte bra).

Det får väl klassas som det positiva i det hela då, kanske inte ska vara alltför grinig :-).

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår det som så uppdaterar den sig varje 03:45 minut så säga.
Men tror faktiskt det är längre än så.

Om jag går och lyssnar på musik så kan jag kolla min räknare efter varje låt.

Så det är viktigt att man inte stänger av appen direkt när man kommer hem innan den hinner uppdatera sig.
Tror det är möjligt att man behöver låta den gå en tur innan man lämnar hemmet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jo, det snackades om att det förr var 17 km/h, vilket känns rimligt om man vill ta bort de som cyklar/kör bil.

Vet inte om detta stämmer, jag får ju väldigt bra tracking med t ex. Runkeeper, och jag befinner mig oftast korrekt även på Pokemon Go.

Det får väl klassas som det positiva i det hela då, kanske inte ska vara alltför grinig :-).

Skrivet av Terrell:

Vad jag förstår det som så uppdaterar den sig varje 03:45 minut så säga.
Men tror faktiskt det är längre än så.

Om jag går och lyssnar på musik så kan jag kolla min räknare efter varje låt.

Så det är viktigt att man inte stänger av appen direkt när man kommer hem innan den hinner uppdatera sig.
Tror det är möjligt att man behöver låta den gå en tur innan man lämnar hemmet med.

10.5km/h är det nu.
Appen kollar din position varje minut och uppdaterar progress på äggen var 4e minut.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

10.5km/h är det nu.
Appen kollar din position varje minut och uppdaterar progress på äggen var 4e minut.

Så om jag har rört mig med en medelhastighet över 10.5 km/h i en minut så räknas det inte mot äggen? Både när jag springer och åker rullskidor så är medelhastigheten definitivt högre än 10.5 per minut.

Grymt irriterande att achievmentet/medaljen heter jogger...

Men tack för info i vart fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

10.5km/h är det nu.
Appen kollar din position varje minut och uppdaterar progress på äggen var 4e minut.

Lite jobbigt med positionskoll en gång per minut. Då får man stå och vänta en minut vid pokestoppet innan gubben anses vara där. Jag ägnade fem minuter idag åt att försöka få min gubbe att stå nära ett stopp. Lade ner till slut, helt omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju när gpsen flippar ur och tar gubben 500m bort från ens position så hittar man en ny pokémon där.

Gäller att klicka snabbt dock.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Fick en lyckad Eeve evolve nyss, hade högsta på 520 eller nåt och gjorde det där namntricket till Rainer och vips blev det en lyckad evolve på 1482cp rätt så najs

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

Fick en lyckad Eeve evolve nyss, hade högsta på 520 eller nåt och gjorde det där namntricket till Rainer och vips blev det en lyckad evolve på 1482cp rätt så najs

Tyvärr funkar det bara en gång så jag går fortfarande och väntar på en hundraprocentig Eevee.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrik-W:

Lite jobbigt med positionskoll en gång per minut. Då får man stå och vänta en minut vid pokestoppet innan gubben anses vara där. Jag ägnade fem minuter idag åt att försöka få min gubbe att stå nära ett stopp. Lade ner till slut, helt omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är just beräkningen av hur långt man har gått som sker sällan. Avatarens position uppdateras vanligen i realtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nja, det är just beräkningen av hur långt man har gått som sker sällan. Avatarens position uppdateras vanligen i realtid.

Det var skönt att höra, hade blivit tokig annars. Måste haft kass GPS uppkoppling innan då.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Tyvärr funkar det bara en gång så jag går fortfarande och väntar på en hundraprocentig Eevee.

Så det tricket med att byta namn fungerar fortfarande? Fick nämligen en 100IV Eevee påväg hem idag som jag funderar på om det är värt att uppgradera, tyvärr har den bara 210CP så rätt låg level men man kan ju inte kräva att hitta level 30 pokemons när man inte är där själv ens..
Men hade varit roligt att få någonting som var användbart till att försöka ta över ett gym med även om det kostar mycket stardust.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Fick en lyckad Eeve evolve nyss, hade högsta på 520 eller nåt och gjorde det där namntricket till Rainer och vips blev det en lyckad evolve på 1482cp rätt så najs

Skrivet av Dunder:

Tyvärr funkar det bara en gång så jag går fortfarande och väntar på en hundraprocentig Eevee.

