Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Blev ett köp här med. Bara att hålla tummarna och vänta

Skrivet av duckstar:

Beställde ett nätagg som jag betalade och valde att hämta i butik får se om dom hinner behandla orderna innan man slutar jobbet!

Någon som har fått någon respons än?

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju lovande, änsålänge är mina ordrar "godkänd, väntar på leveransbesked" på sidan.

Alla som fanns i lager i butik verkar ju vara reserverade och slut. Meddela gärna om det gick bra

Samma "Godkänd, väntar på leveransbesked" för mig så det verkar lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Tänk på att om du planerar att köra Windows så får du per automatik med spyware på Lenovo datorer.

Undvik eller installera exempelvis Ubuntu om du kan leva med att stödja sådana fasoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer info om Lenovos Superfish:

http://www.pcworld.com/article/2886278/how-to-remove-the-dang...

Man kan tydligen kolla själv om man är drabbad av Superfish HÄR.

Lade till jättebra länk...
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av Cr0wl3y:

Någon som har fått någon respons än?

Fick ett mail idag om att nätagget inte fanns hos tillverkaren längre och ordern har blivit makulerad

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wl3y:

Någon som har fått någon respons än?

Fick följande svar nyss. Blir inget nätagg.

**************
Hej

Jag kontaktar dig från Misco angående en beställning med ordernummer: ******
Tyvärr har varan du beställde från oss Silverstone Strider 1500W 80+ GOLD Mod utgått på vår leverantörs lager och kan inte levereras.
Just nu finns det inte någon ersättningsartikel för varan därför är vi tvungna att makulera denna order. Därför överförs beloppet (som du betalat) direkt till ditt bankkonto. Beroende på betalningsmetod kan det ta upp till 3-5 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.

Vi ber om ursäkt för besväret. I fall du skulle vilja göra en ny beställning kan du få hjälp av säljavdelningen.
Ring gärna 020 78 78 78.

*****************

Permalänk
Medlem

@xlr8:
Fick precis samma.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Sötast
Skrivet av debben:

Logitech G933 Wireless Headset på CDON 1790:-

CDON G933

Perfekt då mina G930 gick sönder i helgen efter flera år i (ovarsam) tjänst.

På riktigt, hur är ljuden i såna här?

Har liksom svårt att tro att Logitech tillverkar bättre Ljud än t.ex Sennheiser, men ändå kostar de mer än riktiga kvalitetslurar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

På riktigt, hur är ljuden i såna här?

Har liksom svårt att tro att Logitech tillverkar bättre Ljud än t.ex Sennheiser, men ändå kostar de mer än riktiga kvalitetslurar?

De har ju inbyggtt 2.4GHz trådlöst så man får gratis cancer på köpet. Dessutom 7.1 surround, damn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

På riktigt, hur är ljuden i såna här?

Har liksom svårt att tro att Logitech tillverkar bättre Ljud än t.ex Sennheiser, men ändå kostar de mer än riktiga kvalitetslurar?

Alltid varit supernöjd med G930. Ett stort plus för mig är trådlösa lurar inkl. bra mic. Detta eftersom jag nyttjar headsetet främst vid spelande. Om man är ute efter toppkvalité på ljud är dessa lurar inget man satsar på, då finns det betydligt bättre val.

Men för gaming är de (G930, inte använt G933 ännu) toppen!

Edit:

Skrivet av Hugligan:

De har ju inbyggtt 2.4GHz trådlöst så man får gratis cancer på köpet. Dessutom 7.1 surround, damn!

Vad är negativt med 2.4GHz trådlöst menar du?
Emulerat 7.1 surround - funkar helt OK i spel där ljudet ligger i fokus, t.ex. Battlefield 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

De har ju inbyggtt 2.4GHz trådlöst så man får gratis cancer på köpet. Dessutom 7.1 surround, damn!

Med tanke på signalstyrkan, så ska du nog oroa dig mer för mobilmaster, och möjligen WiFi.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=Mr_B=-:

Med tanke på signalstyrkan, så ska du nog oroa dig mer för mobilmaster, och möjligen WiFi.
B!

Det var ett joke..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju lovande, änsålänge är mina ordrar "godkänd, väntar på leveransbesked" på sidan.

