Bahnhof anklagar Spridningskollen för varumärkesintrång

Permalänk
Medlem

Bra att någon vågar stå upp. Även detta kommer knappt att leda till något. Ser det som en kul grej.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är inte okej oavsett eftersom dom kommer och kräver dig på pengar innan dom har bevis för att du är skyldig, och dessutom så är det ett sätt att pressa folk på att betala då det antagligen blir billigare än att gå upp mot dom i domstol. Hade varit skillnad om man polisanmälde istället, det dom håller på med är inte deras jobb, det är polisiärt.

Min första tanke också. När blev det ok för företag att agera polis? Det är ju inte bara det att dem tar sig friheten att mer eller mindre utpressa folk på godtyckliga grunder, dem hittar ju på ett fullkomligt orimligt belopp för en film som antagligen dessutom är i undermålig kvalité. 40-80 kr kanske hade varit någorlunda rimligt, men 2000? Det innebär att de ser sig ha rätten att lägga på en straffavgift på beloppet.

Förstår inte hur detta ens kan vara lagligt, eller varför internetoperatörer lämnar ut uppgifter till dessa bondfångare.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Det roligaste med spridningskollen är att ägarna av median inte ens får hälften av pengarna som kommer in.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt ifall någon kunde sammanställa en lista över vilka internet operatörer som ger ut denna information. Mig veterligen är det endast Telia och Comhem(Telia) som gör det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Min första tanke också. När blev det ok för företag att agera polis? Det är ju inte bara det att dem tar sig friheten att mer eller mindre utpressa folk på godtyckliga grunder, dem hittar ju på ett fullkomligt orimligt belopp för en film som antagligen dessutom är i undermålig kvalité. 40-80 kr kanske hade varit någorlunda rimligt, men 2000? Det innebär att de ser sig ha rätten att lägga på en straffavgift på beloppet.

Förstår inte hur detta ens kan vara lagligt, eller varför internetoperatörer lämnar ut uppgifter till dessa bondfångare.

Ja inget annat än sjukt är det.

Något intressant att läsa: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.664747/spridningskollens-hot...

Citat från artikeln:

Det rasslar till i brevlådan hemma hos pensionären Ulla. När hon öppnar det strama fönsterkuvertet ser hon att det är ett utpressningsbrev. ”Betala 2 000 kronor, annars drar vi dig inför domstol för piratkopiering”.

Ulla förstår ingenting. Det enda hon gör på internet är att betala sina räkningar och kolla Facebook. ”Jag vet inte ens hur man gör för att piratkopiera” säger hon förfärat.

Samma sak säger kaféägaren Stefan och museidirektören Kim. De har fått samma brev, och de är precis lika frågande. Frågande och skräckslagna.
Proffspiraten Markus, som har datorn full med olagliga kopior, är däremot oberörd. Han har inte fått något utpressningsbrev.

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg men detta gäller väl bara om man tankat eller delat ut Svenska filmer, musik osv? Om man nu tankar ner nåt Ubisoft spel eller en Amerikansk film så kan man räkna med att man inte får hem något brev?

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

@=)(=: Listan på filmer och serier är ganska lång. Tyvärr är det inte bara svenska filmer/serier.

