Permalänk

Vilken ingång?HDMI/DVI/Display-port

Köpt en ny dator och insett att jag också vill ha en ny skärm, 144hz och 24" eller större.
Hursomhelst lär jag ju behöva en ny sladd också, mitt Geforce GTX 1070 har displayport HDMI och DVI-ingångar, vilken är att föredra ur ett gamingperspektiv?

Permalänk
Medlem

DVI eller Displayport, HDMI kan inte ta dig över 120hz.

Permalänk

Okej, är det något i något avseende viktig skillnad mellan display och dvi?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Lordsaradain: Prioritera skärmar med Displayport. De flesta skärmar har inte hårdvaran för att köra sin pixelmatris över HDMI i 144 Hz. Du har dock den möjligheten i grafikkortet ifall det skulle bli aktuellt framöver. DVI är ålderdomligt och bör undvikas även om det också kommer att fungera med ditt nuvarande grafikkort. DVI är dock inte självklart i framtiden.

Bildkvaliteten blir densamma. Displayport har dock större möjlighet till mer funktioner likt G-Sync.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@Lordsaradain: Prioritera skärmar med Displayport. De flesta skärmar har inte hårdvaran för att köra sin pixelmatris över HDMI i 144 Hz. Du har dock den möjligheten i grafikkortet ifall det skulle bli aktuellt framöver. DVI är ålderdomligt och bör undvikas även om det också kommer att fungera med ditt nuvarande grafikkort. DVI är dock inte självklart i framtiden.

Bildkvaliteten blir densamma. Displayport har dock större möjlighet till mer funktioner likt G-Sync.

Tack! ☺

Skickades från m.sweclockers.com