Alla som fanns i lager i butik verkar ju vara reserverade och slut. Meddela gärna om det gick bra

Inga konstigheter när jag hämtade ut ordern i deras butik idag! Gick fram till kassan, visade ordernummer som fanns i smset jag hade fått. Då hämtade personalen objektivet (Sigma ART 60mm) och jag fick betala 590 kr

Permalänk
Medlem

@Cr0wl3y: fick ingen respons, dom makulerade bara ordern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muaysub:

Inga konstigheter när jag hämtade ut ordern i deras butik idag! Gick fram till kassan, visade ordernummer som fanns i smset jag hade fått. Då hämtade personalen objektivet (Sigma ART 60mm) och jag fick betala 590 kr

Härligt! Vilken oerhört bra deal isåfall

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

På riktigt, hur är ljuden i såna här?

Har liksom svårt att tro att Logitech tillverkar bättre Ljud än t.ex Sennheiser, men ändå kostar de mer än riktiga kvalitetslurar?

Det är helt OK tycker jag, men de är helt klart inte gjorda för att vara musiklurar. Kvalitetskänslan på själva headsetet är dock inte på topp med tanke på vad ordinariepris är. Jag köpte mina som fyndvara samtidigt som det var rea och betalade 1200:- vilket jag tycker de är värda men jag hade blivit besviken om jag betalat fullpris. Hur som helst så kan du säkert få bättre ljud för mindre pengar om du väljer trådat men för trådlöst blir det nog svårt om du även vill ha en mic.

Permalänk
Medlem

Passade inte riktigt i endast tips så drar det här, kanske kan ha nämnts tidigare.

Engelska punden är sjukt låg, enligt google just nu är den på 11kr och sjunker fortfarande. Köp grejer från England för bra priser!

www.ebay.co.uk borde vara ett bra ställe att börja. Om någon vet någon mer specifik hårdvaru sida så skriv gärna det. Något som kan liknas vid amerikanernas newegg.com vore bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Passade inte riktigt i endast tips så drar det här, kanske kan ha nämnts tidigare.

Engelska punden är sjukt låg, enligt google just nu är den på 11kr och sjunker fortfarande. Köp grejer från England för bra priser!

www.ebay.co.uk borde vara ett bra ställe att börja. Om någon vet någon mer specifik hårdvaru sida så skriv gärna det. Något som kan liknas vid amerikanernas newegg.com vore bra.

amazon.co.uk men oftast får man gå igenom ett par "försäljare" innan man hittar en som skickar till Sverige. Det står "22 new from £30.20" (taget från rpi3's produktsida) och så klickar man på 22 new och får alla försäljare listat. Tycker ofta frakten är dyr från UK dock, handlar mer från amazon.de, där skickar nästan alla till Sverige också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Tycker ofta frakten är dyr från UK dock, handlar mer från amazon.de, där skickar nästan alla till Sverige också.

Har samma erfarenhet. Frakten från Tyskland med omnejd tycker jag ofta är snudd på löjligt låg. Även stora tunga prylar är billigt att få hem. Skulle dock inte vilja skicka tillbaka sakerna åt andra hållet...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Passade inte riktigt i endast tips så drar det här, kanske kan ha nämnts tidigare.

Engelska punden är sjukt låg, enligt google just nu är den på 11kr och sjunker fortfarande. Köp grejer från England för bra priser!

www.ebay.co.uk borde vara ett bra ställe att börja. Om någon vet någon mer specifik hårdvaru sida så skriv gärna det. Något som kan liknas vid amerikanernas newegg.com vore bra.

Helt fel, pundet är inte sjukt lågt. Den ligger på samma nivå som 2014, innan dess var den ännu lägre. 2013 låg den på 9,60.
Men visst tittar man på senaste året så har den droppat rejält. Vi kan bara hoppas det fortsätter.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju lovande, änsålänge är mina ordrar "godkänd, väntar på leveransbesked" på sidan.

Alla som fanns i lager i butik verkar ju vara reserverade och slut. Meddela gärna om det gick bra

Du kommer få ditt objektiv, de är på väg in från leverantör. Har pratat med Scandinavian Photo och de är en professionell butik/handlare, det ordnar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pryl-Thompa:

Du kommer få ditt objektiv, de är på väg in från leverantör. Har pratat med Scandinavian Photo och de är en professionell butik/handlare, det ordnar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja är inte oroad över butiken, jag har handlat för väldigt många tusen där innan. Det var snarare det eventuella att det skulle vara ett misstag och rabatten fungerade på fel produkter.