Survivor's Remorse
1944
20th Century Women
3 Ting
45 Years
478
99 Homes
A Haunted House
A Hologram For The King
A Many Splintered Thing
A Tale Of Love And Darkness
A Walk Among the Tombstones
A Willing Patriot
Abandoned Dead
About Ray
Adam Jones
Alena
Alex & Eve
All I See Is You
American Express
American Gods
American Heist
Aminas Breve
An Ideal Home
And So It Goes
Andron
Apartment 1303
Aquarius
Are You Here
Are You Here
Ash Vs. Evil Dead
August: Osage County
Automata
Bachelorette
Back In The Day
Bad Santa 2
Badehotellet
Barca Dreams
Barely Lethal
Barnmorskan I East End
Bedrag
Behaving Badly
Beyond The Reach
Big Eyes
Black Or White
Black Sails
Bleeding Heart
Blind Man
Bling
Blood Father
Blood Ties
Blue Jasmine
Blunt Talk
Bon Appetit
Bosch
Boy Machine
Breaking Up
Brick Mansions
Bridgend
Bully
Burying The Ex
Café Society
Cake
Captain Fantastic
Carol
Cell
Chalet Girl
Chaplinin Pojat
Chocolat
Clash
Clown
Code Name Geronimo
Code Of Honor
Comancheria
Come And Find Me
Cool Girls
Crazy Kind Of Love
Cristiano Ronaldo – The World At His Feet
Crossing Point
Cut Bank
Da Vinci's Demons
Dancing On The Edge
Dark Skies
Den Skaldede Frisor
Der 7bte Zwerg
Desert Dancer
Desierto
Dheepan
Diplomacy
Diplomatie
Doctor Foster
Dumb and Dumber To
Dying Of The Light
Emma Og Julemanden
Empire State
En Chance Til
En Kvinnas Hemlighet
En Man Som Heter Ove
Everly
Everybody Has A Plan
Everybody Wants Some!!
Extraction
Eye In The Sky
Familien Bélier
Fathers & Daughters
Fear The Walking Dead [S01E01-S01E02]
Flesh And Bone
Franny
Free State Of Jones
Freeheld
Gamba
Genius
Gibraltar
Gold
Good Kids
Grace Of Monaco
Havannan Taivaan Alla
Hemlock Grove
High-Rise
Hologram For The King
Hours
Human Capital
Hummingbird
Hundeliv
Huuma
I Blodet
I Spit On Your Grave
I, Daniel Blake
Intersection
Into The Forest
Into The Grizzly Maze
It Boy
It Follows
It's Only The End Of The World
Jackie
Jackie And Ryan
Jagten
John Wick
Juleonsket
Just Dance
Justin And The Knights Of Valour
Kärleken Är Störst
Khumba
Kimmo
Knock Knock
Kollektivet
Kon-Tiki
Kvinden I Guld
La Famille Belier
La Giovenezza Aka The Early Years
Labyrinth Of Lies
Land Of Mine
Left Behind
Life Of Crime
Like Crazy
Lilla Syster
Lion
Logan Lucky
Lolo
Lords Of Salem
Lost River
Love & Friendship
Love And Death
Love Last Three Years
Love Punch
Maggie
Magic City
Magic in the Moonlight
Malavita
Mandela – Long Walk To Freedom
Manhattan Nocturne
Maps To The Stars
Marauders
Maximum Conviction
Min Lille Soster
Mississippi Grind
Mollys Game
Mr. Right
Mud
Mustang
My Corsican Romance
My Life Directed By NWR
Narcos
New York Immigrant
Nightcrawler
No Escape
Norm Of The North
Only God Forgives
Orange Is The New Black
Orphan Black
Out Of Sight
Outcast
Outlander
Outlaw
Painless
Parker
Passion
Paterson
Pay The Ghost
Philomena
Phoenix
Point Break
Power
Precious Cargo
Queen Of The Desert
Rams
Red Dawn
Remember
Resan Till Florida
Return To Sender
Rio Heat
Ripper Street
Robo-Dog
Rock The Kasbah
Roxette Diaries
Run For Your Life
Saint Laurent
Saints And Soldiers 1
Saints And Soldiers 2
Saving Santa
Secret Agents
Secret In Their Eyes
Seefood
Self/Less
Shadow Dancer
She's Funny That Way
Shelby
Shelley
Silence
Sinister
Sinister 2
Siskonpeti
Snowden
Son Of Saul
Song For Marion
Song One
Southpaw
Space Dogs 2
Spartacus
St. Vincent
State Like Sleep
Staying Vertical
Stonehearts Asylum
Suffragette
Supersonic
Survivor's Remorse
Takaisin Pintaan
Taken 2
Taken 3
Tale Of Tales
Tanner Hall
Tavshedens Labyrint
Texas Chainsaw
Thanks For Sharing
The Beatles
The Big Sick
The Boy
The Boy With The Cuckoo Clock Heart
The Brits Are Coming
The Butler
The Captive
The Chef Project
The Cobbler
The Dark Horse
The Details
The Dream Team
The Duel
The Duff
The Farewell Party
The Founder
The Gift
The Girl In The Book
The Giver
The Good Lie
The Gunman
The Hateful Eight
The Headhunter's Calling
The Hitman's Bodyguard
The Homesman
The Imitation Game
The Intouchables
The Killing Season
The Leisure Seeker
The Little Death
The Little Prince
The Loft
The Lunchbox
The Missing
The Mule
The Necessary Death Of Charlie Countryman
The Neon Demon
The Nice Guys
The People Vs Fritz Bauer
The Place Beyond The Pines
The Prince – Only God Forgives
The Quiet Ones
The Reef 2
The Reunion
The Rewrite
The Runaround
The Runner
The Salesman
The Salvation
The Search
The Shannara Chronicles
The Stranger Inside
The To Do List
The Voices
The Wave
The Way Way Back
The White Queen
The Whole Truth
The Woman In Black – Angel Of Death
Things To Come
Three Days To Kill
Tokarev
Transporter Legacy
Trenk – The Little Knight
Trumbo
Truth
Tulip Fever
Tully
Under Pyramiden
Undercover
Underverden
Ung & Smuk
Unlocked
Urge
War And Peace
War Game
What If
What Maisie Knew
Where To Invade Next
While We're Young
Wild Tales
You're Next
Youth
Z For Zachariah
Z Nation
Zambezia
Zero Days
Zulu