Skrivet av lanbonden:

Så det tricket med att byta namn fungerar fortfarande? Fick nämligen en 100IV Eevee påväg hem idag som jag funderar på om det är värt att uppgradera, tyvärr har den bara 210CP så rätt låg level men man kan ju inte kräva att hitta level 30 pokemons när man inte är där själv ens..
Men hade varit roligt att få någonting som var användbart till att försöka ta över ett gym med även om det kostar mycket stardust.

För mig fungerade det då jag hade blixt och eldvarianten kvar. De var redan omdöpta sedan innan patchen som skulle ta bort detta släpptes om det påverkade. Så har alla tre nu. Minns inte om det var onsdags eller torsdags jag uppgraderade dessa, hade fått tag med tillräckligt med Eevee-godis för att utveckla bägge.

Kan ju hända att jag bara hade tur förstås.

Permalänk
Medlem

Kvällens blogginlägg.

Stack till den lokala staden
Ösregnade
Var pride festival
Och råkade låsa ute mig från båda mina simkort

Hittade trots allt det min kompanjon ute i regnet och drog med honom hem för att låsa upp sim korten och sedan avslutade med att dra till Gekås istället

Där vi sent på kvällen hittade
Mr. Mime, Abra, Electabuzz, Meowth och Kingler som jag inte hade tidigare.
Blev ok trots allt.

Lämnade en 50 CP Kakuna på gymmet där med som fortfarande är kvar efter flera timmar.

Permalänk
Medlem

Tycker jag ser många som är ute och åker bil/moped och spelar pokemon. Varje gång jag går till och från gymmet (IRL gym, inte pokegym) så går jag förbi två pokestops. Det är lite "avlägset" och det rör sig aldrig speciellt mycket folk där egentligen. Nästan varje gång ser jag att det står en eller ett par bilar med två-tre pers i som alla sitter med telefonerna. Efter ett tag far dom vidare upp till nästa pokestop som är vid en återvändsgränd.

Tappar inte spelet sin mening om man bara åker runt med bil?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium:
Kan vara lite blandat
En del bor långt bort och behöver ta bilen och istället för att parkera och gå runt så kan man bara köra runt. Kan också ha om parkering är gratis eller inte.
Sedan kanske man bara är ute att få stops och inte Pokemons
Sedan lata personer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tycker jag ser många som är ute och åker bil/moped och spelar pokemon. Varje gång jag går till och från gymmet (IRL gym, inte pokegym) så går jag förbi två pokestops. Det är lite "avlägset" och det rör sig aldrig speciellt mycket folk där egentligen. Nästan varje gång ser jag att det står en eller ett par bilar med två-tre pers i som alla sitter med telefonerna. Efter ett tag far dom vidare upp till nästa pokestop som är vid en återvändsgränd.

Tappar inte spelet sin mening om man bara åker runt med bil?

För mig hade det tappat sin charm, men samtidigt är det där ett väldigt bra sätt att farma pokéstops! Jag vet själv hur mina pokébollar brukar ta slut och då sätter jag mig på cykeln för att enbart hinna med så många pokéstops som möjligt per tidsenhet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adder:

Vad har de för betydelse om någon Pokemon är XS eller XL i vikt samt längd.

Vad gör de för skillnad och vad bör man spara ?

XS är snabb, men har inte lika mycket HP.

XL har mycket HP men är långsam.

Så har det varit i tidigare Pokémon-spel iaf.

Permalänk
Medlem

Har googlat lite snabbt och verkar inte hitta något om det.

Men Pokemon som jag fångar nu som inte nödvändigtvis har högre CP än de jag fångade när jag var 1-2 level lägre har högre HP trots lägre CP. Har många sådana instanser. Varför är det så och vilken är egentligen starkast förutsatt att de har samma attacker?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry:
Det finns hemliga IV stats och en av dom påverkar din HP
Det finns listor på vilka Pokemons som är bäst på att attackera och vilka som är bäst på att defenda
Du vill ha dessa och sedan ha hög CP och bra movesets.