Men det verkar ju varit helt rätt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Hör väl kanske inte riktigt till fyndtråden så jag lägger upp det här.
www.time4vps.eu

Dedicated CPU: 1 x 1.90 GHz
RAM: 1024 MB
Storage: 1024 GB
Bandwidth: 4 TB (10mbit cap efter)

60€ för två år.

Pricing -> High Volume Storage Servers

Perfekt för offsite backup, förde över nån domän samtidigt.. funkar hur bra som helst.
Finns färdiga templates med owncloud och lite annat.

Billigare än dropbox och liknande.

Visa signatur

31337

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja är inte oroad över butiken, jag har handlat för väldigt många tusen där innan. Det var snarare det eventuella att det skulle vara ett misstag och rabatten fungerade på fel produkter.

Men det verkar ju varit helt rätt

Då är jag med dig. Ja, det var onekligen en bra drive Sigma hade med Scandinavian Photo (eller om det var tvärtom).
Nu väntar jag på mitt 19mm 2.8 och det skulle komma mot slutet av nästa vecka sa de.
Lite skumt dock att de verkar ha prioriterat de som hämtar ut i butik för, när jag beställde så fanns det i webblagret och borde således kunnat levererats direkt. Jag förutsätter att de har ett lager som uppdateras per automatik efter varje order (man skall iof aldrig förutsätta någonting).
Nåja, de verkar rekorderliga på Scandinavian Photo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Helt fel, pundet är inte sjukt lågt. Den ligger på samma nivå som 2014, innan dess var den ännu lägre. 2013 låg den på 9,60.
Men visst tittar man på senaste året så har den droppat rejält. Vi kan bara hoppas det fortsätter.

Den stod dock betydligt högre jämfört med dollarn då än vad den gör nu, svenska kronan stod extremt högt vid tidpunkten dessutom. Men ja från Svenska sida sett så har inte pundet nåt en "låg" nivå ännu. Har ju dock mer att göra med att svenska kronan tappat rejält mot dollarn/euro sedan 2013 än att pundet skulle vara högt värderat.

I slutändan så är det USD/GBP ration som avgör om pundet ligger lågt eller högt.

http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=GBP&to=USD&view=10Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Den stod dock betydligt högre jämfört med dollarn då än vad den gör nu, svenska kronan stod extremt högt vid tidpunkten dessutom. Men ja från Svenska sida sett så har inte pundet nåt en "låg" nivå ännu. Har ju dock mer att göra med att svenska kronan tappat rejält mot dollarn/euro sedan 2013 än att pundet skulle vara högt värderat.

I slutändan så är det USD/GBP ration som avgör om pundet ligger lågt eller högt.

http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=GBP&to=USD&view=10Y

Absolut, så är det.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Bose Quite Comfort 35 för 3190kr
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/245670-bose_quie...

Gäller fram till midnatt eller så långt lagret räcker via ovanstående länk.

Prisjakt: 3990kr uppåt.

Perfekt, tackar så mycket! Lyssnade på dem på Mediamarkt förra helgen och tyckte de lät väldigt bra, men priset var lite för högt. Nu kändes det som ett ok pris. Alternativet är att beställa från engelska Amazon, då kostar de ~3300 kr sist jag kollade, men det är alltid skönt att kunna gå till den lokala butiken om något strular.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Det skrevs i andra tråden om rabatt på Misco för sweclockare, stämmer detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qquality:

Det skrevs i andra tråden om rabatt på Misco för sweclockare, stämmer detta?

Ja? Annars hade jag väl inte skrivit det.

Det har funnits superlänge.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qquality:

Det skrevs i andra tråden om rabatt på Misco för sweclockare, stämmer detta?

Det stämmer bra, lite lägre priser samt fri frakt. #12176443

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ja? Annars hade jag väl inte skrivit det.

Det har funnits superlänge.

Du skrev att det fanns under mina sidor vilket det inte gör! Reggade mig och trodde jag gått på ännu en blåsning..

Rabatten måste aktiveras enligt inlägget ovan.