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vari ligger varumärkesintrånget? Är det att Bahnhof i efterhand varumärkesskyddar något som låter snarlikt? Har svårt att se att de får igenom det.

I "förväg" såklart "Bahnhof var först att ansöka om rätten till varumärket Spridningskollen hos Patent- och registreringsverket." – https://www.bahnhof.se/press/press-releases/2016/09/02/bahnho...

Det var däremot något de gjorde 31 augusti. Spridningskollen.se verkar dock ha registrerats i maj. Finns alla möjligheter att Bahnhofs ansökan inte godkänns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacon:

Det här är typ definitionen av en rättshaverist. Det Bahnhof gör är direkt skadligt mot rättvisan.

Ehh, hur tänkte du nu?

Dessutom betyder inte "rättshaverist" vad du tror att det betyder. I mera moderna sammanhang så har du ironiskt nog rätt ändå, men då är en rättshaverist någon som faktiskt upptäckt något fel eller faktiskt blivit felbehandlad och försöker hävda sin rätt (och har den rätten).

Bahnhof använder bara något som kan liknas vid patenttrollkonster mot de som typiskt brukar vara de som gör detta. Dvs "initiativ" av samma natur som "spridningskollen". De, inte Bahnhof, är ju vilka som försöker utnyttja alla möjligheter, oavsett om de är etiska eller inte, oavsett om de följer lagstiftarens andemening eller inte, för att sätta dit ett fenomen som de inte ens förlorar på (finns ingen evidensgrund för det).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Twitter

Nu är det någon som trollar Spridningskollen på Twitter,,https://twitter.com/spridningkollen/with_replies

Permalänk
Medlem
Citat:

– Man kan jämföra det med en fartkamera. På samma sätt som en fartkamera bara registrerar dem som kör för fort, loggas bara de internetanvändare som utan tillstånd fildelar upphovsrättsskyddat material, säger Gordon Odenbark på Gothia Law i ett pressmeddelande.

Jag finner detta lite humoristiskt.
Att det kan liknas vid ett fartkamera kan jag köpa, men det är ännu värre ställt än med kameror, där har ju polisen åtminstone en bild på den som sitter bakom "ratten" och har en chans att identifiera den som faktiskt begår brottet.
Fortkörning är et brott och det är den som begår brottet som måste svara för det, inte ägaren av bilen, skulle anta att det samma gäller här, det är den som begått (upphovsrätts)brottet som skal svara för det, inte ägaren av ipnr.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacon:

Fast nu hittar ju Bahnhof på en verksamhet och stämmer för varumärkesintrång. Det har ingenting att göra med huruvida personer är oskyldiga eller inte. Det har bara att göra med att Bahnhof missbrukar rättssystemet för att jävlas med några de inte tycker om.

Nyss var det "spridningskollen" som sa något de kommer få äta upp: "den som är med i leken får leken tåla". Bahnhof är väldigt mild i sin respons. Missbruket ligger helt på anstiftaren till konflikten, dvs "spridningskollen".

Skrivet av Bacon:

Det är tyvärr därför det går som det går också. Polis och åklagare är konstant ubundna av massa idioti som aldrig borde funnits. Typ idioter som stämmer och anmäler hit och dit i onödan.

Ja, precis. Som rättighetsivrarna som hela tiden leker polis och bödel, slåss via stämningar och juridik i stället för argument. Tänk om hästdroskorna gjort samma sak, och bilar så motarbetade att vi hade dessa olägenheter på vägarna idag? Tänk om författare och kopierar (gammalt yrke) hade lyckats i sina strävan att motarbeta tryckerikonsten?

Detta är branschens dödsryck, men vi måste ändå på något sätt skydda de som drabbas av olagliga och oetiska böter och avgifter i form av utpressning. Det är så uppenbart att ett företag eller NGO inte ska få ut kopplingar mellan IP-nummer och person att det faktiskt inte spelar någon roll vad enskilda tingsrätter säger. Men, startar dylika organisationer bråk, då får de leken tåla. Som sagt, någon gång passeras anständighetens gräns och det blir blodigt på riktigt. "Rättsivrarna" kommer förlora, men det kommer inte hota vare sig konst, näringsliv, teknikutveckling eller filmproduktion. Inte på något dåligt sätt iaf.

Skrivet av Bacon:

Det är din åsikt.

Det är nog en majoritetsåsikt. Men jag håller inte heller med den. Det finns bättre saker att göra, som t.ex. att trycka på myndigheter att de får ta sig i kragen och sätta dit detta missbruk och "företagsmedborgargarde" från "rättighetsivrarna" som vi levt under en tid nu.

Möjligtvis kunde man lagstifta bort att dylikt ens kan bli aktuellt för civilmål utan prompt måste tas via offentliga åtal för att vi inte ska ha rättsosäkerhet som att den anklagade har bevisbörda och kan åka på att betala för att försvara sig. Men jag är ingen jurist, sådana pajaskonster får någon annan reda ut.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Inaktiv

Till alla er som vill ha Bahnhof men inte kan byta:

Integrity Vpn kostar 40kr/månad och ger dig kryptering med Openvpn och ip adress hos Bahnhof.

Kika här: https://www.bahnhof.se/kundservice/privat/#vpn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frankof:

Jag finner detta lite humoristiskt.
Att det kan liknas vid ett fartkamera kan jag köpa, men det är ännu värre ställt än med kameror, där har ju polisen åtminstone en bild på den som sitter bakom "ratten" och har en chans att identifiera den som faktiskt begår brottet.
Fortkörning är et brott och det är den som begår brottet som måste svara för det, inte ägaren av bilen, skulle anta att det samma gäller här, det är den som begått (upphovsrätts)brottet som skal svara för det, inte ägaren av ipnr.

Jepp, och jag är alltid så fascinerad av att man å ena sidan kallar det för "brott", å den andra ska använda civilrätt. Om det är brott borde det väl gå till brottmål kan tycka?

Branschen måste bestämma sig. Antingen är fildelning ett brott, och då ska enbart polisen syssla med detta utredningsmässigt och IP-hamstrande. Eller så är det föremål för civilrätt, vilket diskvalificerar branschen från att få IP-nummer. Men någon jurist har säkert en bra bortförklaring på hur man kan balansera på denna inkoherenta och obalanserbara linan...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Det är bland annat sådant här som gör att upphovsrätten i sin nuvarande form är ur tiden. "Inte ens prästerna är troende", så att säga. Kan de inte leva som de lär så blir det ingen trovärdighet alls.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Allt snack gjorde att jag fick tummen ur och köpte VPN, kostade i princip inget för ett års VPN.
#fuckspridningskollen2016

Permalänk
Medlem

Eftersom vi inte har någon form av strafflindring i Sverige så är det mot våra rättsprinciper att man kan köpa sig fri. Lagstiftarna bestämde sig för drygt 10 år sedan att upphovsrättsintrång inte bara var ett brott utan något de även tyckte polisen kunde användas mot (tidigare gick det inte att göra husrannsakan utan man fick göra intrångsundersökning via Kronofogden – enligt URL ska man dock fortfarande använda intrångsundersökning). Man kan inte gå med på förlikning i Sverige för att att slippa undan från brott rent generellt, här går det i teorin då det är ett angivelsebrott. Fortfarande galen metod och fel utförare däremot. Ska uppgifter begäras ut med hänvisning till att det är ett brott som kan ge 2 års fängelse så ska de rimligtvis användas för att väcka åtal som kan ge en brottsdom med böter eller fängelse och att folk får ett brottmål i deras belastningsregister, sen får de välja om de vill ha några orimliga skadeståndskrav eller inte för det hela.

Permalänk
Medlem

Hur går det till i praktiken...

...hur spårar de en IP adress? Antar att de måste ha tillgång till det torrent nätverk som den misstänkte är medlem i och där hämta informationen i själva torrent-strömmen/filen.

...hur får de tag i ens adress, kan de få ut det utan att man själv får reda på det? Fattar inte det här med att de måste ha ett domstolsbeslut/polisanmälan för att hämta ut adressen... är det inte där själva rättegången börjar? Är man inte redan indragen i en rättsprocess då, blir man inte delgiven misstanke etc. etc.?

...de här 2k/film som de vill ha om man är misstänkt skickas det direkt till företaget utan att passera en rättssal? Är det inte en förlikning (förlängning av fråga 2)?

Ursäktar korkade frågor

Permalänk
Medlem

Av kommentarerna att döma, verkar det som att jag gjorde rätt i att välja Bahnhof som fiberleverantör nu i våras (eller?). Inte bara prismässigt 14.000kr installation + 1gbit 500kr/mån, utan förhoppningsvis även prestandamässigt

Kunde välja mellan telia 21.000kr inst. + gbit 1000kr/mån och comhem nåt däremellan.

Bor i villa.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tror jag ska gå och ställa mig på E4an och ta lite registringsnummer på de som kör för fort sedan skicka hem ett brev till ägaren av bilen och begära lite pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har varit kund hos Telia sedan 1995, men idag ringde jag dem och sade upp min fiber till villan.
Killen på kundtjänst ville veta varför och jag sade att det berodde på att jag tyckte Bahnhof visar rätt attityd och inställning till den personliga integriteten. Lustigt nog höll han med mig helt och hållet och lovade att framföra detta till sina chefer

Jag måste säga att jag allmänt har varit nöjd med Telia som stabil leverantör, mitt 250/100 Mbit har aldrig haft några problem. Men nu blir det 500/100 Mbit istället, så det borde ju bli ändå bättre.
Jag kör en Exchange server hemma för min egen domän, är det någon som på rak arm vet om det är krångligt att skicka utgående SMTP med Bahnhof?
En annan fråga, ni som redan har Bahnhof och kör deras VPN-tjänst, har ni någon koll på hur mycket "overhead" det blir att gå via tjänsten, alltså om ni har mätt hastigheter på kommunikation utan VPN kontra med VPN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrambler:

Har varit kund hos Telia sedan 1995, men idag ringde jag dem och sade upp min fiber till villan.
Killen på kundtjänst ville veta varför och jag sade att det berodde på att jag tyckte Bahnhof visar rätt attityd och inställning till den personliga integriteten. Lustigt nog höll han med mig helt och hållet och lovade att framföra detta till sina chefer

Jag måste säga att jag allmänt har varit nöjd med Telia som stabil leverantör, mitt 250/100 Mbit har aldrig haft några problem. Men nu blir det 500/100 Mbit istället, så det borde ju bli ändå bättre.
Jag kör en Exchange server hemma för min egen domän, är det någon som på rak arm vet om det är krångligt att skicka utgående SMTP med Bahnhof?
En annan fråga, ni som redan har Bahnhof och kör deras VPN-tjänst, har ni någon koll på hur mycket "overhead" det blir att gå via tjänsten, alltså om ni har mätt hastigheter på kommunikation utan VPN kontra med VPN?

Såg ngn som visade på lite högre hastigheter med vpn på en tråd hör i sweclockers, hur nu det går till. Sitter på mobil så det är ett helskotta å hitta den tråden igen.
Ok..ansträngde mig lite https://m.sweclockers.com/forum/trad/1362981-basta-vpn-for-an...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Scrambler: Har fiber långt ute i skogen! 100/10.. Utan VPN 98,67/9,81.. Med VPN 92,46/9,19.

Visa signatur

AMD 955BE @ 3,6ghz. MSI 790FX GD70. 6gb OCZ platinum. OS OCZ-VERTEX ATA Device SSD. 500gb WD black. Zalman 750w. R9 390 Vapor x.

I7 6700K. Noctua NH-U9B SE2. Gigabyte Z170 Gaming K3. Samsung Evo 500gb. Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB. Kingston HyperX 32GB. Corsair RM750x. Vega 64 Nitro.

Ryzen 7 5800X. PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate, Phanteks Revolt. Pro 1000W. Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB. be quiet! Pure Rock 2.Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX. Win 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Ehh Bahnhof gör 100 % rätt dom andra kan dra åt helvete

Fats nu så är det ju Bahnhof som gör fel, de gör intrång på annans namn, och kommer aldrig få igenom PRV ansökan, då Bahnhof registrerade domänen flera månader efter, och dels gör intrång på annans namn.

Skrivet av Zotamedu:

Vari ligger varumärkesintrånget? Är det att Bahnhof i efterhand varumärkesskyddar något som låter snarlikt? Har svårt att se att de får igenom det.

Det är Bahnhof som gör intrång mot dem, inte tvärtom.
Bahnhof gör bara detta för att visa hur löjligt systemet är egentligen.

Skrivet av Hzup:

Vore trevligt ifall någon kunde sammanställa en lista över vilka internet operatörer som ger ut denna information. Mig veterligen är det endast Telia och Comhem(Telia) som gör det.

Varför skriva Comhem(Telia)? Telia har inte ägt Comhem på länge, det såldes ut från Telia 2003, så lite drygt 13 år sedan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fats nu så är det ju Bahnhof som gör fel, de gör intrång på annans namn, och kommer aldrig få igenom PRV ansökan, då Bahnhof registrerade domänen flera månader efter, och dels gör intrång på annans namn.
Det är Bahnhof som gör intrång mot dem, inte tvärtom.
Bahnhof gör bara detta för att visa hur löjligt systemet är egentligen.
Varför skriva Comhem(Telia)? Telia har inte ägt Comhem på länge, det såldes ut från Telia 2003, så lite drygt 13 år sedan.

Har Spridningskollen.se varumärkesskyddat namnet?

Nej. Därmed har Bhanhof inte gjort något varumärkesintrång.

Permalänk
Medlem

Telenor skrev på twitter att dom lämnat ut uppgifter om 350 personer till två förtag kopplade med spridningskollen.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bacon:

Det är din åsikt.

Och många delar den åsikten.

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Telenor skrev på twitter att dom lämnat ut uppgifter om 350 personer till två förtag kopplade med spridningskollen.

Kan inte hitta det på det deras twitter, kan du länka till tweeten?

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Kan inte hitta det på det deras twitter, kan du länka till tweeten?

Här är det.

https://twitter.com/TelenorSverige/status/771710467932876802
https://twitter.com/TelenorSverige/status/771727225863467008

Permalänk
Medlem

hur fun kar det med ett hushåll med flera personer i och en dator? borde ju behövas bevisas vem som gjort det alltså laddat ner. a

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf